بیوگرافی سعید آذری

5 سال پیش
بیوگرافی سعید آذری
5/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی سعید آذری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سعید آذری (زادهٔ ۱ فروردین ۱۳۴۷ در اصفهان) از مدیران ورزشی در ایران است. وی در گذشته به عنوان وزنه‌بردار و همچنین مربی وزنه‌برداری فعالیت می‌کرده است.

زندگینامه سعید آذری

بیوگرافی سعید آذری

فعالیت ورزشی

او هم‌اکنون مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان می‌باشد.

وزنه‌برداری

آذری در دوران نوجوانی به وزنه‌برداری روی آورد و سال‌ها به عنوان وزنه‌بردار فعالیت کرد. وی در رده‌های مختلف سنی (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) مدال‌های مختلفی در مسابقات داخلی و بین‌المللی نیز کسب کرده است. او در رده‌های سنی مختلف در تیم ملی وزنه‌برداری حضور داشته است. آذری در وزنه‌برداری دو بار موفق به ارتقای رکوردهای ایران و آسیا شده است.

سعید آذری به عنوان مربی در عرصهٔ باشگاهی و ملی فعالیت کرده است. او مدتی مربی‌گری وزنه‌برداری ذوب‌آهن را بر عهده داشته است. وی همچنین در تیم‌های دانشگاه اصفهان و منتخب اصفهان به عنوان مربی حضور داشته است.

آذری همچنین سابقهٔ مربی‌گری تیم ملی وزنه‌برداری ایران را دارد که پس از آنکه جهت تصدی پست مدیرعاملی در باشگاه ذوب‌آهن در نظرگرفته شد، از این سمت کناره‌گیری کرد و دوران مدیریت ورزشی خود را آغاز نمود.

وی در سال ۱۳۹۳ به عنوان رئیس هیئت وزنه‌برداری استان اصفهان انتخاب شد.

مدیریت

آذری در سال ۱۳۸۳ به عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شد. وی از سال ۱۳۸۳ تا سال ۱۳۸۸ در طی یک دورهٔ ۵ ساله مدیرعاملی این باشگاه را برعهده داشته است.

او پس از آن در سال ۱۳۸۹ به عنوان مدیرعامل باشگاه نساجی مازندران انتخاب شد و تا سال ۱۳۹۰ مدیرعاملی این باشگاه را بر عهده داشت. وی همچنین در سال ۱۳۹۰ برای مدتی به عنوان مدیرعامل باشگاه استیل‌آذین فعالیت کرده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ماکسول هولت

آذری در سال ۱۳۹۲ برای دومین بار به عنوان مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن اصفهان انتخاب شد.

در دوران مدیریت وی، باشگاه فوتبال ذوب‌آهن موفق به کسب مقام قهرمانی در جام حذفی ۸۸–۱۳۸۷، جام حذفی ۹۴–۱۳۹۳، جام حذفی ۹۵–۱۳۹۴، سوپر جام ۱۳۹۵ و نایب قهرمانی در لیگ برتر ۸۴–۱۳۸۳، لیگ برتر ۸۸–۱۳۸۷ و لیگ برتر ۹۷–۱۳۹۶ نیز شده است.

تحصیلات

کارشناسی تربیت بدنی و علوم ورزشی (دانشگاه اصفهان)
کارشناشی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی (دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سعید آذری
5/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه