بیوگرافی تومیسلاو ایویچ

5 سال پیش
بیوگرافی تومیسلاو ایویچ
Rate this post

بیوگرافی تومیسلاو ایویچ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

تومیسلاو ایویچ (به کروات: Tomislav Ivić) ‏ (زاده ۳۰ ژوئن ۱۹۳۳ – درگذشته ۲۴ ژوئن ۲۰۱۱) مربی فوتبال اهل کرواسی بود.

زندگینامه تومیسلاو ایویچ

بیوگرافی تومیسلاو ایویچ

فعالیت ورزشی

او سابقه مربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران را پیش از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بر عهده‌داشت. وی دو هفته قبل از شروع جام جهانی در یک بازی دوستانه هفت بر یک به تیم آ. اس رم باخت و از سرمربیگری تیم ایران کنار گذاشته شد و جای خود را به جلال طالبی داد. او همچنین با پورتو در سال ۱۹۸۸ در سمت سرمربی گری پورتو موفق به کسب سوپرکاپ اروپا و جام بین قاره‌ای شد. وی آخرین بار در فصل ۲۰۰۴–۲۰۰۳ در تیم الاتحاد عربستان سرمربیگری کرد.

وی مربیگری را از سال ۱۹۶۷ آغاز کرد و در دهه ۷۰ با هایدوک اسپلیت به موفقیت‌های فراوانی دست پیدا کرد. وی با این تیم ۳ بار قهرمان لیگ یوگسلاوی شد و ۴ بار جام حذفی را برد.

ایویچ از موفقترین مربیان کروات محسوب می‌شود و سابقه مربیگری در تیم‌های ملی یوگسلاوی، کرواسی، ایران و امارات را دارد. او همچنین هدایت ۱۴ تیم باشگاهی را هم برعهده داشته است. تیم‌های آژاکس، مارسی، پاری‌ سن ژرمن و پورتو از جمله این تیم‌ها هستند.

او در سال ۱۹۸۷ میلادی و در فینال جام باشگاه‌های اروپا موفق شد با تیم پورتو، تیم بایرن مونیخ آلمان را ۲ یک شکست داده و قهرمان اروپا شود.

تیم ملی ایران

او سابقه مربیگری تیم ملی ایران را پیش از جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه بر عهده داشت و بسیاری معتقدند بازی‌های به یاد ماندنی تیم ملی در آن جام جهانی به خاطر حضور چند ماهه او بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی یحیی گل محمدی

ایویچ در فوتبال ایران کار خود را روی تحکیم سیستم دفاعی در تیم ملی فوتبال کشورمان گذاشت. وی بعد از پیروزی بر استرالیا در پلی آف جام جهانی ۱۹۹۸ جانشین والدیر ویرای برزیلی شد.Tomislav Ivić

ایویچ در دی ماه ۱۳۷۶ به ایران آمد. اولین میدان او بازی‌های چهارجانبه جام هنگ کنگ بود. در این رقابت‌ها ایران به دنبال تحمل شکست یک صفر مقابل نیجریه، در دیدار دوم شیلی را در ضربات پنالتی شکست داد و به عنوان سوم این رقابت‌ها رسید.

۲ ماه اول سال ۱۳۷۷ با بازی‌های ملی فراوان برای تیم ملی تحت هدایت ایویچ توام شد. تیم ملی ابتدا در ۳ دیدار دوستانه مقابل ۳ باشگاه فرانسوی مثل گوین کمپ نانت و مونت پولیه قرار گرفت و سپس در تبریز با نتیجه یک – یک مقابل تیم ملی فوتبال کویت متوقف شد.

بعد از آن ایویچ تیم را راهی مسابقات چهار جانبه ال جی کرد. شکست ۲ صفر مقابل مجارستانی که به جام جهانی صعود نکرده بود با پیروزی یک بر صفر برابر جامائیکای صعود کننده به جام توام شد. بعد تیم ملی برای انجام ۲ دیدار دوستانه فوتبال به ایتالیا رفت.

اینجا بود که جلال طالبی با عنوان مدیر فنی تیم ملی،

به ایتالیا فرستاده شد تا معلوم شود تغییراتی در فوتبال

ایران محتمل است. تیم ملی سپس در یک بازی کاملاً

غیر طبیعی که به نظر می رسید واقعی نباشد ۷ به یک

به آ.اس . رم ایتالیا باخت. بعد از این باخت، ایویچ از مربیگری

تیم ملی فوتبال برکنار شد و جلال طالبی جای او را گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژابی آلونسو

تومیسلاو ایویچ، سرمربی صاحب نام کرواسی

در ژوئن سال ۲۰۱۱ و در سن ۷۷ سالگی درگذشت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تومیسلاو ایویچ
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه