بیوگرافی نصرالله سجادی

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی نصرالله سجادی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سید نصرالله سجادی (متولد ۱۳۳۰) استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران سرپرست سابق وزارت ورزش و جوانان و معاون پیشین توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان است.

زندگینامه نصرالله سجادی 

بیوگرافی نصرالله سجادی

فعالیت ورزشی

زندگینامه بیوگرافی نصرالله سجادی
نصرالله سجادی در سال ۱۳۳۰ به دنیا آمد. او کارشناسی تربیت بدنی خود را در سال ۱۳۵۶ از دانشگاه تربیت معلم، کارشناسی ارشد مدیریت و برنامه‌ریزی در ورزش را در سال ۱۳۶۸ از دانشگاه تربیت مدرس، دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی در ورزش را سال ۱۳۸۲ از دانشگاه تهران کسب کرد و با عنوان دانشیار دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران به فعالیت خود ادامه داد.

در سال ۱۳۶۰ با ابلاغ محمدجواد باهنر، مدیر کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش شد. ریاست فدراسیون فوتبال، قائم مقام سازمان تربیت بدنی، دبیرکلی کمیته ملی المپیک و معاون تربیت بدنی و تندرستی وزیر آموزش و پرورش از دیگر سوابق مدیریتی وی بوده‌است. سجادی همچنین در بازی‌های المپیک ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۶ آتلانتا،۲۰۰۴ آتن و ۲۰۰۸ پکن سرپرست کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران بود. وی در پنج دوره بازیهای آسیایی عهده‌دار سرپرستی کاروان ورزشی ایران بوده‌است و سابقه عضویت در شورای المپیک آسیا را از سال ۱۳۷۰ به مدت ۲۰ سال داشته و از سال ۱۳۷۳ مدرس المپیک سولیداریتی کمیته بین‌المللی المپیک است.

سوابق اجرایی

دبیرکل کمیته ملی المپیک ۱۳۷۱ ــ ۱۳۷۵
مدیرکل تربیت بدنی در وزارت آموزش و پرورش به مدت ۵۲ ماه از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ (ابلاغ از شهید دکتر باهنر)
رئیس فدراسیون فوتبال از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۵
قائم‌مقام سازمان تربیت بدنی به مدت ۳ سال از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تربیت بدنی به مدت یک سال از سال ۱۳۶۵ تا سال ۱۳۶۶
نایب‌رئیس کمیته المپیک به مدت ۴ سال از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۳

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لاشا تالاخادزه

مدیرکل گروه مبانی علوم انسانی در دانشگاه تهران به مدت ۶ سال از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۸
معاون وزیر آموزش و پرورش به مدت ۴ سال از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴
رئیس فدراسیون فوتبال در سازمان تربیت بدنی به مدت ۱۶ ماه از سال ۱۳۶۴ تا ۱۳۶۵
سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی سئول، پکن، هیروشیما، بانکوک و دوحه به مدت ۵ دوره در سال‌های ۱۹۸۶، ۱۹۹۰، ۱۹۹۴، ۱۹۹۸، ۲۰۰۶

سجادی با آغاز کار دولت یازدهم در ۷ مهر ۱۳۹۲، طی حکمی از سوی رضا صالحی امیری، سرپرست وزارت ورزش و جوانان به عنوان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در این وزارتخانه منصوب گردید و در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۵ از سمت خود استعفا داد.

در ۸ بهمن ۱۳۹۶ طی حکمی از سوی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، دکتر سید نصراله سجادی سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شد. سپس در ۱۹ اسفند ماه ۱۳۹۶ به سمت مشاور عالی رئیس کمیته ملی المپیک منصوب گردید.

سوابق علمی و پژوهشی

تألیف و ترجمه کتاب (بعضاً با همکاران دانشگاهی) در زمینه جنبش المپیک، مدیریت سازمان‌های ورزشی، فوتبال، بازاریابی ورزشی، روابط بین‌الملل در ورزش… ۲۱ عنوان
راهنمایی و مشاوره پایان‌نامه و رساله دکترا بیش از ۱۶۰ مورد
معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزرات ورزش و جوانان دولت یازدهم

نامزدی و سرپرستی وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم

بعد از اینکه مسعود سلطانی‌فر و رضا صالحی امیری نتوانستند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، حسن روحانی، نصرالله سجادی را به عنوان سومین وزیر پیشنهادی در ۱۲ آبان ۱۳۹۲ به مجلس معرفی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهاد مجیدی

صلاحیت سجادی در روز ۱۹ آبان ۱۳۹۲ در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. نصرالله سجادی با ۱۲۴ رای موافق، ۱۰۷ رای مخالف و ۲۲ رای ممتنع از مجموع ۲۵۳ نماینده حاضر موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی نشد و سومین وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان نیز از راهیابی به کابینه بازماند.

مجتبی رحماندوست، از نمایندگان مجلس عضو جبهه پایداری در خصوص این عدم رای اعتماد عنوان کرد:

«سجادی در زمان تحصن نمایندگان مجلس ششم؛

معاونت سازمان تربیت بدنی را بر عهده داشت که به نشانه حمایت از نمایندگان تحصن‌کننده، از این سمت استعفا داد. عدم عذرخواهی وی در جلسه رای اعتمادش، موجب عدم اعتماد نمایندگان مجلس به وی شد.»

در ۲۸ مهر ۱۳۹۵ و بعد از استعفای محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری طی حکمی نصرالله سجادی را به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان منصوب کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نصرالله سجادی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه