بیوگرافی هادی طاووسی

5 سال پیش
بیوگرافی هادی طاووسی
Rate this post

بیوگرافی هادی طاووسی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

هادی طاووسی (زاده ۱۵ مهر ۱۳۱۷ – تهران) بازیکن فوتبال اهل ایران است.

زندگینامه هادی طاووسی 

بیوگرافی هادی طاووسی

فعالیت ورزشی

وی فوتبال را از باشگاه فوتبال شاهین تهران شروع کرد.

پس از انحلال شاهین تهران در سال ۱۳۴۷ به باشگاه فوتبال پرسپولیس رفت.

وی در سال ۱۳۵۳ از فوتبال کناره‌گیری کرد.

ریاست فدراسیون فوتبال ایران

طاووسی پس از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و جنگ ایران و عراق (۱۵ مهر ۱۳۵۹–۱۷ مرداد ۱۳۶۰) بعد از کنار رفتن ناصر نوآموز از مدیریت فدراسیون فوتبال صاحب این مقام شد.

او دومین رئیس فدراسیون بعد از انقلاب بود.

چهره‌های ماندگار پرسپولیس بیوگرافی هادی طاووسی

طاووسی در مراسمی که در اردیبهشت ۱۳۹۲ از طرف باشگاه پرسپولیس برگزار شد٬به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار باشگاه پرسپولیس تهران برگزیده شد.

هادي طاووسي در سال ۱۳۵۳ از فوتبال کناره گيري کرد.

او يکي از کارمندان ارشد سازمان مديريت و برنامه ريزي بود و فعاليت، تشکيلات و چارت اداري و سازماني را به خوبي مي شناخت. به همين دليل در آبان ماه سال ۶۰ توسط مسوولان وقت ورزش به عنوان ذيصلاح ترين و موجه ترين فرد براي اداره کابينه فوتبال ايران انتخاب شد.

در آبان سال ۱۳۵۸، دوراني بود که دولت موقت منصوبي حضرت امام خميني (ره) رفته رفته از سياست و حاکميت در سياست کشور کناره مي گرفتند. سازمان تربيت بدني و رئيس منصوبي آن يعني شاه حسيني هم با تمام زيرمجموعه هايش به طور طبيعي بايد کنار مي رفت و بر اين اساس ناصرنوآموز هم از کار برکنار شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تله سانتانا

مسوولان وقت ورزش به نتايج جديدي رسيدند.

حضور يک ورزشکار خوش نام و متعهد و متخلق به صفات پسنديده که سابقه مديريت ورزشي را داشته باشد و هادي طاووسي در اين محدوده بهترين فرد ممکن بود.

هادي طاووسي کار را حدوداً ۴۰ روز بعد از شروع جنگ آغاز کرد اما در اين روزها واقعاً چه مي شد کرد؟ درگيري خوزستان در جنگ تحميلي و مشکلي که استان هاي مرزي داشتند باعث شد که فکر برگزاري ليگ اصولاً از ذهن همه پاک شود. هادي طاووسي برنامه اش را با دو هدف آغاز کرد؛ اول بازسازي تيم ملي فوتبال و دوم توجه به فوتبال استان ها با برگزاري منظم مسابقات فوتبال شهري براين اساس در سال ۱۳۵۹ اولين مسابقات رسمي و جدي پايتخت را با حضور تيم هاي باشگاهي با نام جام حذفي برگزار کرد. در اين مسابقات پرسپوليس و استقلال حذف شدند و تيم فوتبال نيروي هوايي با پيروزي برابر تيم فوتبال راه آهن تهران عنوان قهرماني را در مسابقات تهران به دست آورد.

يکي از خصوصيات برجسته هادي طاووسي، مدير ۴۲ ساله فدراسيون فوتبال بهره گيري از تخصص فوتبالي ها بود. مديران ارشد او در فدراسيون فوتبال از فوتباليست هاي قديمي بودند. کامبيز جمالي هافبک مقتدر و کاپيتان تاج سابق نايب رئيس او شد و مسووليت هاي دبيري هم بر گردن او گذاشته شد و حسينعلي کلاني هم صاحب مسووليت رياست فوتبال تهران شد.

با تلاش ها و پيگيري هاي او بود که فوتبال تهران در سال ۱۳۶۰ رسماً راه اندازي شد.

۱۴ تيم برتر تهران مسابقات خود را برگزار کردند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سجاد غریبی

اين ۱۴ تيم از دل ۱۱۲ تيم دستجات آزاد تهران بيرون آمده بودند و جالب است بدانيد که تيم بزرگي مثل پاس نتوانست به جمع ۱۴ تيم برتر تهران صعود کند.

بالاخره مسابقات فوتبال باشگاه هاي تهران با شرکت تيم هاي مورد نظر برگزار شد.

مسابقات در حال برگزاري بود که هادي طاووسي،

اصغر شرفي را رسماً به عنوان سرمربي تيم ملي فوتبال کشورمان منصوب کرد. قرار شد اصغر شرفي با ناصر ابراهيمي مسووليت اداره تيم ملي فوتبال را به دست گيرد اما اين اتفاق هيچ گاه عملي نشد، چراکه تنها چند روز گذشته از انتصاب اصغر شرفي، به دليل اختلافات فراوان هادي طاووسي با مسوولان وقت سازمان، او از مسووليت استعفا داد.

شخصيت او با سردمداران وقت ورزش کاملاً متفاوت بود.

او و دوستانش در محل کار با کت و شلوار رسمي و کراوات حاضر مي شدند.

همين مسائل بهانه يي را به دست کساني داد که فوتبال علمي را در ابتداي انقلاب دوست نداشتند.

همان ها که بعدها در مرور داستان روساي فدراسيون فوتبال خواهيم ديد که به جاي خدمت به فوتبال مملکت چه مشکلاتي را براي فوتبال ايجاد کردند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی هادی طاووسی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه