بیوگرافی شهرام دبیری اسکویی

5 سال پیش
بیوگرافی شهرام دبیری اسکویی
1/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی شهرام دبیری اسکویی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

شهرام دبیری اسکویی (زادهٔ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۳۹ در تهران) پزشک، سیاستمدار، مدیر و مؤسس چند شرکت و باشگاه ورزشی است.

زندگینامه شهرام دبیری اسکویی

بیوگرافی شهرام دبیری اسکویی

فعالیت‌ ورزشی

وی در دوران تحصیل در دانشگاه تبریز، هم‌زمان در چندین رشته ورزشی از جمله دوومیدانی، شنا، کشتی، تنیس روی میز، بسکتبال، والیبال، تنیس و مخصوصاً فوتبال و فوتسال فعالیت داشته و با تیم‌های دانشگاهی در مسابقات کشوری حضور داشته‌است.

باشگاه فوتسال دبیری تبریز در سال ۱۳۷۷ توسط وی تأسیس شد. دبیری در سال ۱۳۷۹ مدرک مربیگری بین‌المللی فوتسال را اخذ کرد و مدرک مربیگری فوتبال را نیز با درجه A کنفدراسیون فوتبال آسیا در سال ۱۳۸۱ کسب نمود. او در تیم‌های فوتبال و فوتسال دبیری سابقه سرمربیگری داشته و باشگاه فوتسال دبیری تبریز با مربیگری او از لیگ دسته یک به لیگ برتر صعود کرد. او در سال ۱۳۷۹، اولین مدرسه فوتبال خصوصی و دائمی کشور را در تبریز تأسیس کرد.

دبیری همچنین سه سال مسئولیت مدیریت باشگاه فوتبال ماشین‌سازی تبریز را قبول کرد. بعد از انصراف شرکت ماشین‌سازی از تیمداری، تیم فوتبال این باشگاه در آستانه انحلال بود که دبیری مسئولیت این تیم را قبول کرد و این تیم با نام «ماشین‌سازی دبیری» سه سال در رقابت‌های لیگ دسته دو و دسته یک کشور حضور داشت.

افزون بر این دبیری، ریاست هیئت تنیس استان آذربایجان شرقی را نیز بر عهده دارد.

وی در دوره پنجم، ریاست شورای اسلامی شهر تبریز را به دکتر شکور اکبرنژاد واگذار نمود .

او همچنین مدیر و مؤسس باشگاه فرهنگی ورزشی دبیری تبریز و بیمارستان ولیعصر تبریز است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روزبه چشمی

دبیری عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال ایران نیز هست.

فعالیت‌های علمی

پدر شهرام دبیری، عضو ارتش بوده و مادرش نیز بازنشسته آموزش و پرورش است. دبیری، دوره ابتدایی را در مدرسه رشدیه تبریز و دوران دبیرستان را در دبیرستان فردوسی تبریز سپری کرد.

شهرام دبیری پس از اخذ دکترای پزشکی از دانشگاه تبریز، به عنوان یکی از اولین دانشجویان کشور، دوره تخصصی پزشکی هسته‌ای را در دانشگاه تهران طی کرد و سپس برای طی دوره تکمیلی راهی کشور ژاپن شد. در سال ۱۹۹۱ نیز برای دوره تخصصی محافظت در برابر پرتوهای هسته‌ای از طرف سازمان انرژی اتمی ایران به کشور شوروی سابق اعزام می‌شود.

دکتر شهرام دبیری از سال ۱۳۶۸ به عنوان استادیار به عضویت هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز درآمد. وی در حال حاضر دارای عنوان استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیر گروه پزشکی هسته‌ای این دانشگاه است. از دبیری به عنوان بنیان‌گذار گروه پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی تبریز یاد می‌شود. او عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی تبریز، نیز هست. دبیری رئیس «شرکت پزشکان ولیعصر تبریز» بوده و همچنین ایده پرداز، مؤسس اولیه و سهام‌دار اصلی بیمارستان ولیعصر تبریز است.

فعالیت‌های سیاسی

دبیری در انتخابات دور سوم شورای شهر، با کسب ۶۳ هزار و ۳۴۲ رأی به عنوان نفر اول به شورای شهر راه یافت. در دور چهارم نیز با کسب ۱۰۵ هزار و ۱۵۷ رأی به عنوان نفر نخست به این شورا راه پیدا کرد. او همچنین از سال ۱۳۹۱ تا سال ۱۳۹۶ از سوی اعضای شورای شهر تبریز، به عنوان رئیس این شورا برگزیده شده‌است. دبیری در مهر ماه ۱۳۹۶ علی‌رغم عدم انتخاب به ریاست شورای شهر تبریز ،به انتخاب اعضای شورای شهرستان تبریز (تبریز،سردرود،باسمنج،خسروشهر)، به ریاست این شورا برگزیده شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فیروز کریمی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شهرام دبیری اسکویی
1/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه