بیوگرافی محمدجعفر کامبوزیا

5 سال پیش
بیوگرافی محمدجعفر کامبوزیا
Rate this post

بیوگرافی محمدجعفر کامبوزیا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمد جعفر کامبوزیا (زاده ۹ آبان ۱۳۳۹ در زاهدان) شطرنج‌باز ایرانی، نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی شطرنج (فیده) و رئیس فدراسیون شطرنج ایران بین سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۲ و ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۳ است.

زندگینامه محمدجعفر کامبوزیا

بیوگرافی محمدجعفر کامبوزیا

فعالیت ورزشی

در دوران مدیریت وی، شطرنجِ ایران در سطح بین‌المللی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت، همچنین در سال ۲۰۰۰ میلادی، فدراسیون شطرنج توانست برای نخستین بار میزبانیِ مسابقات قهرمانی شطرنج جهان را در شهر تهران برگزار کند که با غلبهٔ ویسواناتان آناند بر الکسی شیروف در بخش فینال به پایان رسید. وی در تاریخ چهارم تیرماه ۱۳۹۲ به عنوان عضو هیئت مدیرهٔ باشگاه فوتبال پرسپولیس تهران انتخاب شد، اما در ۲۷ تیرماه برای اجتناب از ادامه حواشی، از سمت خود کناره گیری کرد.

محمد جعفر کامبوزیا سابقهٔ ریاست اداره فنی مهندسیِ سازمان تربیت بدنی در دورهٔ اصلاحات به ریاست مصطفی هاشمی‌طبا، ریاست هیئت فوتبال گیلان و نیز ریاست اداره مسکن و شهرسازی استانهای ایلام و گیلان را هم در کارنامه خود دارد. وی در رشته مهندسی راه و ساختمان تحصیل کرده است و در تمام استان‌های ایران خانه‌های شطرنج را راه اندازی کرده که معماریِ این ساختمان‌ها به شکلِ مهره رخ شطرنج طراحی و اجرا شده است. وی همچنین فرزند امیرتوکل کامبوزیا، از نویسندگان و فعالان سیاسیِ معاصر ایران می‌باشد.

عمران و ساخت و ساز

او مهندس عمران است و علاقه زیادی به ساخت و ساز دارد. هرچند، عمده سوابق و مسوولیت های او، ارتباطی با رشته تحصیلیش ندارد. از جمله آنکه فعالیت خود را در مجموعه های امنیتی استان سیستان و بلوچستان آغاز نموده و البته خیلی زود به استان گیلان رفته و متصدی برخی مسوولیت ها در آن استان شد که اولین آنها فوتبالی بوده که با نتایج موفقی نیز همراه گردیده است به نحوی که در فوتبال این خطه، تحولی قابل توجه را بوجود آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رناتو آگوستو

وی پس از مدتی مدیرکلی مسکن همین استان، آنگاه به سازمان تربیت بدنی نقل مکان نموده و در دوره ریاست هاشمی طبا(دولت آقای هاشمی) به عنوان رئیس اداره فنی مهندسی سازمان ورزش برگزیده شد . مهندس کامبوزیا سپس به ریاست فدراسیون شطرنج رسید و ۴ سال عهده دار این فدراسیون کم سر و صدا بود که بخشی از این کم سر و صدا بودن به تیپ شخصیتی کامبوزیا بر می گشت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی محمدجعفر کامبوزیا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه