بیوگرافی جید جونز

5 سال پیش
بیوگرافی جید جونز
4.7/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی جید جونز به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جید لوئیس جونز (متولد ۲۱ مارس ۱۹۹۳) قهرمان ۲ دو دوره المپیک در المپیک‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ است.

زندگینامه جید جونز

بیوگرافی جید جونز

فعالیت ورزشی

او اولین مدال تکواندو بریتانیا را در وزن ۵۷ کیلوگرم کسب کرده‌است.

بهترین تکواندوکار ۲۰۱۶

۱۲ دسامبر ۲۰۱۶ مراسم با شکوهی برای معرفی بهترین تکواندو کار مرد و زن سال ۲۰۱۶، با همکاری فدراسیون جهانی تکواندو و فدراسیون تکواندو در آذربایجان به میزبانی هتل بادامدار شهر باکو برگزار شد. طی این مراسم فدراسیون جهانی تکواندو جید جونز ( Jade Jones ) بریتانیایی را به عنوان بهترین تکواندوکار زن سال ۲۰۱۶ معرفی کرد.

در این مراسم ماریا مرکوری ( Maria Merkouri ) از گرجستان جایزه بهترین بانوی داور تکواندو در سال ۲۰۱۶ را از چونگ وون چو رئیس فدراسیون جهانی تکواندو دریافت کرد.

جونز در بین صحبت‌هایش با اشاره به اینکه تکواندو ورزش سختی است اما او به بهترین نحو ممکن آموزش می‌بیند، گفت: “از تمامی کسانی که در مسیر قهرمانی حمایتم کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم.”

جید جونز ستاره تکواندوی بریتانیا و به نوعی یکی از نوابغ تکواندوی زنان در سراسر جهان است. این تکواندو کار افسانه‌ای در سن ۲۳ سالگی دو طلای المپیک و یک نقره مسابقات جهانی را در کارنامه دارد. ستاره بریتانیا در تکواندو به شکارگر سر معروف شده است چرا که بیشترین امتیازات یک بازی را با اصابت دادن ضربات پا به سر حریفان به دست می‌آورد.

با این حال جونز بریتانیایی دو مرتبه در مقابل کیمیا علیزاده نابغه تکواندوی بانوان ایران شکست را پذیرفته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پژمان نوری

جید جونز یکی از گرانبها ترین ورزشکاران بریتانیا در المپیک ریو است. این ورزشکار ۲۳ ساله مدال طلای المپیک لندن را در کارنامه دارد. جونز متولد سال ۱۳۹۴ در شهر بودلویدن ولز است اما در تابستان امسال نیز همچون دوره گذشته به عنوان نماینده بریتانیا در المپیک ۲۰۱۶ حضور خواهد داشت.

جونز کار خود را در ورزش از مرکز آموزش تکواندو در شهر منچستر آغاز کرده است.

ستاره بریتانیا در تکواندو به شکارگر سر معروف شده است چرا که بیشترین امتیازات یک بازی را با اصابت دادن ضربات پا به سر حریفان به دست می‌آورد. مدال طلا بازی‌های المپیک نوجوان در کشور سنگاپور نخستین دستاورد ارزشمند جونز در عرصه مسابقات جهانی تکواندو محسوب می‌شود. دختر ولزی دو سال بعد در سن ۱۹ سالگی توانست به نشان طلای المپیک لندن دست یابد. این مدال جونز را به یک قهرمان ورزشی بزرگ در کشورش و همچنین در سراسر جامعه تکواندو تبدیل کرد.

با این حال جونز موفق به تکرار این شاهکار در المپیک ریو نیست. چرا که کالوو گومز، تکواندو کار جنگنده اسپانیا او را به چالش خواهد کشید.

مبارزه این دو تکواندوکار بزرگترین رخداد در رقابت‌های وزن ۵۷- خواهد بود.

جید جونز جایزه بهترین تکواندوکار را در مسابقات جایزه بزرگ سال ۲۰۱۴ در مکزیک دریافت کرده است او در رده‌بندی جهانی و المپیکی تکواندوکاران وزن ۵۸- کیلوگرم جایگاه نخست را در اختیار دارد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جید جونز
4.7/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه