بیوگرافی بیانکا والکدن

5 سال پیش
2.5/5 - (31 امتیاز)

بیوگرافی بیانکا والکدن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

بیانکا والکدن بریتانیایی ( Bianca Walkden ) عنوان بهترین تکواندو کار زن جهان در سال ۲۰۱۷ را بدست آورد.

زندگینامه بیانکا والکدن 

بیوگرافی بیانکا والکدن

فعالیت ورزشی

انتخاب نابغه بریتانیایی برای این عنوان اصلا دور از انتظار نبود. او امسال تمامی مدال‌های طلای مسابقات جهانی و گرندپری را کسب کرد که نشان از عملکرد فوق العاده و کم نظیر این تکواندو کار ۲۶ ساله دارد؛ در حالیکه برای نخستین بار بود که یک تکواندوکار ( زن و مرد ) و در هر وزنی سکوی قهرمانی تمام مسابقات گرندپری را از آن خود کرده بود.

او بعد از قهرمانی در فینال گرند پری گفت:

“واقعا هیجان زده شده بودم و فقط گریه می‌کردم.

نمی‌دانستم چقدر این موضوع برای من اهمیت دارد و تا چه اندازه قرار است خوشحال شوم. خوشحالی من بعد از مدال طلای فینال جایزه بزرگ به مراتب بیشتر از طلای رقابت‌های جهانی بود”.

بعد از برنز بیانکا در المپیک ریو ۲۰۱۶ او به یک باره با تحولی عجیب و باور نکردنی صاحب هر مدال طلایی در وزن خود شد.

سایت فدراسیون جهانی تکواندو به نقل از ریاست این فدراسیون در تمجید از نابغه بریتانیایی نوشته: او یک پکیج کامل است از هرچه که یک ورزشکار برجسته می‌خواهد؛ فیزیک بسیار خوب، مهارت‌های سطح بالا، شخصیتی دوست داشتنی و چهره‌ای دلربا، او تنها یک ورزشکار فوق العاده نیست او در خودش یک چیز به خصوص دارد و آن هم کاریزماست.

بیانکا والکدن متولد لیورپول، کار خود را در تکواندو از ۱۱ سالگی آغاز کرد، زمانی که با بهترین دوستش در یک باشگاه محلی حضور یافت و در ۱۵ سالگی مدال برنز را در مسابقات قهرمانی اروپا کسب کرد در حالی که سال بعد مدال نقره نوجوانان جهان را از آن خود کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدرضا حسینی
اولین پیروزی

اولین پیروزی مهم بیانکا در رقابت‌های قهرمانی اروپا در سال ۲۰۱۱ رقم خورد.

اما همان سال با پارگی ACL برای مدتی متوقف شد و به دنبال آن بیانکا بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن را از دست داد. سال ۲۰۱۴ دوباره درگیر پارگی ACL شد اما هشت ماه بعد از عمل جراحی دوم، بیانکا در بالاترین سطح رقابت‎ها به روی شیاپ چانگ رفت و مدال طلای جهانی ۲۰۱۵ را به نام خود ثبت کرد.

گری هال، مدیر اجرایی تکواندوی بریتانیا در ستایش والکدن گفت: “همیشه او اولین نفری است که به باشگاه می‌آید و آخرین نفری است که از آن خارج می‌شود”.
جین بانگ یانگ، مدیر فنی فدراسیون جهانی تکواندو نیز در مدح زن سال ۲۰۱۷ تکواندو اعلام کرد:

“همه به او احترام می‌گذارند، دائما در حال مبارزه است و تمام انرژی خود را به کار می‌گیرد و همیشه تلاش می‌کند. اکثر مربیان به بیانکا حسادت می‌کنند و می‌خواهند از او یاد بگیرند. او حتی حسادت تیم تکواندو کره جنوبی را نیز به همراه دارد “.

در حال حاضر هدف بیانکا والکدن واضح‌ترین مسئله ممکن است.

او اکنون طلای المپیک را می‌خواهد و جای آن را در کارنامه ورزشی‌اش خالی می‌بیند.

او در این خصوص گفت:

” طلای المپیک آخرین چیزی است که می‌خواهم و در این مسیر از هر آنچه که دارم خواهم گذشت”.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی بیانکا والکدن
2.5/5 - (31 امتیاز)
1
برچسب ها :

دیدگاه شما

یک دیدگاه

  • اکبر
    3 سال پیش

    پدرش ایرانیه