بیوگرافی والنتینو روسی

5 سال پیش
3/5 - (7 امتیاز)

بیوگرافی والنتینو روسی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

والنتینو روسی یکی از موتور سواران معروف جهان است که در دوران زندگی خود مقام های زیادی را در رشته موتور سواری بدست آورده است او در مسابقات موتو جی پی (MotoGP) شرکت میکند

زندگینامه والنتینو روسی 

بیوگرافی والنتینو روسی

فعالیت ورزشی

والنتینو روسی محبوب‌ترین و پر افتخارترین موتورسوار جهان در ۱۶ فوریه ۱۹۷۹ در اربینوی ایتالیا به دنیا آمد و در شهر تاوولیا بزرگ شد. با تشویق‌های پدرش «گرازایانو روسی» که خود از موتور سواران اسبق مسابقات جهانی بود راهش را در عالم موتور سیکلت پیدا کرد. اولین بار در ۲ سالگی سوار موتور شد. با اصرار مادرش «استفانیا» و به خاطر حفظ سلامت خود او، پدرش برای او یک گوکارت به جای موتور سیکلت گرفت. با ابراز علاقه هر چه بیشتر وی، خانواده نیز شرایط لازم را برای بروز زمینه‌های استعداد فرزند خویش هموار می‌کرد. «گرازیانو» موتور ۶۰ سی سی او را که آن موقع ۵ ساله شده بود با یک موتور کارت مسابقه ملی ۱۰۰ سی سی عوض کرد.

اگر چه والنتینو به چیزهایی همچون گیتار و بازی فوتبال علاقه داشت ولی روز به روز میلش را به درس و مدرسه از دست می‌داد. در سال ۱۹۹۰ قهرمان کارت منطقه‌ای شد. با افزایش سن و استعداد وی، نیاز به کلاس‌های بالاتر موتور برای پیشرفت هر چه بیشتر احساس می‌شد. در سال ۱۹۹۳ یک «کاگیومیتوی ۱۲۵ سی سی» خرید.

ورود به رقابت‌های جهانی

در سال ۱۹۹۴ تیم آپریلیا از طریق «سندرونی» استعداد والنتینو را مورد توجه قرار داد. با میدان یافت از سوی این تیم، توانست جایگاه خود را بیش از پیش بهبود بخشد و در همان سال برای اولین بار با این تیم در مسابقات قهرمانی ایتالیا ظاهر شد و به دنبال آن صحنه رقابت‌های سال ۱۹۹۵ را در اروپا و ایتالیا تجربه کرد. قهرمانی والنتینو از همین تاریخ در کارنامه کاری او نمایان شدند. پس از آپریلیا، هوندا و پس از آن یاماها را به عنوان آشیانه برگزید و با هر دو آن‌ها به موفقیت‌های چشمگیری دست یافت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فیل جونز
القاب

اسامی و القاب زیادی در دوران کاری وی به والنتینو نسبت داده شده که اولین نمونه قابل ذکر و برجسته آن روسی فومی (Rossi Fumi) است. چنانچه خود روسی دربارهٔ آن می‌گوید این عبارت به احترام و پاس داشت «نوری فومی آبه» به وی نسبت داده شده‌است. نام دیگر وی والنتینیک (Valentinik) بوده که در روزهای کارش در کلاس ۲۵۰ سی سی به وی اطلاق شد. این اسم برگرفته از «دونالد داک» فوق ستاره ایتالیایی (Paperinik) است.

القاب دیگری ماننده سلطان به خاطر حضور بیست ساله وی در موتورسواری و تجربه زیاد او به وی اطلاق می‌شود. لاکی یکی دیگر از لقب‌های وی هست؛ ولی معروف‌ترین آن‌ها دکتر (The Doctor) است که به خاطر برخورد سرد و بی‌تفاوت او با مخالفانش و نیز به دلیل خونسردی و آرامش در مسابقات فعلی در مقایسه با عملکرد آتشین و متعصبانه در دوران کار در ۱۲۵ سی سی و ۲۵۰ سی سی او را این گونه می‌خوانند.

خود او در یک بیان طنز آلود معتقد است که این لقب به این خاطر است که نام خانوادگی اکثر دکترها در ایتالیا روسی است. بر خلاف اکثر موتورسواران که اسم اصلی خود را در پشت لباس خود ثبت می‌کنند روسی از The Doctor (دکتر) در پشت لباس خود استفاده می‌کند.

نشانه‌ها

۴۶ شماره‌ای است که همواره در گراند پری‌های خود با آن ظاهر می‌شود. انگیزه اولیه استفاده از آن به زبان خود او یک الگوی ژاپنی بوده که سال‌ها پیش او را در یک مسابقه از تلویزیون دیده‌است. سرعت خارق‌العاده او در مسابقات بارانی آن روز برای روسی قابل ستایش است. بعدها گفت که این شماره‌ای است که پدرش در ۳ گراند پری اولی که در آن پیروز شده از آن استفاده می‌کرده‌است. ـ متن روی کلاهش به جمعی از دوستانش یعنی قبیله چیهوآهوآ (The Chihuahua Tribe) اشاره می‌کند و حروف VLF روی لباسش مخفف Viva La Figa یعنی گربه دراز عمر است. او همچنین رنگ مورد علاقه خود یعنی زرد فلورسن را در لباس خود استفاده کرده‌است. طرح کلاه ایمنی وی که در طول دوران کار حرفه‌ای خود از شمار زیادی از آن‌ها استفاده کرده‌است همواره با درون مایه خورشید و ماه طراحی شده‌اند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لیدا فریمان

خرافه پرستی بیوگرافی والنتینو روسی

والنتینو یک انسان خرافی است و تشریفات پس از مسابقه وی معروف است. قبل از هر رانندگی جلوی موتور سیکلت خود زانو می‌زند و در حالیکه سر خود را خم کرده‌است جا پای موتور را می‌گیرد. شاید بتوان او را ستایشگر سکوت نامید چون هیچ‌کس نمی‌داند در آن لحظه در سکوت خود به چه می‌اندیشد یا چه وردی برای خود می‌خواند.

تبانی در موتوجی پی بیوگرافی والنتینو روسی

فصل ۲۰۱۵ به گفته اکثر کارشناسان تبانی مشهود در آن رخ داد. در حالی که والنتینو روسی و خورخه لورنزو موتورسوار اسپانیایی یاماها جدال نزدیکی برای قهرمانی فصل داشتند اما در مسابقه فیلیپ ایسلند که مسابقه ۱۵ فصل بود مارک مارکز هم وطن لورنزو با اختلال در کار روسی و درگیری‌های عمدی باعث شد تا روسی پشت سر لورنزو قرار گیرد، تا هموطن خود را در قهرمانی فصل کمک کرده باشد که روسی در پایان آن مسابقه در کنفرانس خبری به وضوح اعلام کرد مارکز تبانی کرده‌است.

مارکز در مسابقه بعدی در سپانگ مالزی که مسابقه ماقبل پایانی بود پا را از این فراتر گذاشت و این بار نه تنها به راحتی راه را برای سبقت هموطن خود لورنزو باز کرد بازهم با روسی درگیر شد به‌طوری‌که در کمتر از ۳ دور ۲۴ بار با روسی کانتکت داشت و مانع از آن می‌شد که روسی به لورنزو نزدیک شود.

اما این پایان ماجرا نبود و در مسابقه پایانی نیز به گفته اکثر کارشناسان نقش محافظ لورنزو را داشت چرا که این بار هم به راحتی راه را برای لورنزو باز گذاشت و در ۳۰ دور مسابقه با اینکه بارها فرصت این را داشت از لورنزو سبقت بگیرد ولی به عمد این کار را نمی‌کرد به دلیل اینکه با این کار والنتینو روسی قهرمان فصل می‌شد. این تبانی آشکار موتورسوار اسپانیایی علیه روسی به قدری آشکار بود که معروفترین سایت شرط‌بندی جهان به تمام کسانی که والنتینو رو قهرمان پیش‌بینی کرده بودن دوبرابر مبلغ تعیین شده جایزه داد همچنین فیم (فدراسیون جهانی موتورسواری) نیز خواستار این شد موتورسواران تبانی صورت گرفته را بیشتر از این بزرگ نکنند چرا که به گفته فیم این تبانی میلیون‌ها دلار به این فدراسیون ضرر رسانده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی طارمی

این درحالی است که اگر این تبانی شکل نمی‌گرفت والنتینو روسی به دهمین عنوان قهرمانی جهان خودش می‌رسید.

افتخارات ورزشی

۱_ ۹ عنوان قهرمانی جهان

۲_ ۶ نائب قهرمانی جهان

۳_ مجموع مسابقاتی که روسی در آن‌ها شرکت کرده ۳۷۱ مسابقه بوده که در ۲۳۰ مسابقه از آن‌ها بر روی پدیوم (جزء سه نفر اول) رفته‌است.

۴_ وی ۱۱۵ قهرمانی دارد که ۸۹ قهرمان از آن‌ها در کلاس برتر می‌باشد.

۵_ همچنین ۶۵ پل پزیشن (شروع‌کننده مسابقه) دارد

۶_او ۹۵ بار سریع‌ترین دور (fast lap) را زده‌است

۷_چهار بار عنوان مرد سال ورزش ایتالیا

۸_ بیشترین حضور بر روی سکو در یک فصل با ۱۶ بار از ۱۶ مسابقه در فصلهای ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ و ۲۰۰۸

۹- یکی دیگر از افتخارات بی‌نظیر والنتینو روسی حضور مستمر

و پیوسته در مسابقات از گرندپری آفریقای جنوبی در سال ۲۰۰۰

تا گرندپری لمان فرانسه در سال ۲۰۱۰ بوده که در واقع طی ده

سال هیچ گرندپری را تحت هیچ شرایطی از دست نداده (او تنها

کسی است که چنین پیوستگی را داشته)

۱۰_روسی با قهرمانی در گرندپریکس میسانو ۲۰۱۴

جمع امتیازات خود را از ۵۰۰۰ فراتر برد تا اولین موتور

سواری در جهان باشد که مجموع امتیازاتش بیش از ۵۰۰۰ است.

۱۱_اولین موتورسواری است که جمع امتیازات

خود را در کلاس برتر (۵۰۰ سی سی و موتوجی پی)

به ۵۰۰۰ امتیاز رساند. در تاریخ ۳ ژوئن ۲۰۱۸ مسابقه موجلو

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی والنتینو روسی
3/5 - (7 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه