بیوگرافی خورخه لورنزو

5 سال پیش
بیوگرافی خورخه لورنزو
Rate this post

بیوگرافی خورخه لورنزو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

خورخه لورنزو گررو (به اسپانیایی: Jorge Lorenzo Guerrero) راننده تیم رپسول هوندا در کلاس موتوجی پی است.

زندگینامه خورخه لورنزو

بیوگرافی خورخه لورنزو

فعالیت ورزشی

خورخه لورنزو در پالما در جزیره مایورکا اسپانیا به دنیا آمد و با حمایت پدرش از سن دو سالگی سوار بر موتور شد و از آن زمان بود که علاقه به موتور در وی شکل گرفت و از سن شش سالگی در مسابقات نونهالان شرکت کرد. او تنها ۱۵ سال داشت که وارد مسابقات جایزه بزرگ شد. در سال ۱۹۹۳ زمانی که او فقط ۶ سال داشت در مسابقه‌ای با موتورسیکلت شرکت کرد و قهرمانی BALEARICS را بدست آورد.

با کمک پدر راه خود را ادامه داد و آموزش خود را با MINICROSS دریک پارکینگ یک فروشگاه شروع کرد. در سال ۱۹۹۷ در مسابقه موتورسواری در مادرید اسپانیا در کلاس ۵۰ سی سی جام CAJA APRILIA شرکت کرد و در همان سال پدر او یک فیلم که از او تهیه کرده بود به برای یک نفر فرستاد، که چنین بود که جورج لورنزو کشف شد و لازم به ذکر است که او ۱۰ سال بیشتر نداشت. در سال ۲۰۰۰ او که ۱۳ ساله بود برای شرکت کردن در مسابقات سرعت اسپانیا از فدراسیون موتورسواری درخواست مجوز کرد، فقط یک سال بعد در کلاس ۱۲۵ سی سی او جوانترین راننده‌ای بود که در مسابقات موتورسواری در اروپا برنده می‌شد.

ورود به مسابقات

وی در سال ۲۰۰۲ با قراردادی سه ساله با تیم دربی وارد کلاس ۱۲۵ سی سی شد و در سال ۲۰۰۵ با رتبه چهارمی ۱۲۵ سی سی وارد یک کلاس بالاتر یعنی کلاس ۲۵۰ سی‌سی شد و به همراه تیم آپریلیا قهرمان سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ این کلاس شد که وی مورد توجه تیم یاماها قرار گرفت و در سال ۲۰۰۸ وارد کلاس موتوجی‌پی شد وی در تیم اصلی یاماها هم تیمی اسطوره این کلاس یعنی والنتینو روسی شد و در همان مسابقه اول در پیست لوزایل قطر پس از کیسی استونر و بالاتر از بزرگانی همچون دنی پدروسا و والنتینو روسی در جای دوم قرار گرفت که شگفتی تمامی کارشناسان را در بر داشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روی کاستا

وی در سال دوم حضورش در موتوجی پی پس از روسی عنوان دومی این کلاس در سال ۲۰۰۹ را ازآن خود کرد. خورخه لورنزو که در مسابقات به دلیل سرعت زیادی که دارد لقب دیو سرکش را به او دادن توانست در سال۲۰۱۰ سرانجام با ۳۸۳ امتیاز مقتدرانه اولین قهرمانی کلاس موتوجی پی خود را به دست آورد.

یاماها بیوگرافی خورخه لورنزو

در ۲۵ جولای ۲۰۰۷ تایید که خورخه لورنزو به عنوان هم تیمی ولنتینو روسی با قراردادی دو ساله به یاماها پیوسته است. لورنزو شروع خوبی در ۲۰۰۸ داشت و در دو مسابقه ی ابتدایی موفق به کسب سکو شد و با بدست آوردن اولین پیروزی موتوجی پی اش در پرتغال، تبدیل به جوان ترین موتورسوار موتوجی پی شد که در همان سه مسابقه ی ابتدایی موفق به کسب پیروزی می شود. تصادف مسابقه موجلو و تمرین بارسلونا نیز باعث شد تا او مسابقه کاتالان را از دست بدهد. در ادامه فصل نیز او روند نه چندان خوبی را طی کرد و با کسب ۱۹۰ امتیاز در رده چهارم جدول رده بندی ایستاد.

۲۰۰۹

دومین فصل با یاماها نیز برای موتورسوار اسپانیایی بسیار خوب شروع شد و تا گرندپری کاتالونیا نیز او صدرنشین جدول بود اما در نهایت این هم تیمی او، روسی بود که توانست قهرمانی فصل را از آن خود کند.

۲۰۱۰

در ۲۵ اوت ۲۰۰۹ او به شایعات پیوستنش به تیم هوندا و دوکاتی با امضای قرارداد با یاماها پایان داد.

لورنزو در یک تصادف با موتور، با شکستگی دستش مواجه شد و بسیار از تست های پیش فصل را از دست داد. او در مسابقه قطر کاملا آماده نبود و پشت سر روسی در مکان دوم ایستاد. پس از تصادف روسی در موجلو و شکستن پایش، او به مدعی اصلی قهرمانی تبدیل شد اما همچنان دنی پدروسا را به عنوان رقیب خود می دید. لورنزو یکی از پس دیگر پیروز مسابقات می شد و شکستگی ترقوه پدروسا در تمرین ژاپن و از دست دادن دو مسابقه ی دیگر باعث شد تا او هر چه بیشتر به قهرمانی فصل نزدیک باشد. او با تمام کردن مسابقه مالزی پشت سر روسی و دویزیوسو به آرزویش یعنی قهرمانی جهان رسید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهری فلاحی
۲۰۱۱

روسی از یاماها رفت و لورنزو حالا با بن اسپیس هم تیمی شده است.کیسی استونر موتورسوار هوندا فصل را فوق العاده شروع کرد و ادامه داد و لورنزو نیز در تعقیب او بود تا اینکه در دور گرم کردن مسابقه استرالیا تصادف می کند و بند انتهایی انگشت خود را از دست می دهد. عمل جراحی خورخوخه لورنزو موفقیت آمیز بوده اما دو مسابقه ی انتهایی فصل را از دست می دهد و در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار می گیرد.

۲۰۱۲

لورنزو کار خود را با پیروزی در مسابقه ابتدایی فصل در قطر شروع کرد. او روندی بدون اشتباه را طی کرد و تجربه ی او در فصل های گذشته باعث شد تا اشتباهات و تصادفات کمتری را از او شاهد باشیم.

در این فصل اما او رقیب جدی به نام دنی پدروسا را روبروی خود می دید اما در نهایت، مسابقه استرالیا جایی بود که او با اختلاف ۱۸ امتیاز، دومین قهرمانی جهانش را جنشن می گرفت.

۲۰۱۳ و ۲۰۱۴

موتوجی پی حالا دیگر یک موتورسوار چموش را در خود می دید به نام مارک مارکز! مارکز در اولین فصل حضورش در موتوجی پی به همراه هوندا، وارد رقابت سختی با لورنزوی با تجربه شد و در نهایت این لورنزو بود که قهرمانی را با اختلاف ۴ امتیاز در مسابقه آخر به تازه کار سال ۲۰۱۳ واگذار کرد. در ۲۰۱۴ اما مارکز یک فصل بی رقیب را پشت سر گذاشت و لورنزو پایین از تر ولنتینو روسی در مکان سوم جدول رده بندی قرار گرفت.

۲۰۱۵

۲۰۱۵ برای لورنزو خوب شروع نشد و در سه مسابقه ای ابتدایی او دو چهارمی و یک پنجمی کسب کرد. روند فوق العاده موتورسوار اسپانیایی از مسابقه اسپانیا شروع شد و او توانست چهار پیروزی متوالی را کسب کند. جنگ او و ولنتینو روسی تا آخرین مسابقه فصل ادامه داشت و به لطف پنالتی روسی در والنسیا و کسب جایگاه چهارمی او و پیروزی خودش، لورنزو سومین قهرمانی جهانش را جشن گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی داوید آلابا

۲۰۱۶

اختلافات لورنزو و روسی به اوج خود رسیده بود و حتی این

دو موتورسوار بین گاراژ های خودشان دیوار کشیده بودند.

لورنزو با پیروزی فصل خود را شروع کرد اما پیش از مسابقه

اسپانیا و خرز بود که او اعلام کرد برای دو فصل آینده به تیم

دوکاتی خواهد رفت. لورنزو بار دیگر در انتهای فصل پایین تر

از مارکز و و روسی در مکان سوم جدول رده بندی قرار گرفت.

انتقال به هوندا بیوگرافی خورخه لورنزو

لورنزو در ۶ ژوئن ۲۰۱۸ قراردادی دو ساله با تیم رپسول

هوندا بست و جایگزین دنی پدروسا برای فصل ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شد .

افتخارات

تعداد قهرمانی فصل __ ۵ بار (۳ بار در کلاس ۲۵۰ سی سی و ۲ بار در کلاس موتوجی پی)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی خورخه لورنزو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه