بیوگرافی سباستیان فتل

5 سال پیش
بیوگرافی سباستیان فتل
Rate this post

بیوگرافی سباستیان فتل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سباستیان فِتِل (به آلمانی: Sebastian Vettel) (زادهٔ ۳ ژوئیهٔ ۱۹۸۷) رانندهٔ فرمول یک آلمانی است.

زندگینامه سباستیان فتل

بیوگرافی سباستیان فتل

فعالیت ورزشی بیوگرافی سباستیان فتل

فتل در سوم جولای ۱۹۸۷ در هوفنهایم آلمان متولد شد. در اواسط بیست سالگی او به یکی از بهترین راننده های موتور اسپورت تبدیل شده بود که توانست رکورد جوانترین قهرمان فرمول یک را کسب کند. او دومین، سومین و چهارمین قهرمانی خود را با پشت سر گذاشتن تیم ها و راننده هایی بزرگ بدست آورد.

بنیان این استعداد و توانایی بی نظیر از مدت ها پیش شکل گرفته بود. فتل به مدت یک دهه و از زمانی که نوجوان بود، برای مسابقه آموزش می دید. او دوران حرفه ای خود را در سال ۱۹۹۵ در پیست کارت در کشورش، آلمان آغاز کرد. مدت زیادی طول نکشید که او توانست عناوین قهرمانی را یکی پس از دیگری بدست بیاورد. پس از مدت زمانی کوتاه فتل توانست عنوان قهرمانی جوانان کارتینگ و حتی قهرمانی در موناکو و پاریس-برسی را کسب کند. زمانی که نام او بر سر زبان ها افتاد، توجه تیم فرمول یک ردبول به او جلب شد که متعاقب آن در ۱۹۹۸ با عقد قرار داد با ردبول جوان ترین راننده تاریخ در این رده لقب گرفت.

در همکاری با ردبول فتل پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی می کرد و در سال ۲۰۰۰ توانست به تیم جوانان راه پیدا کند. پس از دو فصل حضور در کارتینگ در ۱۵ سالگی او آماده ارتقاء به رده های بالاتر بود، او به سری رقابت های بسیار سخت BMW 2003 راه یافت که با پنج برد و اتمام فصل در مقام دوم کاری بزرگ انجام داد.

قهرمانی های پی در پی بیوگرافی سباستیان فتل

در طول دومین فصل، او از ۲۰ رقابت در ۱۸ مسابقه به قهرمانی رسید. فتل در آن فصل به قدری حیرت انگیز بود که توانست با ۱۲۴ امتیاز اختلاف نسبت به نفر دوم قهرمانی فصل را کسب کند. پس از قهرمانی او تصمیم گرفت که چالشی جدید را امتحان کند و راهی رقابت های فرمول ۳ اروپا شد. علی رغم تغییر رشته، ارتباط او با BMW قطع نشد و در ۲۰۰۵ به تیم ویلیامز-بی ام و فرمول یک دعوت شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جیانلوئیجی دوناروما

از آنجایی که در دو فصل حضور در رقابت های فرمول ۳ فتل نتوانست عنوان درخوری کسب کند، در ۲۰۰۶ به عنوان جایگزین روبرت کوبیکا راهی تیم سابر- بی ام و شد. مدت ها طول کشید که سباستین با رقابت های فرمول یک هماهنگ شود. پس از اینکه برای نخستین بار توانست در دور تمرینی در مکان اول جای بگیرد، تیم سابر تصمیم گرفت که او را در تیم نگه دارد. او مدت ها با تیم تمرین کرد سپس در دورهای جهانی با رنو نمایش بی نظیری داشت که متعاقب آن برای گرندپری آمریکا در پیست ایندیانا پلیس از او دعوت شد. او در گرند پری آمریکا فوق العاده ظاهر شد و با کسب مقام هشتم به جوان ترین راننده تاریخ بدل گشت که در فرمول یک موفق به کسب امتیاز شده است.

کمتر از دو ماه بعد، او یک قرار داد کامل برای رقابت در فرمول یک در تیم تورو روسو دریافت کرد و در اولین رقابت راهی مجارستان شد. او در گرند پری چین توانست رکورد امتیاز تیم در شانگهای را بشکند و به این ترتیب برای ۲۰۰۸ هم در تورو روسو باقی ماند. پس از یک شروع ضعیف در ابتدای فصل، فتل گام به گام خود را بالا کشید و برای بهتر شدن تلاش کرد. او به اندازه ای رقابت ها را جدی دنبال کرد که پس از گرند پری ایتالیا برای فصل ۲۰۰۹ راهی تیم اصلی ردبول شد.

ردبول

فتل اولین بار ، ردبول را در دور تعیین خط گرند پری چین در رده اول قرار داد و متعاقب آن سه دور پیایی گرند پری ها را فتح کرد تا با جنسن باتنِ صدر نشین اختلافی ۱۱ امتیازی داشته باشد. فصل بعد و در سال ۲۰۱۰ او عملکرد بهتری داشت و با قهرمانی در ابوظبی توانست پنجمین قهرمانی فصل خود را کسب کند که از این حیث رکورد جوان ترین راننده تاریخ را به خود اختصاص داد. او در ۲۰۱۰ اولین قهرمانی جهانِ خود و تیم ردبول را کسب کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی روبرتو مارتینز

با قهرمانی های ۲۰۱۰ ، سال بعد و در فصل ۲۰۱۱ اعتماد به نفس فتل افزایش یافت و اشتباهات او به مراتب کم شد. او پشت فرمان RB7 ردبول شکست ناپذیر به نظر می رسید و هم تیمی خود مارک وبر که بخت اول قهرمانی قلمداد می شد را بارها و بارها مغلوب کرد. در ۱۹ گرند پری ۲۰۱۱ فتل توانست ۱۱ قهرمانی کسب کند و در شش تای دیگر روی سکو قرار بگیرد. او در آن سال علاوه بر یازده قهرمانی و شش سکو، یک بار در رده چهارم قرار گرفت و در یک دور از دور رقابت حذف شد. نتیجه این فصل این بود که فتل عنوان جوان ترین راننده تاریخ که توانسته در دو فصل دو قهرمانی پیاپی کسب کند، را بدست آورد. در طی فصل درخشان ۲۰۱۱ فتل در ۱۵ دور تعیین خط اول شد و توانست رکورد منسل در ۱۹۹۲ را بشکند.

۲۰۱۲

فصل ۲۰۱۲ به مراتب سخت تر بود اما فتل در رقابت ها همیشه روی سکو قرار می گرفت. ایراد فنی RB8 ردبول باعث شد در ۱۳ گرند پری ابتدای فصل در دورهای تعیین خط، فتل فقط سه مقام اول داشته باشد. با این اوصاف امید فتل برای کسب سومین قهرمانی پیاپی کم رنگ شده بود. چند گرندپری بعد از آن شانس به اردوی ردبول بازگشت و فتل چهار گرند پری متوالی را برد، در رقابت با فرناندو آلونسو، تیم ردبول فراری را تحت فشار قرار داده بود. مشکل گاراژ در ابوظبی، تصادف با همیلتون در اتریش و برخورد با برونو سنا در اولین دور برزیل هم نتوانست مانع فتل گردد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنتونیو کاروالیو

سباستین تا انتهای فصل جنگید و در نهایت با ۳ امتیاز اختلاف قهرمان فصل شد. با این قهرمانی او در کنار مایکل شوماخر افسانه ای و ژوان مانوئل سومین راننده تاریخ شد که توانست سه قهرمانی پیاپی کسب کند. او جوان ترین راننده تاریخ بود که توانست سه گانه فرمول یک را ببرد.

مشخصات

تیم فراری
کشور آلمان
سکو ۸۶
امتیاز کلی ۲۱۰۸
گرندپری ها

۱۷۹

قهرمانی جهان ۴
تاریخ تولد ۰۳/۰۷/۱۹۸۷
محل تولد هوفنهایم، آلمان
وضعیت فعلی راننده اصلی فراری

نام ماشین‌ها
فتل همیشه برای ماشین‌هایش اسم می‌گذارد، در این رابطه او بیان کرده‌است:

خیلی مهمه با ماشینت ارتباط نزدیکی داشته باشی. مثل یک کشتی، باید ماشین شما یه اسم دخترونه داشته باشه.

فتل از سال ۲۰۰۸ این کار را شروع کرد و نام‌های ماشین‌هایش به این شکل است:

سال ۲۰۰۸ – STR3 – جولی
سال ۲۰۰۹ – RB5 – کِیت و خواهر کثیفش
سال ۲۰۱۰ – RB6 -لیز خوشگله و رَندی مَندی
سال ۲۰۱۱ – RB7 -کایلی فرفری
سال ۲۰۱۲ – RB8 – اَبی
سال ۲۰۱۳ – RB9 -هایدی شکمو
سال ۲۰۱۴ – RB10 -سوزی
سال ۲۰۱۵ – SF15T – اِوا
سال ۲۰۱۶ – SF16H- مارگریتا
سال ۲۰۱۷ – SF70H- جینا
سال ۲۰۱۸- SF71H- لوریا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سباستیان فتل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه