بیوگرافی کیمی رایکونن

5 سال پیش
4.7/5 - (21 امتیاز)

بیوگرافی کیمی رایکونن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کیمی ماتیاس رایکونن (به فنلاندی: Kimi-Matias Räikkönen) راننده فنلاندی مسابقات فرمول یک و رالی است.

زندگینامه کیمی رایکونن 

بیوگرافی کیمی رایکونن

فعالیت ورزشی

به نقل از formula1 او مردی است که در چند کلمه خلاصه می شود، جنسن باتن یک بار در مورد او گفته بود: “اما او فقط به مسابقه فکر می کند.” کیمی بیرون از خودرو یک بچه معصوم است، قهرمان جهان در ۲۰۰۷ همیشه تمایل داشته که رانندگی اش به جای زبانش حرف بزند.

رایکونن به عنوان یکی از با استعداد ترین رانندگان نسل خود شناخته می شود، راه او به فرمول یک از شهر کوچکش در جنوب فنلاند آغاز شد. کیمی در ۱۱ سالگی وارد رقابت های کارتینگ شد، راننده جوان توانست رقابت های محلی و ملی را به راحتی فتح کند، به طور شگفت انگیزی او هیچ عنوان بین المللی ای کسب نکرد.

=== بیوگرافی کیمی رایکونن

در ۲۰۰۰ ده سال پس از اولین حضورش در کارتینگ او وارد رقابت های فرمول شد. او در اولین سال، رقابت های فرمول رنوی انگلستان را انتخاب کرد و با ۷ قهرمانی عنوان قهرمانی فصل را به خانه برد، کیمی در این فصل ۳۱۶ امتیاز کسب کرد و در ۶ دور تعیین خط در مکان اول ایستاد. پس از آن سال رایکونن در مرکز توجه محافل فرمول یک قرار گرفت و خیلی از تیم های فرمول یک متوجه استعداد ناب او شدند.

سابر اولین تیمی بود که پیشنهادی در خور برای کیمی داشت، رایکونن در ۲۰۰۱ وارد تیم سویسی شد. از آنجایی که کیمی تنها در ۲۳ رقابت شرکت کرده بود مدیر تیم پیتر سابر به او فرصت درخشش در سابر را نمی داد اما تلاش بی وقفه کیمی تمام انتقادها و بدبینی ها را کنار زد. او اولین فصل فرمول یک خود را با نه امتیاز به پایان رساند و تحسین اکثر رقبا را برانگیخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمدامین اسدی
=== بیوگرافی کیمی رایکونن

با خروج کالتارد در ۲۰۰۵ خوان پابلو مونتویا راهی مک لارن شد و مانند کالتارد مرد کلمبیایی هم در رقابت با رایکونن شکست می خورد. در ابتدای فصل مانند سال قبل مشکلات فنی گریبان گیر تیم شد اما رایکونن از فرصت استفاده کرد و در پنج گرندپری دور های تعیین خط را برد، هفت قهرمانی کسب کرد و پنج بار روی سکو ایستاد. در آن سال تیم رنو و فرناندو آلونسو در صدر قرار داشتند و کیمی هرچه تلاش کرد نتوانست آن ها را در کورس رقابت بگیرد و رایکونن برای سومین سال پیاپی در مجموع فصل مکان دوم را اشغال کرد. مشکلات خودرو که دوباره قهرمانی را از کیمی گرفته بود شایعاتی مبنی بر خروج مرد فنلادی از مک لارن بر سر زبان ها انداخته بود.

برخلاف شایعات رسانه ها رایکونن ۲۰۰۶ هم در تیم باقی ماند، در میانه فصل هم تیمی اش مونتویا ناگهان راهی رقابت های نسکار شد و کیمی در تمام رقابت هایی که از خط پایان عبور کرد توانست امتیاز کسب کند. دوباره مشکلات فنی در خودرو ظهور کرد و رایکونن را از اتمام ۶ گرندپری محروم شد تا او در نهایت فصل را با مقام پنجم به اتمام برساند. راننده فنلادی دیگر توان تحمل مشکلات فنی خودرو را نداشت و برای ۲۰۰۷ راهی فراری می شد تا جای مایکل شوماخر را پر کند، این یک حرکت جسورانه بود و همه فکر می کردند او تحمل این فشار را خواهد داشت چرا که او “مرد یخی” بود.

پس از قهرمانی در اولین گرندپری با تیم جدیدش در استرالیا کیمی تا پایان فصل صبر کرد تا عنوان قهرمانی جهان را از کارفرمای سابقش برباید. سال بعد او نتوانست موفقیت ۲۰۰۷ را تکرار کند و تنها موفق شد هم تیمی اش فیلیپه ماسا را در رقبات درون تیمی شکست دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مسعود غلامی
===

در شروع فصل ۲۰۰۹ همه چیز نشان از استارتی خوب برای او و تیمش بود اما ناگهان همه چیز تغیر کرد تا جایی که رسانه ها می گفتند کیمی علاقه اش به این ورزش را از دست داده است. اما مرد یخی هرگز تحت فشار رسانه ها تسلیم نشد و با مقام سوم در موناکو به سطح اول باز گشت. او در ادامه در مجارستان مقام دوم را کسب کرد و در بلژیک تنها قهرمانی فصل فراری را برای مارانلو به ارمغن آورد.

زمانی که تیم در حال توسعه خودروی اف ۶۰ تیم بود، دوباره کیمی با مشکل مواجه شد. مرد متواضع فنلادی موافقت خود برای خروج از فراری در پایان ۲۰۰۹ به منظور ایجاد صندلی خالی برای آلونسو، اعلام کرد.

پس از آن رایکونن دو سال را خارج از رقابت های فرمول یک سپری کرد و در ناسکار و دیگر شاخه های موتور اسپورت رانندگی کرد تا در نهایت اعلام کرد سال ۲۰۱۱ با تیم لوتوس به فرمول یک باز خواهد گشت.

با اولین حضورش در فصل ۲۰۱۱ کیمی به همه ثابت کرد که این دو سال دوری از سطح اول موتور اسپورت هیچ تاثیر منفی ای بر رانندگی او نگذاشته و سرعت او را نیز بیشتر کرده است. ۲۰۱۲ با امتیاز آوری در استرالیا و مالزی آغاز شد و با شکست فتل در بحرین و کسب قهرمانی ادامه پیدا کرد. لوتوس ای ۲۰ زیر پای رایکونن خودرویی سریع نشان می داد، او در ادامه فصل هفت بار روی سکو قرار گرفت و با قهرمانی در ابوظبی توانست فصل را در مقام سوم به پایان برساند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی غلام‌رضا محمدی
===

کیمی ۲۰۱۳ را هم با رویه ۲۰۱۲ در لوتوس ادامه داد و در اولین گرندپری فصل در استرالیا قهرمان شد و سه بار پیاپی در چین، بحرین و اسپانیا رقابت ها را در مقام دوم به پایان برد. مشکلات مالی لوتوس در پایان فصل باعث شد مرد یخی دوباره به فراری ملحق شود. بدشانسی در تیم قرمز برای رایکونن ادامه داشت و خودروی فراری در

آن فصل فاجعه آمیز نشان داد و برای اولین بار پس

از ۲۰۰۱ رایکونن نتوانست در طول فصل روی سکو

قرار بگیرد و این در حالی بود که همه خودروی اف

۱۴ فراری را مقصر اصلی این اتفاق می دانستند.

در ۲۰۱۵ سباستین فتل به عنوان هم تیمی کیمی به فراری پیوست و او توانست

در طول فصل سه بار روی سکو قرار بگیرد.

زندگی شخصی

رایکونن در ژوئیه سال ۲۰۰۴ با جنی دالمن مدل فنلاندی و برنده مسابقات

ملکه زیبایی اسکاندیناوی سال ۲۰۰۱ ازدواج کرد.
این دو هم‌اکنون در سوئیس زندگی می‌کنند.

تیم: فراری

کشور: فنلاند

سکو: ۸۳

امتیاز: ۱۲۳۵

قهرمانی جهان: ۱

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کیمی رایکونن
4.7/5 - (21 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه