بیوگرافی ماکس فرستاپن

5 سال پیش
بیوگرافی ماکس فرستاپن
4.8/5 - (80 امتیاز)

بیوگرافی ماکس فرستاپن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ماکس فرستاپن (انگلیسی: Max Verstappen) راننده هلندی بلژیکی‌تبار مسابقه‌های اتومبیل‌رانی است.

زندگینامه ماکس فرستاپن

بیوگرافی ماکس فرستاپن

فعالیت ورزشی

او که در رقابت فرمول یک جایزه بزرگ اسپانیا در سال ۲۰۱۶ با تیم تیم مسابقه ردبول توانست به مقام قهرمانی این مسابقه دست یابد و عنوان جوانترین برنده تاریخ این مسابقه‌ها را به نام خود ثبت کند. وی هم‌چنین نخستین راننده هلندی است که در فرمول یک به مقام قهرمانی دست یافته‌است. یوس فرستاپن، پدر ماکس نیز راننده سابق فرمول یک بود و برای تیم‌های هوندا و اروز رانندگی کرده بود.

فرمول یک

مکس در اولین سال خود در فرمول یک ۴۹ امتیاز با تورو روسو به دست آورد اما نکته قابل توجه عملکرد وی، سبقت‌های بی نظیرش بود و بهترین سبقت سال ۲۰۱۵، سبقت وی در پیچ بلانشیمو پیست اسپا از فلیپه نصر بود.

سال ۲۰۱۶ را با تیم تورو روسو آغاز کرد اما بعد از گرندپری روسیه، ردبول طی یک تصمیم غیرمنتظره دنیل کویات و مکس ورشتپن را بین تیم اول و دوم ردبول جابجا کرد تا مکس ورشتپن گرندپری اسپانیا را با خودروی ردبول آغاز کند. همین‌طور که آغاز مسابقه توسط ورشتپن تاریخ ساز بود اتمام مسابقه توسط پسر هلندی نیز تاریخ ساز بود و بسیاری از رکوردهای تاریخ فرمول یک را جابجا کرد.

پس از آمدنش به ردبول مکس از نظر فنی عملکرد خوبی داشته‌است، بالای ۳۰۰ امتیاز، ۵ برد و ۲۲ سکو به دست آورده‌است، هر چند که مکس با شخصیت سرکشی که دارد حواشی ای داشته‌است ولی کسی منکر توانایی‌های او نیست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی راینولد مسنر

در سال ۲۰۱۹ هم او با ردبول خواهد بود و در کنار پیر گسلی رانندگی خواهد کرد.

زندگی شخصی

مکس در خانواده ای به شدت فرمول یکی به دنیا آمده، پدرش جوس ورشتپن راننده فرمول یک و مادرش سوفی کومپن راننده کارتینگ بود و دایی او ، آنتونی کومپن در رقابت‌های استقامتی اتومبیل رانی شرکت داشته و راننده حال حاضر نسکار است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ماکس فرستاپن
4.8/5 - (80 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه