بیوگرافی دنیل ریکاردو

5 سال پیش
بیوگرافی دنیل ریکاردو
Rate this post

بیوگرافی دنیل ریکاردو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

دنیل ریکاردو (زادهٔ ۱ ژوئیه ۱۹۸۹) یک رانندهٔ استرالیایی است که برای رنو در مسابقات فرمول یک، شرکت می‌کند.

زندگینامه دنیل ریکاردو

بیوگرافی دنیل ریکاردو

فعالیت ورزشی

پس از بازنشستگی مارک وبر از فرمول یک، ریکاردو به عنوان جانشین او در تیم ردبول برای فصل ۲۰۱۴ معرفی شد. او در نخستین فصل حضور در مسابقات فرمول یک با تیم ردبول، در مکان سوم قرار گرفت و در سه مسابقهٔ کانادا، مجارستان و بلژیک، پیروز شد.

زندگی شخصی
پدر او اهل سیسیل و مادرش اهل کالابریا است.

فعالیت حرفه‌ای
فرمول فورد و فرمول بی‌ام‌و
ریکاردو در پرت استرالیای غربی به دنیا آمد و در سن نه سالگی رانندگی در کارتینگ را آغاز کرد. در سال ۲۰۰۵، وارد مسابقات فرمول فورد استرالیای غربی شد و در پایان فصل، مقام هشتم را به دست آورد. در فصل بعد، مجوز حضور در مسابقات آسیایی فرمول بی‌ام‌و را به دست آورد و در نخستین فصل، دو پیروزی را کسب کرد. در پایان فصل، ریکاردو با ۲۳۱ امتیاز سوم شد.

فرمول رنو

در سال ۲۰۰۷ ریکاردو وارد فرمول رنو شد و در مسابقات اروپایی و ایتالیایی شرکت کرد. در مسابقات ایتالیایی با ۱۹۶ امتیاز، هفتم شد؛ ولی در مسابقات اروپایی هیچ امتیازی به دست نیاورد.

ریکاردو در سال دوم حضورش در فرمول رنو، در مسابقات اروپایی و اروپای غربی شرکت کرد. در پایان فصل، در اروپای غربی اول شد و در مسابقات اروپایی پس از والتری بوتاس فنلاندی دوم شد.

فرمول سه

طی فصل ۲۰۰۸، ریکاردو نخستین بار در مسابقات فرمول سه در نوربورگرینگ حضور یافت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امیرحسین صادقی

سپس در فصل ۲۰۰۹ به مسابقات فرمول ۳ بریتانیا منتقل شد و در پایان فصل، به قهرمانی رسید تا پس از قهرمانی دیوید بربهم در سال ۱۹۸۹، نخستین استرالیایی باشد که در فرمول ۳ بریتانیا قهرمان می‌شود.

فرمول یک

نخستین حضور ریکاردو در یک خودروی فرمول یک، شرکت در تست رانندگان جوان تیم ردبول در پیست خرز در دسامبر ۲۰۰۹ بود. در روز پایانی تست، او بهترین زمان را ثبت کرد و تنها راننده‌ای بود که رکوردی در محدودهٔ ۱:۱۷ داشت. مدیر تیم پیشنهاد کرد که در فصل ۲۰۱۰ ریکاردو به عنوان رانندهٔ ذخیره جانشین هارتلی شود.

ریکاردو به عنوان رانندهٔ آزمایشی و ذخیرهٔ تورو روسو در فصل ۲۰۱۱ معرفی شد و در مسابقهٔ استرالیا در رتبهٔ شانزدهم مرحلهٔ زمان‌گیری قرار گرفت.

تورو روسو (۲۰۱۲–۲۰۱۳)

در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۱ اعلام شد که ریکاردو در فصل ۲۰۱۲ به همراه جان اریک ورن برای تیم تورو روسو مسابقه می‌دهد.

در مسابقهٔ استرالیا در ۱۸ مارس ۲۰۱۲ ریکاردو در رتبهٔ نهم قرار گرفت و نخستین امتیازات خود را در این مسابقات به دست آورد.

در ۳۱ اکتبر ۲۰۱۲ تورو روسو اعلام کرد که قرارداد ریکاردو را برای فصل ۲۰۱۳ تمدید کرده‌است.

ردبول (۲۰۱۴-۲۰۱۸)

ریکاردو در آغاز فصل ۲۰۱۴ جانشین مارک وبر در تیم ردبول شد تا هم‌تیمی سباستین فتل شود. در نخستین فصل، توانست روی سکوی سوم بایستد. ولی در فصل ۲۰۱۵ تنها در دو مسابقه روی سکو رفت و در پایان فصل نیز به مقام هشتم رسید.

رنو (۲۰۱۹-حال حاضر)

ریکاردو تا پایان ۲۰۱۸ با ردبول ماند. در ۲۰۱۸ وی شرایط خوبی نداشت و بارها اتفاق افتاد که به علت نقص فنی از مسابقه کنار رفته باشد، در نهایت او تصمیم گرفت که راهش را از ردبول جدا کند و برای ۲۰۱۹ با رنو باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی محمود افشاردوست
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دنیل ریکاردو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه