بیوگرافی والتری بوتاس

5 سال پیش
2/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی والتری بوتاس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

والتری ویکتور بوتاس زاده ۲۸ اوت ۱۹۸۹ راننده مسابقات فرمول یک اهل فنلاند است.

زندگینامه والتری بوتاس

بیوگرافی والتری بوتاس

فعالیت ورزشی

او که در حال حاضر در این رقابت‌ها برای مرسدس بنز شرکت می‌کند. او پیش از این بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ برای مهندسی جایزه بزرگ ویلیامز رانندگی می‌کرد. بوتاس در حال حاضر ساکن موناکو است.

ورود به مسابقات

والتری بوتاس رانندگی حرفه ای خود را با فرمول رنو و تیم کویرانن در سال ۲۰۰۷ شروع کرد. در همان فصل توانست ۲۷۹ امتیاز و جایگاه سوم را در انتهای فصل بدست آورد. در دومین فصل حضور بوتاس در فرمول رنو، این راننده توانست با تیم موتوپارک قهرمانی را از آن خود کند.

در سال ۲۰۰۹ بوتاس جوان به تیم ART رفت جایی که ژول بیانکی و استبان گوتیرز هم تیمی او بودند. در این فصل بوتاس توانست قهرمانی مستر فرمول ۳ و سومی فرمول ۳ را بدست آورد. در سال ۲۰۱۰ نیز این راننده فنلاندی توانست قهرمانی و سومی سال قبل خود را تکرار کند و با تیم پرما پاورتیم سومی در سری رقابت های ماکائو را بدست آورد.

سال ۲۰۱۱ را می توان سکوی پرتاب والتری بوتاس دانست، سالی که به عنوان راننده تست تیم ویلیامز انتخاب شد. علاوه بر این راننده فنلاندی توانست قهرمانی GP3 را با تیم لوتوس بدست آورد. در سال ۲۰۱۲ والتری بوتاس به عنوان راننده تست و ذخیره در ویلیامز حضور داشت و توانست در ۱۵ تمرین اول شرکت کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی تیمو بل

ورود به تیم مرسدس

در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۷، مرسدس اعلام کرد که با بوتاس برای فصل ۲۰۱۷ قرارداد امضا کرده تا جایگزین نیکو رزبرگ که بازنشسته شده بود و هم تیمی لوئیز همیلتون شود. بوتاس در سومین مسابقه خود به عنوان راننده مرسدس بنز در جایزه بزرگ استرالیا ۲۰۱۷، پشت سر سباستین فتل و لوئیز همیلتون، به خط پایان رسید.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی والتری بوتاس
2/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه