بیوگرافی نیکو رزبرگ

5 سال پیش
3.7/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی نیکو رزبرگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نیکو رُزبرگ (آلمانی: Nico Rosberg؛ زاده ۲۷ ژوئن ۱۹۸۵) راننده فرمول یک اهل آلمان است.

زندگینامه نیکو رزبرگ

بیوگرافی نیکو رزبرگ

فعالیت ورزشی 

روزبرگ در سال ۲۰۰۵ به تیم ویلیامز پیوست و به عنوان راننده آزمایشی در مسابقات فرمول یک شرکت کرد. در فصل بعد، در ۱۸ مسابقه رانندگی کرد و در پایان فصل در جای هفدهم ایستاد. روزبرگدر آغاز فصل ۲۰۰۹ به تیم مرسدس پیوست و در پنجمین سال حضور در این تیم، برای نخستین بار در پایان فصل ۲۰۱۴ با کسب ۳۱۷ امتیاز در سکوی دوم مسابقات فرمول یک قرار گرفت. او این عنوان را در سال ۲۰۱۵ نیز با کسب ۳۲۲ امتیاز تکرار کرد. سال ۲۰۱۶ را با چهار پیروزی پیاپی آغاز کرد و با هم تیمی اش لوئیز همیلتون اختلاف قابل توجهی ایجاد کرد.

پس از آن هم تیمی او در مرسدس در جدول کلی رانندگان به او رسید اما روزبرگ با سه پیروزی متوالی در اسپا، مونزا و سنگاپور به صدر جدول بازگشت.

پیش از گرندپری آمریکا در آستین، روزبرگ با اختلاف خوب ۳۳ امتیازی بالاتر از همیلتون قرار دارد. رقابت بین این دو راننده به اوج خود رسیده‌است و روزبرگ اعلام کرده که به هبچ وجه رقابت با همیلتون را تمام شده نمی‌داند.

در آخرین گرندپری فصل در ابوظبی امارات، رزبرگ با کسب مقام دوم توانست با ۵ امتیاز بیشتر نسبت به همیلتون، قهرمان فصل ۲۰۱۶ فرمول یک شود. او پس از قهرمانی فصل در روز ۲ دسامبر ۲۰۱۶ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از دنیای فرمول ۱ خداحافظی می‌کند.

با مایکل شوماخر و دستشویی همیلتون را شکست دادم

راننده سابق تیم مرسدس، نیکو روزبرگ اذعان کرد زمانی که با مایکل شوماخر در تیم مرسدس هم تیمی بود، هدف از جنگ های روانی شوماخر را درک نمی کرد اما اعتراف کرد که همین عوامل باعث شد تا او بتواند لوییس همیلتون را در جنگ قهرمانی فرمول یک در فصل ۲۰۱۶ شکست دهد و قهرمان جهان شود.

اولین نشانه از جنگ های روانی مایکل شوماخر این بود که او به دلایل خرافه پرستی، شماره خودروی روزبرگ را عدد ۳ (عدد نحس و بدشگون) انتخاب کرد. بنابراین این روزبرگ بود که باید در اثر این جنگ های روانی تن به شکست می داد اما در پیست مسابقه این قضیه برعکس شد چرا که روزبرگ در همان اولین فصل حضورش در مرسدس، با کسب ۳ سکو، توانست برنده ی این جنگ های روانی شود. این در حالیست که مایکل شوماخر در آن فصل موفق به کسب هیچ سکویی نشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرزاد مجیدی

اما با وجود این عوامل، شوماخر با به را انداختن این بازی های روانی، در اصل سعی در راهنمایی روزبرگ و ایفای هر چه بهتر نقش هم تیمی را داشت. اما یک حادثه باعث شد تا روزبرگ با استفاده از آن، قهرمانی فرمول یک در سال ۲۰۱۶ را به چنگ آورد، حادثه ای که در آن دستشویی نیز دخیل بود. روزبرگ گفت:

من سه سال با مایکل شوماخر هم تیمی بودم، آقای جنگ های روانی. او مدام نیازی نداشت تا راجع به آن ها فکر کند و همه چیز در نگاه او طبیعی به نظر می رسید چرا که این بخشی از خصلت او بود. اما یک کلاس درس فوق العاده عالی بود.

===بیوگرافی نیکو رزبرگ

ذهنیت جنگنده ای که مایکل داشت، فوق العاده و مثال زدنی بود و او هر روز این روحیه و ذهنیت را همراه خودش داشت. او همواره سعی می کرد تا من را عصبی کند و تمرکز من را بهم بریزد. گاهی این کار های او بیش از حد می شد اما از صبح تا شب، همواره سعی در بر هم ریختن تمرکز و اعتماد به نفش من داشت.

نمونه های زیادی از کار های او وجود دارد. به عنوان مثال فقط یک سرویس بهداشتی در گاراژ تیم وجود داشت و مایکل در آن جا بود و فقط ده دقیقه به شروع تعیین خط گرندپری موناکو مانده بود و من می دانستم که اگر همان موقع به سرویس بهداشتی مراجعه کنم فقط حدود دو دقیقه وقت برای ثبت یک زمان در جلسه تعیین خط خواهم داشت.

=== بیوگرافی نیکو رزبرگ

چون در همیشه قفل بود، من ابتدا در زدم؛ نیکو هستم. لطفا بیا بیرون تا بتوانم از سرویس استفاده کنم. چرا که همیشه مکانیک ها از آن استفاده می کنند اما در این لحظه این من بودم که با توجه به کمبود وقت در اولویت بودم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احسان پیرهادی

صدایی از داخل سرویس نشنیدم اما مرتبا صدا می کردم و بر در ضربه می زدم چرا که با توجه به صدایی که از داخل می آمد مطمئن بودم که کسی داخل است. کسی داخل سرویس بهداشتی نبود غیر از مایکل شوماخر.

مایکل به دیوار تکیه داده بود و فقط به ساعت خودش نگاه می کرد چرا که او می دانست که اگر فقط سه دقیقه مانده به شروع تعیین خط بیرون بیاید به راحتی می تواند سوار ماشین شده و دور خود را ثبت کند. اما او فقط به ساعتش نگاه می کرد و نسبت به همه چیز بی خیال بود. اما من در گاراژ کاملا ترس را احساس می کردم چرا که قادر نبودم با مثانه ی پر دوری در پیست بزنم. بنابرانی هیچ چاره ای نداشتم. سطل روغن خالی ای در گوشه ی گاراژ بود که مایل بودم از آن استفاده کنم. چرا که چاره دیگری نداشتم و در گاراژ فقط مکانیک ها بودند که در حال عبور و مرور بودند.

===

من کارم را انجام دادم اما آن حس ترس تاثیر شگرفی در تعیین خط من داشت. زمانی که با سطل روغن مشغول انجام کار بودم، دیدم که در سرویس بهداشتی باز شد و مایکل بی خیال و قدم زنان از روبروی من عبور کرد. اما زمانی که دید فقط دو ثانیه شروع به جلسه ی تعیین خط باقی مانده بود سرعت خود را بیشتر کرد و سوار خودروی خود شد. این جریانات کل روز ادامه داشت.

روزبرگ اعتقاد دارد که هدف شوماخر از انجام این بازی ها، این بود که به او (روزبرگ) نشان دهد که او هیچی نیست و تهدیدی برای شوماخر محسوب نمی شود. اما این بازی ها برای روزبرگ درس مهمی بود که او از آن ها زمانی که در سال ۲۰۱۳ با لوییس همیلتون هم تیمی شد استفاده کند. اما پس از ۴ سال هم تیمی بودن با لوییس همیلتون و شکست در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، در نهایت در فصل ۲۰۱۶ روزبرگ توانست همیلتون را در چنگ قهرمانی جهان شکست دهد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژوزه مورینیو

روزبرگ در ادامه صحبت های خود راجع به مایکل شوماخر گفت:

یکی از اصلی ترین اهداف او از انجام این کار ها این بود که به من نشان دهد وجود من هیچ تاثیری در زندگی او ندارد. در جلساتی که با تیم داشتیم او هرگز سوال نمی کرد که چه تغییرات و کارهایی روی خودروی من انجام شده یا “هی نیکو نظرت راجع به این موضوع چیه.” در طول سه سال هیچ گاه این چنین سوال هایی از من نمی پرسید به طوری که انگار من وجود خارجی ندارم.

===

او قصد داشت تا به من نشان دهد که هیچ گاه نمی

توانم تمرکز او را به هم بریزم. او به من سبک فکری

جنگاورانه ای را آموخت که باید برای بقا در فرمول یک

چگونه بود. کار های او هیچ گاه اغراق آمیز و نا عادلانه

و شیطانی نبود اما هر روز ادامه داشت و من توانستم

چیز های بسیاری از او یاد بگیرم.

برای مایکل این کار ها عادی بود اما برای من

دوران سختی بود چرا که باید از او یاد می گرفتم.

مخصوصا با وجود لوییس در تیم چرا که شما باید

به آن چیز ها فکر کنید و با آن ها بجنگید، در غیر

این صورت شانسی نخواهید داشت. اما من باید

با این مسائل کنار میامدم و واقعا برای من سخت

بود. من باید درباره ی آن ها فکر می کردم و هیچ

گاه در نظر من طبیعی به نظر نمی رسیدند.

همیشه می گفتم که خب باید با این مسائل هر

چقدر که سخت هستند، دست و پنجه نرم کنم

چرا که در غیر این صورت او به توانایی های من

شک می کند. این بخشی از چیزی بود که باید

آن را تحمل می کردم اما هیچ گاه برای من طبیعی نبودند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نیکو رزبرگ
3.7/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه