بیوگرافی رومن گروژان

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی رومن گروژان به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رومن گروژان (فرانسوی: Romain Grosjean؛ زادهٔ ۱۷ آوریل ۱۹۸۶) یک رانندهٔ فرمول یک اهل سوئیس است.

زندگینامه رومن گروژان

بیوگرافی رومن گروژان

فعالیت ورزشی

او دارای دو تابعیت سوئیسی و فرانسوی است و در مسابقات با ملیت فرانسوی شرکت می‌کند.

گروژان در سال ۲۰۰۵ قهرمان مسابقات قهرمانی فرمول رنوی فرانسه شد. سپس قهرمان فصل ۲۰۰۷ فرمول ۳ اروپا شد و در فصل بعد، در نخستین حضور خود در جی‌پی۲ آسیا به قهرمانی رسید. در همان فصل به عنوان رانندهٔ آزمایشی به تیم رنو در فرمول یک پیوست و در فصل ۲۰۰۹ نخستین رقابت فرمول یک خود را در جایزه بزرگ اروپا انجام داد.

در فصل ۲۰۱۱ رنو گروژان را کنار گذاشت و او دوباره به مسابقات جی‌پی بازگشت. او توانست در همان سال قهرمان سری جی‌پی۲ آسیا و سری جی‌پی۲ شود تا تنها راننده‌ای باشد که همزمان قهرمان هر دو مسابقه شده‌است.

===

در فصل ۲۰۱۲ گروژان به فرمول یک بازگشت و هم‌تیمی کیمی رایکونن در تیم لوتوس شد. در جایزه بزرگ بحرین ۲۰۱۲ برای نخستین بار روی سکو رفت و سریع‌ترین دور جایزه بزرگ اسپانیا ۲۰۱۲ را به نام خود ثبت کرد. در جایزه بزرگ بلژیک ۲۰۱۲ مسبب تصادف چند خودرو شد و یک مسابقه محروم شد. گروژان تا فصل ۲۰۱۵ در لوتوس ماند و در فصل ۲۰۱۶ به تیم هاس پیوست.

رومن گروژان راننده تیم هاس طی مصاحبه ای بیان کرد که قوانین جدید که ماشین ها بر مبنای آنها ساخته شده اند دنبال کردن یکدیگر را آسان کرده اند ولی همچنان مشکل سبقت گیری پابرجاست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لینا پیترمان

مدیران فرمول یک اصرار به تغییر قوانین داشتند و تغییراتی از جمله ساده کردن بال های عقب و جلو و کوچک و محدود کردن مجرای خنک کننده ترمز ها و بارج بوردها را اعمال کردند تا سبقت گیری راحت تر شود، اما این تغییرات با استقبال تمام تیم ها همراه نشد و شک و شبهه های زیادی به همراه داشت و حتی کریستین هورنر اعلام کرده بود که این تغییر قوانین اشتباه بزرگی خواهد بود.

رومن بعد از پایان مسابقه گفت:

مشخصا دنبال کردن خودروها آسان شده است اما فرصت های سبقت گیری به خصوص با جنس لاستیک های پیرلی همچنان کم و محدود است.

گروژان خود را پشت آنتونیو جیوویناتزی یافت که لاستیک هایش بسیار کهنه بودند. او افزود:

وقتی که شما قصد دارید به خودروی جلویی فشار بیاورید لاستیک ها زیاد از حد داغ می شوند و سبقت گیری بسیار بسیار سخت می شود. این را در نظر بگیرید که سبقت گیری از خودروی جلویی مقداری زمان می برد و اگر بخواهید دائما فشار بیاورید گرما چه بلایی سر لاستیک ها می آورد.

به مرور چسبندگی خود را از دست می دهید و نمی توانید نزدیک شوید‌‌. از دید بیننده تلویزیونی این اتفاق خوبی است اما برای بهتر شدن مسابقات لاستیک ها باید قطور تر شوند.

رومن که درحال رقابت برای کسب رتبه چهارم بود به دلیل لق شدن لاستیک جلو سمت چپ مجبور به ترک مسابقه شد و مشابه اتفاق سال ۲۰۱۸ برای او تکرار شد. رومن در پایان گفت:

دِژاوو؛ برای دومین سال پیاپی مشکل مشابه و برای

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فاستینو آسپریا

سومین سال پیاپی من در آستانه امتیازگیری هستم

اما به دلیل مشکل فنی نمی توانم آن را کسب کنم.

فکر کنم استرالیا من را دوست ندارد اما من از بودن در اینجا لذت می برم و آخر هفته خوبی داشتم اما واقعا نتیجه شرم آور بود.

اصلا راه خوبی برای شروع فصل نیست و نمی توان

آن را به سادگی هضم کرد ولی ما باید تیمی کار

کنیم تا دیگر چنین اتفاقی تکرار نشود.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رومن گروژان
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه