بیوگرافی استیون سیگال

5 سال پیش
4.7/5 - (106 امتیاز)

بیوگرافی استیون سیگال به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

استیون فردریک سیگال (به انگلیسی: Steven Frederic Seagal) (متولد ۱۰ آوریل ۱۹۵۲ در لنسینگ، میشیگان) تهیه‌کننده فیلم، گیتاریست و بازیگر حرفه‌ای آمریکایی و دارای دان ۷ هنر رزمی آیکیدو است.

زندگینامه استیون سیگال 

بیوگرافی استیون سیگال

فعالیت ورزشی

استیون سیگال تنها یک هنرپیشه نیست او یک ورزشکار و موسیقیدان نیز هست. او در زمینه کاراته و چند ورزش رزمی ژاپنی به درجه حرفه‌ای رسیده و کمربند مشکی گرفته و استاد کاراته شده است.

پس از بازگشت به امریکا مدرسه آیکیدو را راه انداخت و اولین مربی این ورزش در تاریخ امریکا لقب گرفت. به دلیل حرکات محیرالعقولی که در دفاع شخصی داشت.

سیگال در جوانی به ژاپن رفت و در آنجا به هنر رزمی آیکیدو علاقه‌مند شد. استاد او هری ایشی زاکا بود و تا دان یک آیکیدو (شودان) با این استاد پیش رفت و توانست دان ۷ آیکیدو را در ژاپن از آن خود کند.

در گفت و گویی که دو سال پیش با احمد ایراندوست ایفاگر نقش غول برره در سریال مهران مدیری که خود رزمی کار است و بادیگارد بازیگران مشهوری چون جنیفر لوپژ بوده، داشتم وی خاطره ای از سیگال تعریف کرد مبنی بر این که زمانی که به عنوان بادیگارد بازیگران هالیوودی فعالیت داشته و اتفاقی در پشت صحنه فیلم با وی روبرو می شود وی را به مبارزه می طلبد چرا که عقیده داشته حرکاتش نمایشی است.

===

سیگال هم از وی رضایتنامه ای مکتوب می گیرد که اگر اتفاقی برای ایراندوست افتاد خودش خواسته و وی هیچ مسئولیتی در برابر آن ندارد. در همان ابتدای مبارزه و اولین مشتی که ایراندوست پرتاب می کند دیگر نمی فهمد چه شده و پس از این که روی هوا رفته و بر زمین می افتد دستش از سه ناحیه شکسته بوده است. البته سیگال با وجود رضایتنامه تمام مخارج بیمارستان را تقبل کرده و از او عذرخواهی می کند و می گوید فکر نمی کرده روی دستش زمین بخورد!

کودکی سیگال

استیون سیگال در ۱۰ آوریل ۱۹۵۱ در لانسینگ میشیگان آمریکا چشم به جهان گشود. پدرش کنتارو سیگال انگلیسی و مادرش پاتریشیا با اصلیت ایرلندی، کاتولیک بودند. پدر استیون معلم ریاضی دبیرستان و مادرش تکنسین اتاق عمل بود.
استیون کوچک پسری خوش زبان و زیرک و با اعتماد به نفس بود. وقتی هفت سال داشت به تقاضای دوست پدرش در یک فیلم ایفای نقش کرد. او از همان دوران کودکی به ورزشهای رزمی ژاپنی علاقمند شد.
استیون در عین حال که کم‌سن و سال بود اما رفتاری بزرگانه داشت و همچون یک فرد عاقل فکر می‌‌کرد و حرف می‌‌‌زد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مانو جینوبلی

او در مدرسه نیز از بهترین شاگردان کلاس به شمار می‌‌رفت. مادر و پدرش برای ایجاد یک زندگی بهتر تصمیم گرفتند به لس‌آنجلس کالیفرنیا نقل مکان کنند. از این رو استیون دوران دبیرستانش را در لس‌آنجلس گذراند و همانجا نیز تحت تعلیم استاد هنرهای رزمی رود کوبایاشی قرار گرفت و چند ورزش رزمی ژاپنی از جمله کاراته و آبکیدو را آموخت. در حقیقت با ورود به کلاس این استاد، گویی وارد فرهنگ آسیایی شد و تحت تاثیر سنتهای ژاپنی قرار گرفت.

در سال ۱۹۷۴ در حالیکه ۲۳ سال بیشتر نداشت به درجه حرفه‌ای در ورزش آبکیدو رسید.پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه برای یافتن شغل به هر کجا سر زد تا بالاخره در رستوران کینگ برگر کاری پیدا کرد.او به دانشگاه رفت و در رشته تاریخ به تحصیل پرداخت و بعد از پایان تحصیلاتش راهی ژاپن شد. در آنجا با دختری به نام آیاکو فوجیتانی آشنا شد. پدر آیاکو مدرسه تعلیم هنرهای رزمی داشت.

● ازدواج با آیاکو

استیون با آیاکو ازدواج کرد و صاحب دو فرزند دختر و پسر شد. او تحت تعلیم پدر آیاکو قرار گرفت و چند هنر ورزشی ژاپنی را آموخت. متاسفانه پدر همسرش قمارباز و مشروب‌خوار بود و استیون از رفتار و اخلاق او ناراحت می‌‌شد، لذا تصمیم گرفت به آمریکا بازگردد. آیاکو نیز حاضر به زندگی در آمریکا نبود و از استیون جدا شد. او به نیومکزیکو رفت و یک مدرسه هنرهای رزمی ژاپنی در آنجا باز کرد.

بعد از مدتی دوباره برای کسب تجربیات بیشتر به اوزاکای ژاپن رفت و این‌بار ورزش‌های دیگری را از رشته کاراته آموخت. او درباره آن روزگار می‌‌گوید: به خود افتخار می‌کردم که در ژاپن به آموزش‌ هنرهای رزمی می‌پردازم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هادی عقیلی

او علاقه زیادی به فرهنگ و سنت ژاپنی‌ها پیدا کرده بود. سیگال به آمریکا بازگشت و در بوربانک کالیفرنیا به بازگشایی یک مدرسه ورزشی اقدام کرد. او اولین فیلمش را با نام فراتر از قانون یا نیکو در همان دوران بازی کرد و مورد توجه کارگردانان مشهور قرار گرفت و به او لقب (هنرمند قهرمان) دادند. او دستمزدهای بالایی دریافت می‌‌کرد زیرا بدل نداشت و خودش کارهای سخت و خطرناک را یک تنه در فیلم‌ ایفا می‌‌کرد.پس از مدتی با (آدریان لاراسا) هنرپیشه‌هالیوود ازدواج کرد. اما این ازدواج دوامی نداشت. بعد از مدتی با کلی لبروک هنرپیشه و مدل‌ هالیوود آشنا شد و علیرغم اینکه حاصل این ازدواج سه فرزند بود اما این ازدواج نیز فرجام خوشی نداشت و به جدایی ختم شد. سیگال برای فرزندانش یک پرستار گرفت.

===

آریساولف فقط پرستار فرزندان سیگال نشد بلکه به همسری او درآمد و صاحب یک فرزند شدند. دو فرزند سیگال که ثمره ازدواج اول وی بودند بعد از بزرگ شدن تصمیم گرفتند نزد مادرشان به ژاپن بروند. آنان دین بودایی را برگزیدند و به ژاپن بازگشتند. اما بقیه فرزندان سیگال در لس‌آنجلس مشغول به زندگی هستند. سیگال در طول سالهای ۱۹۹۸ به بعد در چند فیلم اکشن و پلیسی ایفای نقش کرد. مدتی نیز به تبلیغ چند نوشابه انرژی‌زا و روغن‌های مکمل ورزشی پرداخت.

کمپانی موبایل اورنج SA‌ آمریکا نیز از چهره سیگال برای تبلیغات محصولاتش استفاده کرد.سیگال کم‌کم بازیگری را کنار گذاشت و وارد تجارت شد. بعد از طوفان مصیبت بار نیواورلئان، استیون سیگال تصمیم به باز‌سازی این شهر گرفت. او می‌‌خواهد یک فیلم در نیواورلئان بازی کند و به این ترتیب موجب بازسازی این سرزمین طوفان زده شود.پروژه جدید او (شاهزاده هفت‌تیرکش) نام دارد. موضوع فیلم کمی ‌غم‌انگیز است از این رو استیون سعی دارد از صحنه‌های غم‌بار این شهر استفاده کند و فیلم خود را بسازد و در آن ایفای نقش داشته باشد. حتی موسیقی این فیلم هم قرار است توسط سیگال تنظیم شود و عایدی فروش بلیت این فیلم صرف مردم نیواورلئان شود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زلاتکو دالیچ
● کوتاه از زندگی سیگال

▪ او اولین آمریکایی بود که ورزش آبکیدوجودو را در ژاپن آموخت.
▪ صاحب کمربند مشکی در کاراته و آبکیدو است.
▪ گیاه‌خوار است و گوشت ‌نمی‌‌خورد.
▪ او علاقه زیادی به نواختن موسیقی با گیتار دارد و چند سبک موسیقی را با گیتار ابداع کرده است. او یک معلم موسیقی داشته که جامائیکایی بوده و آموزش موسیقی خود را مدیون معلمش است.
▪ خانه‌ای در سانتا‌ اینز با دویست هکتار مساحت دارد و در حیاط خانه‌اش به پرورش درخت انگور پرداخته است.
▪ مدتی بادی‌‌گارد بوده و به کارهای بدلکاری می‌‌پرداخته.
▪ استیون سیگال در حین تمرین با شون کانری، مچ دست وی را شکست و به وی آسیب رساند.

===

▪ از دوستان صمیمی جکی‌چان و پادشاه کارل‌گوستاو سوئدی است.
▪ در سال ۲۰۰۵ آلبوم موسیقی خود با نام (از دل غار کریستال بخوان) را وارد بازار کرد.
▪ علاقه زیادی به حیوانات دارد و حامی حمایت از حقوق حیوانات است. او در گوشه‌ای از حیاط خانه‌اش انواع حیوانات خانگی را نگهداری می‌‌کند.
▪ چند مدرسه زنجیره‌ای آموزش هنرهای رزمی در ایالتهای مختلف آمریکا بر پا کرده است.
▪ علاقه زیادی به جمع‌آوری گیتار در مدل‌های مختلف و شمشیرهای سامورایی دارد.
▪ به او استاد استیون و یا استاد آبکیدو نیز می‌‌گویند.
▪ تسلط کامل به زبان ژاپنی دارد.
▪ به نظریه تناسخ بوداییان معتقد است.
▪ کتابی در زمینه نکته‌های هنرهای رزمی ژاپن به رشته تحریر درآورده است.

● فیلم‌‌شناسی

نیمه‌جان

نفوذناپذیر

ساعت

آتش‌ زیر خاکستر

خارجی

امروز خواهی مرد

ماموریت در تایلند

زخم‌های التیام ناپذیر
خروج برای یک قتل

بیل وحشی

نیکو

جاسوس بیگانه

میهن‌پرست

و خارج از دسترس از جمله فیلم‌های استیون سیگال است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی استیون سیگال
4.7/5 - (106 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه