بیوگرافی مهدی حاجی‌زاده

5 سال پیش
4.5/5 - (8 امتیاز)

بیوگرافی مهدی حاجی‌زاده به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مهدی حاجی‌زاده (زاده ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ در جویبار، مازندران) کشتی‌گیر کشتی آزاد ایرانی است.

زندگینامه مهدی حاجی‌زاده

بیوگرافی مهدی حاجی‌زاده

فعالیت ورزشی

حاجی‌زاده قهرمان وزن ۷۴ کیلو مسابقات قهرمانی کشتی جهان در سال ۲۰۰۲ و فنی‌ترین کشتی‌گیر این مسابقات شد. او دو بار دیگر مسابقات جهانی سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ و یک بار در المپیک ۲۰۰۴ آتن عضو تیم ملی ایران بود. حاجی‌زاده پس از کناره‌گیری از مسابقات کشتی به مربیگری روی آورده‌است و ۸۰ کشتی‌گیر زیر نظر او تمرین می‌کنند.

مهدی حاجی زاده متولد ۱۳۶۰ شهرستان جویبار مازندران می باشد. او استعدادی خارق العاده در کشتی داشت. قهرمانی نوجوانان آسیا،جوانان آسیا و همچنین نائب قهرمان جوانان جهان در سال ۲۰۰۱ ازبکستان را در کارنامه دارد. او از سال ۲۰۰۱ پیراهن تیم ملی را در مسابقات جهانی صوفیه بلغارستان بر تن کرد و توانست مقام پنجم را کسب کند و سپس مسابقات جهانی سال ۲۰۰۲ تهران اوج کشتی حاجی زاده بود.

تیم ملی ایران با طلای او قهرمانی جهان را کسب کرد و همچنین ستاره مسابقات و بهترین آزاد کار سال ۲۰۰۲ فیلا نیز شد. سپس بلافاصله حاجی زاده را به بازی های آسیایی بوسان فرستادن دکه در میان تعجب همگان به مقام سوم بسنده کرد. این عنوان روحیه او را بسیار تضعیف کرد در حالی که در داخل کشور با حریفی همچون هادی حبیبی برخورد داشت و نتوانست دوبنده تیم ملی را در سال ۲۰۰۳ به تن کند.

===

اما او برای مسابقات المپیک آتن خود را آماده کرد وبه حدی تمرین کرده بود که منصور برزگر سرمربی تیم ملی در مورد اوگفت حاجی زاده طلاست. اما متاسفانه او نتوانست در المپیک موفق باشد و با شکست مقابل جو ولیامز آمریکایی از گردونه رقابت ها حذف شد. در سال ۲۰۰۵ بوداپست با آمادگی بسیار شرکت کرد اما متاسفانه در نیمه نهایی به اعجوبه کشتی بووایسار سایتیف برخورد کرد و با باخت مقابل او نتوانست به فینال راه یابد(کشتی که در لینک زیر قرار داده شده است) و برای کسب مدال برنز با ناداوری مقابل پاسلار باخت و نتوانست مدال برنز را کسب کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی گابریل هاینزه

بعد از این مسابقات به علت مصدومیت های پی در پی اضافه وزن پیدا کرد و به یک وزن بالاتر رفت اما نتوانست در وزن ۸۵ کیلو موفق باشد طوریکه دیگر نتوانست دوبنده تیم ملی را بر تن کند. بعد از مصدومیت هایی که برای او ایجاد شد بالاخره از دنیای کشتی خداحافظی کرد. او هم اکنون در کنار مربیگری به تحصیلات خود در دانشگاه مازندران ادامه میدهد. برای این کشتی گیر با جاذبه و فنی سال های نه چندان دور آرزوی توفیق می کنیم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مهدی حاجی‌زاده
4.5/5 - (8 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه