بیوگرافی کوروش باقری

5 سال پیش
بیوگرافی کوروش باقری
3.8/5 - (71 امتیاز)

بیوگرافی کوروش باقری به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کوروش باقری در روز ۳۰ شهریور ۱۳۵۶ در کرمانشاه به دنیا آمد.

زندگینامه کوروش باقری

بیوگرافی کوروش باقری

فعالیت ورزشی

سرمربی سابق تیم ملی وزنه‌برداری ایران و دارنده مدال طلا مسابقات ۲۰۰۱ قهرمانی وزنه‌برداری جهان و رکورد دار حرکت یک‌ضرب المپیک است. وی در المپیک ۲۰۱۲ لندن مربی وزنه برداران ایرانی بود؛ که با هدایت وی تیم ملی وزنه‌برداری ایران با توجه به مدال طلای محمد پور برای اولین بار موفق به کسب ۲ مدال طلا، ۳ نقره شد.

سرمربی گری تیم ملی
کوروش باقری از سال ۸۴ تا سال ۱۳۹۲ سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری بوده که توانسته مدالهای زیادی را به دست آورد. وی پس از تکرار مقام سوم تیمی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۳ لهستان علی‌رغم مخالفت حسین رضازاده رئیس وقت فدراسیون وزنه‌برداری از سرمربیگری تیم ملی ایران کناره‌گیری کرد

باقری در مورد استفاده از بهداد سلیمی در بخش مدیریتی یا فنی در وزنه برداری نیز تاکید کرد:

یادم می آید حسین رضازاده یک مصاحبه ای انجام داده بود که می خواهم بعدا رییس فدراسیون شوم و آن موقع آقای مرادی رییس فدراسیون بود و بعد با رضازاده برخورد کرد. آینده مال این افراد است اگر کسی غیر از بهداد سلیمی، کیانوش رستمی، سجاد انوشیروانی سهرب مرادی بیاید و سکان وزنه برداری را در دست بگیرد غیر طبیعی است. من آرزو می‌کنم هر چه زودتر وارد این عرصه شوند و آینده وزنه برداری برای امثال بهداد سلیمی است و اگر آنها کنار باشند، یک جای کار ایراد دارد. اگر کسی مانند بهداد در فدراسیون نباشد، نشان می دهد کار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ایراد دارد. چرا نباید وارد عرصه فنی و مدیریتی شوند؟

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علی عبده

اصلا چرا نباید بهداد به فکر ریاست فدراسیون شود؟ همانطور که حسین رضازاده رییس فدراسیون شد یا کوروش باقری سرمربی تیم ملی شد. او قهرمان المپیک است و تحصیلات دارد. به هر حال هر رشته ای متعلق به همان خانواده است. اتفاقا بدترین اتفاق این است که یک نفر خارج از مجموعه وزنه برداری وارد شود. بهترین اتفاق این است که فدراسیون دست افرادی امثال بهداد سلیمی باشد و این باعث خوشحالی است.

افتخارات ورزشی

قهرمان مسابقات جهانی آنتالیا در سال ۲۰۰۱
دارنده نقره بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ تایلند
دارنده نقره بازی‌های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان
قهرمان جوانان جهان در آفریقای جنوبی
نفر چهارم المپیک سیدنی
رکورددار المپیک در یکضرب

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کوروش باقری
3.8/5 - (71 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه