بیوگرافی شاهین نصیری‌نیا

5 سال پیش
بیوگرافی شاهین نصیری‌نیا
Rate this post

بیوگرافی شاهین نصیری‌نیا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

شاهین نصیری‌نیا (زادهٔ ۲۵ فوریه ۱۹۷۶ در ملایر) وزنه‌بردار اهل ایران است.

زندگینامه شاهین نصیری‌نیا

بیوگرافی شاهین نصیری‌نیا

فعالیت ورزشی

او در مسابقات قهرمانی جهان ۱۹۹۹ در وزن ۸۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. او در سال ۱۹۹۹ توانست پیروس دیماس قهرمان سه دوره المپیک را شکست دهد و اولین طلایی ایران بعد از سی و دو سال باشد؛ وی فرزند مدد نصیری نیا سر مربی سابق تیم ملی است.

شاهین نصیری‌نیا، قهرمان سال‌های دور وزنه‌برداری ایران، در پایان دوران حرفه‌ای از کشورمان رفت و در آمریکا اقامت کرد. او مدتی هدایت تیم ملی مکزیک را برعهده داشت اما بعد از مدتی، این تیم به استفاده از مربی دیگری روی آورد و نصیری‌نیا بعد از چند سال وقفه در کار مربیگری، در تیم ملی آمریکا دیده شد.

ابتدا عنوان می‌شد که شاهین نصیری‌نیا مربی تیم ملی آمریکا است و با این تیم همکاری می‌کند. حتی در یکی از مصاحبه‌ها از او سوال شد که حاضر است امکانات در آمریکا را رها کند که با پاسخ‌هایی از سوی نصیری‌نیا همراه شد.

در این مدت بسیاری از رسانه‌ها از شاهین نصیری‌نیا به عنوان مربی تیم ملی وزنه برداری آمریکا یاد می‌کردند.

در مصاحبه‌هایی هم که در این چند سال از او منتشر شده،

وی در قامت مربی تیم ملی آمریکا صحبت کرده، در حالی که به نظر می‌رسد حقیقت چیز دیگری است.

غیبت و حضور گاه و بی‌گاه شاهین نصیری‌نیا در همراهی تیم ملی وزنه برداری آمریکا، موضوعی بود که این پرسش را در اذهان ایجاد می‌کرد که نقش واقعی او در این تیم چیست. پیگیری‌ها نشان می‌دهد نصیری‌نیا فاقد جایگاه و عنوانی در وزنه برداری آمریکا است و اساساً امکانات و تجهیزاتی نیز در کار نیست.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کارلوس مارچنا
===

فیل اندرو، مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا درباره نقش شاهین نصیری‌نیا در تیم ملی وزنه‌برداری آمریکا گفت: تنها نقش او، مربی شخصی الکس لی در وزن ۶۷ کیلوگرم است. نصیری‌نیا هیچ پستی در فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا ندارد و فدراسیون ما حقوقی به وی پرداخت نمی‌کند. ما هیچ تجهیزات و امکاناتی در اختیار او قرار نداده‌ایم.

صحبت‌های کوتاه و صریح اندرو، نشان می‌دهد که نصیری‌نیا اساساً مربی تیم ملی آمریکا نیست و هیچ فرصت شغلی نیز برای وی در این کشور وجود ندارد. نصیری‌نیا قهرمان بزرگی بوده و بی‌تردید، جایگاه قابل احترامی در تاریخ این ورزش دارد اما صحبت‌های اندرو، قابل تأمل و درباره نصیری‌نیا، ناراحت کننده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شاهین نصیری‌نیا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه