بیوگرافی مهیار منشی‌پور

5 سال پیش
4.3/5 - (19 امتیاز)

بیوگرافی مهیار منشی‌پور به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مهیار منشی‌پور (متولد ۱ فروردین ۱۳۵۴ در بم) بوکسور ایرانی-فرانسوی است.

زندگینامه مهیار منشی‌پور

بیوگرافی مهیار منشی‌پور

فعالیت ورزشی

که دارای چند دوره قهرمانی در مسابقات جهانی بوکس حرفه‌ای خروس وزن جهان است. وی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ قهرمان دسته خروس وزن اتحادیه جهانی بوکس بود تا این‌که عنوان خود را به سومساک سیتچاتچاوال بوکسور تایلندی واگذار کرد.

او بوکس را از ۱۷ سالگی آغاز کرده و ملقب به تایسون کوچولو (به انگلیسی: Little Tyson) است.

مهیار منشی‌پور سال ۱۳۸۲ برای همدردی با زلزله‌زدگان بم و کمک به بازماندگان زلزله بم به ایران آمد.

مهیار منشی پور متولد اول فروردین سال ۱۳۵۴ شمسی می باشد. تاریخ تولد او به میلادی ۲۱ مارس ۱۹۷۵ است.

او در شهر بم در کرمان متولد شد و زمانی که ۱۱ سالش بود به خاطر جنگ تحمیلی میان ایران و عراق به همراه عمه اش مهناز توسط پدرش به فرانسه فرستاده شد.

مهیار از سن ۱۷ سالگی کار بوکس را آغاز کرده بود اما اولین مسابقه رسمی اش را رد سال ۱۹۹۶ انجام داد و تاکنون توانسته است ۳۱ پیروزی، ۴ باخت و ۲ تساوی کسب کند. البته مهیار در سال ۲۰۰۹ بوکس را کنار گذاشت.

===

او در تمامی این سال ها با توجه به رکورد خوبی که دارد توانست در میان سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ کمربند بهترین بوکسور کشور فرانسه را کسب کند که البته این مقام را در ۱۸ می ۲۰۰۶ به خاطر باختی که به بوکسور تایلندی داد از دست داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پاول ندود

روش معروف حمله مهیار، پرش و ضربه مستقیم به صورت حریفان بود و به همین خاطر مبارزات او از زیبایی خاصی برخوردار می شد. به عقیده بسیاری، باخت های منشی پور به خاطر ضعف زیادی بود که وی در دفاع داشت؛ او تقریبا دفاع نمی کرد و همین مسئله باعث می شد اگر حریفش قدری هوشمند بود بتواند از گارد بازش استفاده کند.

مهیار در سال ۲۰۰۰ به شهر «تولوز» رفت تا «محمد بناما» را ببیند. به عقیده او «بناما» بهترین مربی بوکس در سراسر کشور فرانسه بود. پس از تعلیماتی که از این مربی کسب کرد سپس بردهای او شروع شد و توانست در اولین مسابقه اش پس از این دوران، نفر سوم بوکس اروپا یعنی «میشل آدلیس» انگلیسی را شکست دهد.

مهیار در ۴ جولای ۲۰۰۳ برای اولین حضور در جام جهانی بوکس ثبت نام کرد و توانست در همین سال در مقابل ۴۳۰۰ تماشاگر مشتاق قهرمان دنیا شود.

او در این سال در دسامبر ۲۰۰۳ که زلزله ای سهمگین در بم جان ۳۵۰۰۰ هموطن ایرانی را گرفت دست به کار شد و با تشکیل گروهی به نام «بم – فرانسه» توانست ۱۱۰۰۰۰ یورو از مردم فرانسه برای مردم بم کمک های انسان دوستانه جمع کند. اکثر این پول برای ساخت یک مجموعه با مدیریت رضا ثمربخش و نظارت یونسکو خرج شد.

لقب این بوکسور ایرانی – فرانسوی ، تایسون کوچولو بود.

این بوکسور راست دست در سال ۲۰۰۶ از سوی نویسندگان فدراسیون بوکس امریکا به عنوان بهترین بوکسور خروس وزن انتخاب شد.آخرین بازی او سپس در همین سال از سوی وب سایت ورزشی معتبر ESPN به عنوان زیباترین بازی انتخاب شد گرچه مهیار منشی پور این بازی را به حریف تایلندی اش «سومساک سیچاتچاوال» واگذار کرده بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آنتونیو کونته

منشی پور در سال ۲۰۰۸ پس از دوسال و نیم

دوری از بوکس دوباره به رینگ بازگشت و توانست

در اولین حضورش پس از این مدت، «امیلیانو سالوینی»

را شکست دهد. البته این برد به خاطر دیسکالیفه شدن حریف در راند ششم رخ داد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مهیار منشی‌پور
4.3/5 - (19 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه