بیوگرافی تونیا هاردینگ

5 سال پیش
بیوگرافی تونیا هاردینگ
5/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی تونیا هاردینگ به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

تونیا هاردینگ (انگلیسی: Tonya Harding؛ زادهٔ ۱۲ نوامبر ۱۹۷۰) یک ورزشکار اسکیت روی یخ اهل ایالات متحده آمریکا است.

زندگینامه تونیا هاردینگ 

بیوگرافی تونیا هاردینگ

فعالیت ورزشی

وی در مسابقات جهانی ۱ مدال کسب کرده‌است. سال ۱۹۹۴ همسر قبلی اش بدون اطلاع تونیا توانست مقداری پول به شخصی به نام شیین استنت بدهد تا از طریق باتوم نانسی کریگن که هم تیمی تونیا هاردینگ بود را از ناحیه زانو آسیب بزند. اما تونیا هاردینگ از این اتفاق کاملاً بی‌خبر بود. او با آسیب دیدگی نانسی کریگن توانست کسب امتیاز کند در مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۹۴. هر دو برای المپیک ۱۹۹۴ نروژ کسب سهمیه کردند. تونیا مقام هشتم المپیک نروژ را کسب کرد و نانسی که توانسته بود تا المپیک از آسیب دیدگی زانو به حالت سلامت برگردد مدال نقره را دریافت کرد.

فیلم سینمایی من تونیا ساخته سال ۲۰۱۷ با بازیگری مارگو رابی مرور دقیقی به زندگی تونیا و ماجرای سال ۱۹۹۴ می‌کند.

تانیا هاردیینگ که از یک خانواده ی فقیر بوده اولین بار در سه سالگی در یک مرکز تجاری نگاهش به اسکیت بازها می افتد و همان جا انقدر گریه می کنه تا مادرش به او اجازه می دهد تا اسکیت بازی کند. بعد مادر متوجه استعداد خارق العاده تانیا میشود و تصمیم میگیرد با چند شیفت کار کردن به عنوان پیشخدمت او را در کلاس ثبت نام کند، اما مربی تانیا را که هنوز چهار سالش هم نشده بوده رد می کند و میگوید که به مبتدی ها و کودکان آموزش نمیدهد. همینطور که معلم به کلاس برمیگردد. مادر تانیا، او را بدون اجازه می فرستد که اسکیت کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژرار هولیه
=== بیوگرافی تونیا هاردینگ

مربی با دیدن حرکات تانیا شگفت زده میشود و به این ترتیب سرنوشت حرفه ای تانیا رغم می خورد. تانیا بعد از یک سال در سن کمتر از پنج سالگی اولین مدال طلایش را در مسابقات میگیرد و این آغازی میشود برای مدال آوری او در سطح المپیک و همچنین حرکتی تاریخ ساز در سال ۱۹۹۱ در این ورزش (تریپل اکسل) که او را اولین زن آمریکایی اسکیت باز که موفق شده این حرکت را در مسابقات انجام بدن و دومین زن جهان بعد از (مدوری ایتو- قوی ترین اسکیت باز جهان در آن زمان) میکند.

تانیا هیچ وقت تصویری نبوده که فدراسیون وآمریکا بخواهد از یک ورزشکار آمریکایی به نمایش بگذارد . نه خانواده ی درست و حسابی. نه رفاه مالی و نه تربیت قابل قبول.در حالی که دیگر رقبای او همه این شرایط را داشتند
لباس در رقص و ورزش پاتیناژ بسیار با اهمیت است و خود یک امتیاز محسوب می شود اما به دلیل فقر، همیشه لباس های تانیا دست دوز مادرش بودند در حالی که رغیب او” نانسی کاریگن” (که به او سوء قصد می شود) از یک خانواده سطح بالا بوده و لباسهای طراحی شده شیک به تن می کرده به همین دلیل با اینکه از نظر قدرت بدنی و تکنیک به گرد پای تانیا هاردینگ هم نمی رسیده گاهی اوقات از او نمره ی بالاتری می گرفته است.

=== بیوگرافی تونیا هاردینگ

یک بار که تانیا به این مسئله که چرا به او نمره هایی که لیاقتش رو دارد نمیدهند، اعتراض می کند ، داوران در پاسخ می گویند : ” ما می خواهیم تصویری از یک خانواده ی اصیل آمریکایی نشان بدهیم که تو نداری. هم لباس هایت مناسب نیست و هم از همسرت جدا شده ای.”

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارکو کاسر

تانیا هم که تازه از همسرش “جف گلولی” به خاطر آزارهایی که می دیده جدا شده بود، تصمیم میگیرد به خاطر حفظ ظاهر به زندگی با همسرش برگردد. در حالی که این مرد از روابط خصوصی زناشویی خودشان فیلمبرداری کرده و بعد از طلاق در اختیار عموم قرار داده بود.

===

چند روز قبل از مسابقات المپیک ۹۴ همسر تانیا و بادیگاردش بدون اینکه به تانیا بداند، توسط یک “هیتمن” به پای نانسی کریگن آسیب می زنند و نانسی نمی تواند در آن سال در مسابقات المپیک شرکت کند. اتفاقی که هنوز از ذهن ها پاک نشده و حتی بصورت یک فعل برای بیان یک اتفاق غیر انسانی از آن استفاده می شود و باراک اوباما هم معمولا در دوران ریاست جمهوریش از این اصطلاح استفاده می کرد و تانیا هاردینگ به شدت از آن رنج می برد.

(در زبان انگلیسی وقتی یک نام با فرکانس بالا استفاده

می شود، تبدیل به یک نقش دستوری می شود. به

عنوان مثال امروزه به جای در گوگل جستجو کن ، می

گوییم آن را گوگل کن و یا اینکه بعد از موفقیت لئوناردو

دی کاپریو در اسکارحالا “لئو” به صورت یک اصطلاح معنی

دار برای با کوشش و در زمان زیاد به نتیجه رسیدن به کار می رود)

**تانیا می گوید که از این ماجرا از قبل خبر

نداشته اما به جرم اختلال در روند تحقیقات

بعد از اتفاق، به آن اعتراف می کند و به همین

دلیل به او جریمه ی نقدی میدهند و اورا از ورزش

اسکیت روی یخ برای تمام عمر محروم می کنن.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نادر فریادشیران
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی تونیا هاردینگ
5/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه