بیوگرافی جک لالین

5 سال پیش
4.2/5 - (4 امتیاز)

بیوگرافی جک لالین به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

جک لالین زاده: ۲۶ سپتامبر ۱۹۱۴ – درگذشت: ۲۳ ژانویه ۲۰۱۱ یک کارشناس تناسب اندام با ورزش و تغذیه، سخنران انگیزشی، مجری تلویزیون، مبتکر و کارآفرین اهل ایالات متحده آمریکا بود.

زندگینامه جک لالین

بیوگرافی جک لالین

فعالیت ورزشی

از او گاهی اوقات به عنوان «پدرخوانده تناسب اندام» و «ابرقهرمان تناسب اندام» یاد می‌شود.

او خود را به عنوان یک «معتاد به شکر» و «جستجوگر مواد غذایی آشغال» تا سن ۱۵ سالگی توصیف کرده بود. او همچنین مشکلات رفتاری متعددی داشت اما پس از گوش دادن به یک سخنرانی عمومی پل برگ از پیشگامان پرداختن به مزایای تغذیه خوب و بهداشت مواد غذایی، زندگی خود را به کلی تغییر داد. جک لالین در طول زندگی حرفه‌ای خود بر این باور بود که در کشور آمریکا سلامت به‌طور کلی در گرو سلامت جمعیت آن است و با اشاره به فرهنگ فیزیکی و تغذیه به عنوان «نجات آمریکا» نام می‌برد.

جک‌ لالین یک پیشرو در دنیای تناسب اندام بود و اولین باشگاه های تناسب اندام امریکا رو در سال ۱۹۳۶ افتتاح کرد. برنامه تلویزیونى ایشون، با ٣۴ سال پخش تلویزیونی، به عنوان طولانی ترین برنامه ورزشی قلمداد می شد. اینجا تعداد کمی از شاهکارهای تناسب اندام ایشون آورده میشه:

– از آلکاتراز تا اسکله فیشرمن در سانفرانسیسکو شنا کرد در حالی که دستبند زده بود.
– در ۴۲ سالگی با بیش از ۱۰۰۰ حرکت شنا در ۲۳ دقیقه، رکوردی جهانی ثبت کرد.

– در ۴۵ سالگی در یک ساعت و ۲۲ دقیقه هزار بار حرکت پروانه و هزار بار، بارفیکس رفت.
– در ۶۰ سالگی برای بار دوم از آلکاتراز تا اسکله فیشرمن شنا کرد و این بار نه تنها دستبند داشت، بلکه یک قایق ۴۵۰ کیلوگرمى را یدک می کشید.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی علیرضا حیدری
حالا اینجاش از همه جالبتره:

لالین برای جشن گرفتن تولد ۷۰ سالگی اش، ۴ کیلومتر در طول ساحل کالیفرنیا شنا کرد و این کار را در حالی انجام داد که بازوها و پاهاش با دستبند و پابند بسته بود و ۷۰ قایق پارویی که ۷۰ نفر را حمل می کردند را یدک می کشید. غیر ممکن به نظر می رسه ولی عکسی از ایشون، موقع به اتمام رساندن شنا با هفتاد قایقی که به دنبالش کشیده می شن رو میتونید ببینید.

دستاوردها بیوگرافی جک لالین

دستاورد های جک لالین، اونقدر غیر عادی هستن که تفسیر اونها در زندگی خودمون سخته (منظورم | اینه که ما دوست داریم چالش های تناسب اندامی انجام بدیم، ولی قصد نداریم که حالا ۷۰ تا قایقو بکشیم). خوشبختانه، درسی هست که شما می تونید از جک لالین یاد بگیرید که تقریبا در همه ی بخش های زندگی شما کاربرد داره. این درس رو نه با نگاه کردن به دستاوردهاش، بلکه با بررسی کردن عادات روزانه اش متوجه می شید.

روال روزمره ی جک لالین

ایشون اعتقاد داشتن، تنها راه صدمه زدن به بدن، استفاده نکردن از اونه. لالین به عادات و رسوم روزمره عمیقا باور داشت، اون متوجه قدرتی شد که اعمال مستمر روزانه میتونه روی زندگیش داشته باشه. تعدادی از عاداتی که لالین دهه ها هر روز انجام میداد:

– وزنه برداری و تمرینات قدرتی، ۹۰دقیقه

– شنا کردن یا دویدن، ۳۰ دقیقه

– خوردن ۱۰ عدد سبزیجات خام

– خوردن دو وعده ی غذایی: یک صبحانه ی دیر وقت و یک شام اوایل

– بیدار شدن ساعت ۴ صبح (در سنین بالاتر، تا ۵ صبح می خوابید)

مطلب مرتبط:  بیوگرافی احمد اسماعیل‌پور

به این لیست نگاه کنید، اصلا طولانی نیست، ولی انجام دادن این کار هارو نه یک روز و یک هفته بلکه به مدت ۶۰ سال مثل جک لالین تصور کنید!

چرا جک لالین ابر انسان شد ؟

وقتی کسی رو می بینیم که کاری باور نکردنی انجام میده، راه آسون اینه که کم اهمیتش کنیم و اون رو به استعداد طبیعی یا ژنتیک ربط بدیم و ادعا کنیم که اونها با چیزی به دنیا اومدن که ما نداریمش و هرگز هم نخواهیم داشت. این باور، مسئولیت رو ازشونه ی شما بر می داره. ولی حقیقت اینه که شگفت انگیز ترین انسان ها، حتی اون هایی که شاهکارهای ابر انسان گونه انجام میدن، فقط به سادگی ثابت قدم تر از بقیه هستن. این ثبات حیرت انگیز ایشون بود که جک لالین رو ابر انسان کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی جک لالین
4.2/5 - (4 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه