بیوگرافی مینا علیزاده

5 سال پیش
بیوگرافی مینا علیزاده
2.5/5 - (10 امتیاز)

بیوگرافی مینا علیزاده به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مینا علیزاده، عضو سابق تیم ملی دراگون بوت بانوان ایران بود.

زندگینامه مینا علیزاده 

بیوگرافی مینا علیزاده

فعالیت ورزشی

مینا علیزاده در ۱۱ بهمنِ ۱۳۶۳ در تهران متولد شد.

در سال ۲۰۰۹ مینا علیزاده که به همراه تیم ملی قایقرانی زنان و مردان برای شرکت در ششمین دوره مسابقات قهرمانی جهانی دراگون بت به جمهوری چک سفر کرده بود، بدون اطلاع قبلی با ترک اردوی تیم ملی ایران، به کشور آلمان رفته و در آنجا اعلام پناهندگی کرد.

فدراسیون قایقرانی ایران با اعلام «رفتار مشکوک خانواده مینا علیزاده» این اقدام او را کاری از پیش تعیین شده دانست. غلامرضا امینی نائب رئیس فدراسیون قایقرانی ایران تأیید کرد که مینا علیزاده به آلمان پناهنده شده‌است[۲] هر چند، معاون فدراسیون قایقرانی ایران موضوع پناهندگی او را به کلی تکذیب کرد.

هنگامی که دانشجوی تربیت بدنی دانشگاه اسلامشهر بود، مربی بدنسازی تیم فوتبال زنان اسلامشهر در لیگ برتر بانوان شد. او همراه با تیم ملی ایران در مسابقات ۲۰۰۸ قهرمانی قایقرانی آسیا به میزبانی مالزی حضور یافت. مینا پس از اخذ پناهندگی در آلمان، چندین مدال طلا، نقره و برنز در مسابقات جنوب آلمان موسوم به قهرمانی جنوب آلمان (süddeutsche master) و همچنین رقابت‌های نورد راین وستفالن و چند تورنمنت دیگر از رشته‌های کانو کانادایی و دراگون کسب کرد.

در آلمان در رشته کانوپولو نیز بازی کرده و در حالی که کلاس عالی مربیگری بدنسازی و دوره تخصصی سه ساله مشاوره ورزشی را در فرانکفورت طی می‌کند، به تازگی برای حضور در مسابقات انتخابی قایقرانی تیم ملی آلمان دعوت شده‌است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ملری پییو
قهرمانی با تیم ملی

او می گوید:

با تیم تهران در قهرمانی کشور به عنوان نخست رسیدم و افتخار عضویت در تیم ملی نصیبم شد. ویکتور کیسلف از روسیه سرمربی تیم ملی بود. در جمع تیم‌های مدعی مثل چین، استرالیا، تایوان و ژاپن، فقط امکان کسب مدال در رشته مختلط درگون بوت (قایق اژدها) را داشتیم که مسئولین تیم خودمان اجازه رقابت در این مسابقه را به ما ندادند.

برای تیم ملی کشورم جنگیدم. جانم را در پاروها گذاشتم. مثل بقیه با تمام توانم مبارزه کردم و موفق شدیم دو تیم صاحب نام روسیه و استرالیا را پشت سر بگذاریم که با توجه به محدودیت‌های خاص منحصر به تیم ما، ارزش چنین نتیجه‌ای کمتر از مدال جهانی نبود. اما چیزی در ایران انتظارم را نمی‌کشید غیر از همان تبعیض‌های همیشگی و مشکلات فرساینده که از مصاحبه قهرمانان قایقرانی پیداست هنوز هم همان روال برقرار است. سال‌ها در مسابقات مختلف آسیب‌های فراوان دیدم که هنوز هم با من است اما هرگز کم‌فروشی نکردم و هر وقت هم برای تیم ملی پارو زدم، تمام وجودم را گذاشتم.

۴ سال حضور در خارج از کشور

مهم‌ترین نکته‌ای که در این چهار سال متوجه شدم این است که ما چیزی از برترین‌های جهان کم نداشتیم و نداریم. اما باورهای ما را تخریب کرده بودند. سوق داده می‌شدیم به شکست. با این تصور رقابت می‌کردیم که اروپایی‌ها بهتر هستند. اما حالا دنیایی از تجربه را کسب کرده و می‌دانم چگونه قهرمان نشدیم و چگونه باید قهرمان شد. این تجارب را در عرصه مربی‌گری به نسل بعدی منتقل خواهم کرد. موفقیت فقط در تمرین طاقت‌فرسا خلاصه نمی‌شود. ما همیشه غیر از مشکلات رایج در ایران، از لحاظ روحی هم تضعیف می‌شدیم. مشکلات زندگی قهرمانان در ورزش بانوان ایران هیچوقت اهمیتی برای مسئولینش نداشته.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا عنایتی
عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مینا علیزاده
2.5/5 - (10 امتیاز)
4
برچسب ها :

دیدگاه شما

4 دیدگاه

  • rahmat Qasemi
    5 سال پیش

    خانم علیزاده سلام خداکند که صحت و عافیت داشته باشید خواهر عزیز من بچه افغانستان هستم و یک تاجر فعال هستم و من همیشه ویدیو هاي شمارو تعقیب میکنم و دقیق ګوش میدم و فرداش همون کارو عملی انجام میدهم خواهر عزیز من عاشق انسانیت و فهم شما هستم و دوستت دارم و همیشه دعاګوي شما هستم خیلي چیزهارو یاد ګرفتم با دیدن ویدیوهاي شما و در اخر اګر افتار دهید و شماره وات ساپ تون به من بدهید یا منو اد کنید ممنون میشم چون من خيلي احتیاج به مشوره هاي شما دارم که کمکم کنید خواهر عزیز این است وات ساپ من ——–
    ——-
    قاسمي هستم ممنونم از شما

    • admin
      5 سال پیش

      سلام وقت بخیر متاسفانه امکان قرار دادن شماره داخل کامنت وجود ندارد
      بابت این اتفاق از شما عذرخواهیم و مطمئنا شما درک میکنید
      با احترام

  • نگار
    4 سال پیش

    سلام بر مینای عزیزم، میخواستم در خصوص یه اتفاقی که برا من افتاده صحبت کنم و نظر شما رو بدونم، راستش من خیلی به حقوق حیوانات احترام میزارم و توی زندگیم حتی یه مورچه رو نکشتم، حتی تو روزای سرد زمستون به سگای ولگرد غذا میدم، اما ناخواسته باعث شدم یه اتفاقی بیفته که منو خیلی بهم ریخته، و اون اینه که، من دوتا قناری داشتم که ۳ سال ازشون نگهداری میکردم غذا میدادم بهشون حمام میبردمشون، اما به دلیل فراموشکاری یادم رفت این هفته برم غذاشون رو چک کنم، و متاسفانه بعد از چند روز که رفتم دیدم هر دو قناری از گشنگی مردن، من هیچ وقت خودمو نمیبخشم به خاطر سهل انگاری که کردم، خیلی ناراحتم حتی امروز روزه گرفتم تا درد گرسنگی اونا رو یادم بیاد، اما یه سوال داشتم، به نظر شما کائنات با من چه میکنه؟ به نظر شما خداوند منو میبخشه؟؟ یا من مقصرم؟؟؟آیا دنیا از من انتقام میگیره؟؟ تو رو خدا یه چیزی بگید تا دلم آروم بشه، من توی زندگیم هیچ وقت، هیچ حیوونی رو آزار ندادم، همیشه برا هر حیوانی غذا و آب بردم ولی نمیدونم چرا این دفعه اینجوری شد، ممنون میشم با صدای گرمت باهام حرف بزنی

  • شکیبا
    3 سال پیش

    سلام خانم علیزاده عزیز ممنون از زحمات و محتوی عالی شما من قبلا پیج اینستاگرام شما رو داشتم و الان گم کردن امکانش هست ذکر بفرمایید؟