بیوگرافی آرزو حکیمی مقدم

5 سال پیش
بیوگرافی آرزو حکیمی مقدم
3/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی آرزو حکیمی مقدم به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آرزو حکیمی مقدم (متولد ۲۹ فروردین ۱۳۷۴ در تهران)، وی در سال ۱۳۹۰ به تیم ملی قایقرانی ایران پیوست. جوان‌ترین کایاک سوار دختر ایران است.

زندگینامه آرزو حکیمی مقدم 

بیوگرافی آرزو حکیمی مقدم

فعالیت ورزشی

او سه مدال طلا و یک مدال برنز در قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ تهران ۱۳۹۰ و همچنین مقام چهارم در رقابت‌های جوانان جهان در آلمان ۲۰۱۱ کسب کرده‌است. او جوان‌ترین ورزشکار ایرانی در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن و نخستین بانوی قایقران ایرانی (در رشته کایاک) در المپیک است. آرزو حکیمی توانسته‌است برای نخستین بار یک کایاک سوار دختر ایرانی باشد که به‌طور همزمان در دو مسافت این رشته به فینال A مسابقات جهانی راه یابد.

باور نکردنی است که او در ۲۳ سالگی چقدر عنوان ، افتخار و تجربه در کارنامه خود دارد. شاید اگر آرزو حکیمی جایگاه قهرمانان رشته های توپی زن یا رزمی کارها را داشت امروز نام او در صف اول سلبریتی های زن ورزش ایران بود.

با این وجود ، دختر تهرانی تیم ملی پس از ۷ سال حضور در تیم های ملی و در اختیار داشتن عنوان جوان‌ترین کایاک سوار دختر ایران که توانسته ۳ مدال طلا و یک مدال برنز در قهرمانی آسیا ۲۰۱۱ تهران و همچنین مقام چهارم در رقابت‌های جوانان جهان ۲۰۱۱ در آلمان و برنز ارزشمند بازی های آسیایی اینچئون را کسب کند همچنان در اوج قرار دارد.

او جوان‌ترین ورزشکار ایرانی در مسابقات المپیک ۲۰۱۲ لندن و نخستین بانوی قایقران ایرانی رشته کایاک در المپیک است. آرزو برای نخستین بار یک کایاک سوار دختر ایرانی بود که به‌طور همزمان در دو مسافت این رشته به فینال A مسابقات جهانی راه یافت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویرجیل فن دایک
تمرین در گرمای تابستان و قندیل‌ های زمستان

در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون حضور داشتم اما در آسیایی ۲۰۱۰ به دلیل سن کم و بی تجربگی اعزام نشدم البته در آن زمان تنها ۲سال بود که به‌صورت حرفه‌ای این رشته را آغاز کرده بودم، حالا با کوله باری از تجربه می‌خواهم باعث سرافرازی کشورم شوم.

قایقرانی یکی از رشته‌های سخت و سنگین است، البته همه رشته ها سختی خود را دارند اما ورزش ما در محیط باز است و در گرمای تابستان با وجود لباسی که بر تن داریم باید زیر نورخورشید و زمستان در دمای منفی ۵ درجه تمرین کنیم.

گاهی اوقات کلاه و حتی قایق ما قندیل می بندد با این حال وقتی هدف دارید سختی ها را تحمل می‌کنید. ما تمرینات سخت بدن سازی و داخل آب داریم زیرا رشته ۲۰۰متر یک ماده سرعتی است و در ۵۰۰ متر که هم نیمه استقامت و هم سرعتی است باید آمادگی بدنی مناسبی برای رقابت داشت.

بالاترین قرارداد لیگ ؛ ۸ میلیون تومان

با توجه به نوسان شدید ارز ، قیمت پاروهایی که ما استفاده می‌کنیم دو برابرشده و تهیه پارو با خود ورزشکار است ولی قایق را فدراسیون دراختیار ما قرار می‌دهد. رشته ما بخاطر نداشتن تبلیغات، اسپانسر ندارد در مسابقات کشوری هیچ تبلیغات و اطلاع رسانی نمی شود که مردم مطلع شوند. هر دوماه حدود ۲ میلیون تومان هزینه مکمل‌های ما می‌شود زیرا یک ورزشکار در کنار تمرینات که انجام می دهد نیاز به مکمل دارد.

در لیگ کشور بالاترین قرداد برای یک سال هشت میلیون

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرشاد فرجی

است و تنها در یک ماده مسابقه نمی‌دهیم و در روز ممکن

است چند مسابقه شرکت کنیم، با وجود این شرایط دشوار

کار کردن مشکل است.

باوجود مدال‌هایی که دارم کسی مرا نمی‌شناسد

در چندین دوره مسابقات آسیایی برای ایران مدال

کسب کردم و در المپیک شرکت کردم اما شاید

هیچ کس این موفقیت ها را به خاطر نداشته باشد.

دلخوشی ورزشکاران به شناخته شدن است و همین

شناخته شدن به جذب اسپانسر کمک می کند.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آرزو حکیمی مقدم
3/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه