بیوگرافی الناز رکابی

5 سال پیش
بیوگرافی الناز رکابی
4.5/5 - (8 امتیاز)

بیوگرافی الناز رکابی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

الناز رکابی ورزشکار رشته سنگ‌نوردی اهل ایران است. او قهرمان کشور و برنده مدال طلای ماده بولدرینگ کاپ آسیا در سال ۲۰۱۷ شده‌است.

زندگینامه الناز رکابی

بیوگرافی الناز رکابی

فعالیت ورزشی

با این‌که انتظار می‌رفت بعد از المپیکی‌شدن رشته سنگ‌نوردی، فدراسیون مربوطه و وزارت ورزش توجه بیشتری به این رشته داشته باشند اما به نظر می‌رسد هنوز نگاه‌ها تغییری نکرده است. با وجود داشتن چند ورزشکار شاخص در بخش مردان و زنان، همچنان سنگ‌نوردان ایرانی برای اعزام به مسابقات مختلف از جیب هزینه می‌کنند. دختر ٢٨ساله ایرانی که اخیرا توانست با یک طلا و یک برنز از مسابقات کاپ آسیا در چین به تهران بازگردد، از اهداف بزرگ خود برای آینده‌ای نزدیک سخن می‌گوید، اگرچه جای خالی حمایت مسئولان به وضوح دیده می‌شود.

رقیب اصلی ایران در آسیا

رقیب اصلی ما در آسیا کشور ژاپن است که چند سنگ‌نورد خوب در سطح جهان دارد. یکی از نفراتی که در بخش بولدرینگ رقیب من بود، سنگ‌نورد ژاپنی بود که فینالیست مسابقات جهانی هم شده بود. خداراشکر توانستم با شکست او به مدال طلا برسم. این موضوع خودش نشان می‌دهد که سطح مسابقات بالا بوده و من هم خوشحالم که بالاتر از نفراتی قرار گرفتم که در سطح جهان هم صاحب عنوان بودند.

با وجود المپیکی‌‌شدن سنگ‌نوردی، هنوز از سوی فدراسیون یا نهادهای دیگر مثل کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هیچ برنامه‌ای به من یا سنگ‌نوردان دیگر اعلام نشده است. در واقع ما هیچ تفاوتی نسبت به سال‌های گذشته در وضع خود احساس نمی‌کنیم. با این حال من کاری به مسئولان ندارم و خودم برای المپیک و مسابقات جهانی برنامه‌هایی دارم که به دنبال رسیدن به اهدافم هستم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سعید کریمی

فدراسیون نه‌تنها برای مسابقات کاپ آسیا بلکه برای خیلی از مسابقات ازجمله جام‌جهانی هم هزینه اعزام ورزشکاران را نمی‌دهد. من با اسپانسر شخصی هزینه‌هایم را می‌دهم و گاهی ‌اوقات از جیب هزینه می‌کنم. اگر اسپانسرم نبود که امسال نمی‌توانستم به مسابقات بروم. فدراسیون فقط بعد از بازگشتم، به‌عنوان پاداش ٣ سکه طلا به من داد.

شروع سنگ نوردی

برادرم هم سنگ‌نورد است و شروع علاقه من به این رشته، با موفقیت‌هایی بود که داوود به دست آورد. از ١٢سالگی تقریبا سنگ‌نوردی را شروع کردم و خدا را شکر که پیشرفت‌هایی داشته‌ام. با این حال، عمر قهرمانی در رشته سنگ‌نوردی خیلی زیاد نیست و زودتر باید به اهدافم برسم. قهرمان ٤٠ساله هم در جهان داریم اما ٣٥سالگی تقریبا پایان دوران قهرمانی یک سنگ‌نورد محسوب می‌شود. سنگ‌نوردی یک رشته سخت و فرسایشی است که باید در طول ١٢ماه‌ سال برای رسیدن به موفقیت در آن تلاش کرد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی الناز رکابی
4.5/5 - (8 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه