بیوگرافی شکرانه ایزدی

5 سال پیش
بیوگرافی شکرانه ایزدی
4/5 - (2 امتیاز)

بیوگرافی شکرانه ایزدی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

شکرانه ایزدی (زاده ۱۷ دی ۱۳۷۰ – قزوین) تکواندوکار زن اهل کشور ایران است.

زندگینامه شکرانه ایزدی

بیوگرافی شکرانه ایزدی

فعالیت ورزشی

شکرانه ایزدی ازجمله ملی‌پوشانی است که پس از چند ناکامی عطای تکواندو را به لقایش بخشید و از شیاپ چانگ فاصله گرفت. این بانوی ورزشکار کشورمان که برنز مسابقات آسیایی ۲۰۱۳ را در کارنامه دارد، دو سال قبل به گفته کادر فنی تیم ملی، بعد از عدم موفقیت در دو یا سه مسابقه و نداشتن اعتماد به نفس کافی به اردوی تیم ملی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک ریو ۲۰۱۶ دعوت نشد.

البته برخی متأهل بودن ایزدی و زندگی مشترک را دلیل بر عدم دعوت وی به اردوها می‌دانستند. ایزدی که مدت زیادی است که از تکواندوی بانوان فاصله گرفته، آخرین تجربه مبارزه‌اش به رقابت‌های قهرمانی آسیا بر می‌گردد.
شکرانه ایزدی، آن روزها، دلیل دوری‌اش از تکواندو را اینگونه بیان کرد: «خسته ام. ماه‌ها تمرین و اردو نشینی مرا خسته کرده است. می‌خواهم به خودم استراحت بدهم تا کمی از فضای مبارزه و رقابت دور باشم».

او از تکواندو دوری کرد اما یک سال است که در قامت مربی به دنیای لایتناهی ورزش بازگشته است. اما نه در ورزشی که سال‌ها روح و جانش با آن آمیخته شده بود. بلکه در بدنسازی، تی آر ایکس و فیتنس.

مربیگری در رشته‌های بی دغدغه

دغدغه این رشته‌های ورزشی نسبت به تکواندو کمتر است. مربیگری تکواندو کار سختی است. باید به فکر ارتقای کمربند تکواندوکار باشی و دائم حواست باشد که به مسابقات ثبت نام و اعزام شوند. از طرفی خیلی‌ها به سرعت انتظار نتیجه و مدال آوری از این رشته را دارند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حمید عرفانی

تی آر ایکس و فیتنس

به نظرم تکواندو سخت‌ترین رشته ورزشی است. هرکس تکواندو کار کرده باشد آمادگی فعالیت در تمام رشته‌های ورزشی را دارد. به مربیگری علاقه دارم. از طرفی کسی که ورزش قهرمانی انجام داده، یک دفعه نمی‌تواند کنار بگذارد. دوستانم از جمله پریسا فرشیدی ( تکواندوکار سابق تیم ملی ) به مربیگری در رشته‌های تی آر ایکس و فیتنس تشویقم کردند. این رشته‌ها بسیار پرطرفدار هستند.

موافقت همسر

خوشبختانه همسرم با مربیگری من هیچ مخالفتی ندارد حتی پیشنهاد داد که باشگاه داری کنم. اما به نظر خودم هنوز در حد راه اندازی و اداره باشگاه تجربه اندوزی نکرده‌ام.

نظر شکرانه یزدی در مورد نسل جدید تکواندو

نسل جدید تکواندو اعتماد به نفس بالایی دارند.

اما نسل ما از نظر قد و قامت برتری زیادی به جدیدترها داشتند.

بلندی قد فاکتور مهمی در استعدادیابی ورزشکاران در تکواندو است. اگر اعتماد به نفس امروزی‌ها را ما داشتیم قطعا امکان کسب چندین سهمیه المپیک وجود داشت. البته این عزت نفس را مرهون موفقیت‌های کیمیا علیزاده در مسابقات جهانی و المپیک هستند.

دلتنگی برای تکواندو

مدت زیادی است که از تکواندو فاصله گرفته‌ام اما دلم برای تکواندو تنگ شده است. گاهی به بازگشت به شیاپ چانگ و تکواندو فکر می‌کنم اما فعلا ترجیح می‌دهم با مربی‌ام در این خصوص مشورت کنم. اما تغییر زیادی در قوانین تکواندو ایجاد شده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شکرانه ایزدی
4/5 - (2 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه