بیوگرافی راینولد مسنر

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی راینولد مسنر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رینولد مسنر کوهنورد ایتالیایی متولد هفدهم سپتامبر ۱۹۴۴ اولین کوهنوردی است که تمامی چهارده قله جهان را که بلندتر از هشت هزار متر ارتفاع دارند، فتح کرده‌است.

زندگینامه راینولد مسنر

بیوگرافی راینولد مسنر

فعالیت ورزشی

در ۸ مه ۱۹۷۸، رینولد مسنر (ایتالیا) و پیتر هابلر (اتریش) اولین صعود بدون استفاده از کپسول اکسیژن را از طریق مسیر جنوبی رقم زدند. در ۲۰ آگوست ۱۹۸۰، مسنر برای اولین بار در تاریخ، به تنهایی قلهٔ اورست را بدون استفاده از کپسول اکسیژن و هرگونه پشتیبانی از مسیر سخت‌تر شمالی فتح نمود. او سه روز متوالی پس از شروع حرکتش از کمپ خود در ارتفاع ۶٬۵۰۰ متری زمان برای رسیدن به قله وقت صرف کرد.

در سال ۱۹۸۲ گاشربروم ۲، کوهنورد اتریشی نوربرت ولف، جسد وی توسط رینولد مسنر و دو کوهنورد پاکستانی یافت شد. اما آن‌ها بی‌تفاوت از کنار وی گذشتند. این کار مسنر موجب شد تا مقالات زیادی علیه وی به چاپ رسد و او را کوهنوردی بنامند که از روی جسد سایرین پا بر فراز قلل می‌نهد. دو سال بعد، زمانی‌که مسنر به همراه کمرلندر برای تراورس گاشربرومها به آنجا آمد، زمان زیادی را برای دفن نوربرت ولف صرف نمود. جالب آنکه تا آن روز کوهنوردان بسیاری نیز همانند مسنر و دو پاکستانی از کنار جسد ولف بی‌تفاوت گذشته بودند.

===

مسنر مشهورترین کوهنورد حرفه ای جهان است، مسنر اولین کوهنورد حرفه ای جهان است که تاکنون از تمام کوهستان های بلندتر از هشت هزار متر بالاتر رفته است البته صعود مسنر از رشته کوه های بلندتر از هشت هزار متر باعث نشد تا نام او در ردیف بدلکارانی قرار گیرد که مرزهای انسانی را شکسته است بلکه صعود او به اورست در دهه ۱۹۷۰ وی را بیش از بیش مشهور کرد سال ۱۹۷۸ بود که خبر ورزشی دوستداران رشته کوهنوردی را شگفت زده کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پائولو دیبالا

مسنر اعلام کرد که قصد دارد از اورست بالا رود البته بدون استفاده از محفظه اکسیژن این تصمیم مسنر از نظر همه یک خودکشی به شمار می رفت و چنانچه وی در این صعود موفق نمی شد به طور حتم خود را به دستان مرگ می سپرد هرچه مسنر به ارتفاعات اورست نزدیک تر می شد کوهنوردانی که همراهی اش می کردند دچار سرگیجه می شدند و همین موضوع باعث شد تا وی از ادامه راه صرف نظر کند ولی دو سال بعد مسنر به تنهایی از کوهستان اورست بدون ماسک اکسیژن صعود کرد تاکنون نیز هیچ کوهنوردی حرفه ای موفق به انجام این کار نشده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی راینولد مسنر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه