بیوگرافی کلودیو تافارل

5 سال پیش
بیوگرافی کلودیو تافارل
Rate this post

بیوگرافی کلودیو تافارل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی
کلودیو تافارل (به پرتغالی: Cláudio André Mergen Taffarel) (زاده ۸ می ۱۹۶۶) بازیکن پیشین فوتبال تیم ملی فوتبال برزیل بود.

زندگینامه کلودیو تافارل

بیوگرافی کلودیو تافارل

فعالیت ورزشی

وی در پست دروازبان بازی می‌کرد و در باشگاه‌هایی مانند پارما، گالاتاسرای، اینترناسیونال و امپولی بازی کرده‌است. تافارل نقش مهمی در قهرمانی برزیل در جام جهانی ۱۹۹۴ و نایب قهرمانی در جام جهانی ۱۹۹۸ ایفا کرد.

تافارل در سال ۱۹۹۰ به پارما ایتالیا پیوست و تا سال ۱۹۹۳ ،۷۹ بازی را در این تیم به ثبت رسانید. تافارل از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ در تیم رجینا ایتالیا نیز ۳۱ بازی در کارنامه تافارل ثبت شد .

در سال ۱۹۹۵ تا ۱۹۹۸ تافارل به اتلتیکو مینیرو برزیل رفت و ۱۹۱ بازی درخشان را انجام داد. از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ تافارل در گالاتاسرای موفقترین دوران باشگاهی خود را گذراند و ۱۲۹ بازی را برای این تیم انجام داد.
از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ در پارما به میدان رفت و تنها ۸ بازی را ثبت کرد . در تیم ملی برزیل نیز تافارل از سال ۱۹۸۸ تا ۱۹۹۸ ،۱۰۴ بازی برای برزیلی ها انجام داد و ۲ بار این تیم را به فینال جام جهانی ۱۹۹۴ و۱۹۹۸ رساند.

در صحنه مشهور هدر رفتن پنالتی باجو در فینال جام جهانی ۱۹۹۴ تافارل دروازه بان برزیل بود و بهترین خاطره وی ثبت شد. اما بدترین خاطره وی به شکست ۳ برصفر برزیلی ها و دریافت ۲ گل از زیدان در جام جهانی ۱۹۹۸ بر میگردد.

تافارل توپ طلای فوتبال در سال ۱۹۸۸ را از آن خود کرده و در جام یوفا و سوپر جام اروپا با گالاتاسرای ترکیه قهرمان شده است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی پینل کیمپمبه
جدایی از گالا

فاتح تریم هر بار که به عنوان سرمربی گالاتاسارای انتخاب شده،

کلودیو تافارل را به عنوان مربی دروازه بان ها انتخاب کرده است.

نقش تافارل در قهرمانی های متعدد گالا در سوپرلیگ ترکیه و آمادگی موسلرا غیرقابل انکار است.

رسانه های برزیلی مثل گل برزیل ادعا کرده اند تافارل از گالاتاسارای جدا می شود و به برزیل برخواهد گشت. این مربی ۵۳ساله در حال حاضر مربی دروازه بان های گالاتاسارای و تیم ملی برزیل است. گفته می شود او می خواهد بیشتر در کنار خانواده اش باشد و به همین خاطر ترکیه را ترک خواهد کرد. تافارل از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۱ دروازه بان اصلی گالاتاسارای بود. او از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ مربی دروازه بان های اصلان ها بود. از سال ۲۰۱۸ که تریم برگشت، تافارل هم دوباره به کادر فنی تیم اضافه شد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کلودیو تافارل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه