بیوگرافی داوید اوسپینا

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی داوید اوسپینا به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

داوید اوسپینا رامیرس (اسپانیایی: David Ospina Ramírez؛ زاده ۳۱ اوت ۱۹۸۸) بازیکن فوتبال اهل کلمبیا است.

زندگینامه داوید اوسپینا 

بیوگرافی داوید اوسپینا

فعالیت ورزشی

وی نوجوانی و جوانی خود را در باشگاه فوتبال اتلتیکو ناسیونال گذراند و در ۹۷ بازی در دروازهٔ این تیم حضور داشت و به نوعی فوتبال خود را از آنجا شروع کرد. وی سال ۲۰۰۸ به نیس فرانسه پیوست و ۱۸۹ بار برای این تیم بازی کرد و ۶ سال از عمر خود را در فرانسه سپری کرد. پس از آن با نمایش خیره کننده‌ای که از خود در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ نشان داد موجب شد تا آرسن ونگر سرمربی تیم آرسنال با نگاه ویژه‌ای که به این دروازه‌بان داشت، او را با ۴٫۴ میلیون یورو برای این تیم به خدمت بگیرد، و بعد از روی کار آمدن مربی جدید آرسنال و عدم اعتماد به او سبب شد به صورت قرضی و با بند خرید به ناپولی برود.

تیم ملی

اوسپینا در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار برای تیم ملی فوتبال کلمبیا به میدان رفت و در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ به عنوان ششمین دروازه‌بان برتر جام انتخاب شد.

کارلوس کی روش در تیم ملی کلمبیا روزهای پرمشغله ای را تجربه می کند. او پس عقد قرارداد با تیم مدعی آمریکای جنوبی، دو فیفادی اخیر را به بازی با تیم های آسیایی صرف کرد؛ جاییکه در ۸ سال گذشته بواسطه نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران آشنایی کاملی با اتمسفر و شرایط آن داشت و تمامی مدعیان و زیر و بم های آن را می دانست. از شانس کی روش انتخاب کلمبیا برای دو بازی اخیر دو تیم درجه یک و مدعیان همیشگی آسیا بودند؛ ژاپن و کره جنوبی. دو تیمی که کی روش خاطرات تلخ و شیرینی را از حضور ۸ ساله در ایران و تقابل با آنها به همراه داشت. خاطراتی شیرین و بردهای متوالی برابر کره جنوبی و شکست تلخ و وحشتناک مقابل ژاپن که پایان ۸ سال ماجراجویی او در ایران را رقم زد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجتبی مقتدایی
===

این دو بازی مثل تمام ۸ سال گذشته برای کی روش معجونی از تلخ و شیرینی بود با این تفاوت که این بار جای دو تجربه در تقابل با این دو مدعی آسیایی تغییر کرد. کلمبیا برابر ژاپن با یک گل به پیروزی رسید و انتقام شکست تلخ به همراه ایران را از سامورایی ها گرفت اما ولی مقابل کره جنوبی ۲-۱ مغلوب شد تا سریال بردهای متوالی اش برابر این تیم پایان یابد.

===

در هر دو بازی کارلوس کی روش همان روش قدیمی و امتحان پس داده را اجرا کرد و بازیکنان جدیدی را محک زد؛ همانند آنچه در ایران و در بازی های نه چندان پرتعداد تدارکاتی انجان داده بود. کی روش در این دو بازی نخست روی نیمکت کلمبیا نشان داد که هنوز هم به این متد قدیمی وفادار است و علاقه زیادی برای میدان دادن به بازیکنان جدید دارد. کلمبیا برابر ژاپن، ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان بود و چهره های جدید، جان تازه ای به “تری کالر”(لقب کلمبیا) داده بودند.

شاید مهمترین تغییر برای کلمبیا در این دو بازی در خط دروازه رخ داد. جایی که در تمام این سالها یک نام بزرگ و مدعی در ترکیب اصلی تری کالر ایستاده؛ داوید اوسپینای معروف و لژیونر نام اشنا که در ناپولی و سری آ بازی می کند. او پیش از سفر به آسیا به جای خوان کینته رو و داوید اوسپینای مصدوم، از یمی چارا و آلوارو مونته رو دعوت کرد. در اولین بازی برابر ژاپن، کی روش تصمیم گرفت از کامیلو وارگاس درون دروازه استفاده کند و او هم درخشش خوبی داشت و بارها حملات ژاپن را بی تاثیر گذاشت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مارک تراشتگن
===

در بازی دوم برابر کره جنوبی، نوبت به ایوان آربولئاد رسید اما او به اندازه ارگاس خوش شانس نبود و با اشتباهات بد خود به نوعی یکی از مقصران شکست کلمبیا بود. اتفاقی که ممکن است او را از کوپا آمه ریکا نیز دور کند.

کی روش در جمع بندی خود، از سفر به آسیا ابراز رضایت کرد هرچند که به یک دلیل واضح، از شکست مقابل کره جنوبی دلخور بود؛ او در سال های حضورش در ایران هرگز برابر کره مغلوب نشده بود.

===

کی روش روزهای بعد مشخص کرد که تنها نگرانی او به دروازه مربوط می شود و این را یک نقطه ضعف بزرگ برای تیم ملی کلمبیا می داند. طبق ادعای کارلوس آنتونیو ولس روزنامه نگار پلانتا فوتبال، کی روش به داوید اوسپینا گلر مشهور کلمبیا نیز اعتقادی ندارد. اوسپینا در دو جام جهانی اخیر، گلر اول کلمبیا بوده و الان برای ناپولی بازی می کند؛ با این حال او چندان مدنظر کی روش نیست. اوسپینا در آرسنال دروازه بان اول نبود و حالا در ناپولی هرچند بیشتر از گذشته بازی می کند اما کی روش مطمئن نیست که از او به عنوان گلر اول استفاده کند.

از سوی دیگر کامیلو وارگاس با وجود درخشش برابر ژاپن، فاقد تجربه لازم است و آربولئاد نیز با ضعف های آشکارش برابر کره، مدنظر کی روش قرار ندارد. در سفر به آسیا همچنین به آلوارو مونته رو هم بازی نرسید و به نظر، کی روش روی او هم دیدگاه مثبتی ندارد.

===

با این شرایط به نظر می رسد مهمترین چالش ابتدایی کی روش روی نیمکت تیم ملی کلمبیا درون دروازه باشد؛ نظیر اتفاقی که در ایران برای او رخ داد و بعد اشتباهات رحمتی مهمترین و آماده ترین گلر یک دهه اخیر و انتقاد شدید از او، با رفتار کودکانه گلر شماره یک تیم ملی و انتشار نامه خداحافظی موقت او را از تیم ملی کنار گذاشت و در طول ۸ سال حاضر نشد دیگر او را دعوت کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سامی الجابر

===

به نظر می رسد سرنوشتی نظیر آنچه بر رحمتی در ایران رفت، انتظار اوسپینا را می کشد هر چند که گلر سرشناس هنوز واکنشی همانند رحمتی نداشته اما با توجه به روحیاتش اگر تصمیم کی روش در کنار گذاشتن او قطعی باشد، می توان انتظار یک واکنش جنجالی از او باشیم. کی روش در ایران بعد از آزمون و خطاهای بسیار و تست کردن نامهایی چون رحمان احمدی، علیرضا حقیقی، سوشا مکانی و حتی رشید مظاهری و امیر عابدزاده سرانجام به بیرانوند رسید و به او اعتماد کرد و به نظر می رسد در کلمبیا نیز قصد دارد تا این داستان را یک بار دیگر تکرار کند.

اطلاعات شخصی

نام کامل داوید اوسپینا رامیرس
زادروز ۳۱ اوت ۱۹۸۸ ‏(۳۱ سال)
زادگاه مدئین، کلمبیا
قد ۱٫۸۳ متر (۶ فوت ۰ اینچ)
پست دروازه‌بان
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی ناپولی
شمارهٔ پیراهن ۲۵
باشگاه‌های جوانان
اتلتیکو ناسیونال
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی† (گل)†
۲۰۰۵–۲۰۰۸ اتلتیکو ناسیونال ۹۷ (۰)
۲۰۰۸–۲۰۱۴ نیس ۱۸۹ (۰)
۲۰۱۴–۲۰۱۹ آرسنال ۲۹ (۰)
۲۰۱۸–۲۰۱۹ ← ناپولی (قرضی) ۱۷ (۰)
۲۰۱۹– ناپولی ۰ (۰)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی داوید اوسپینا
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه