بیوگرافی روبرت مورنو

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی روبرت مورنو به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

روبرت مورنو در ۱۹ سپتامبر ۱۹۷۷ در بارسلونا به دنیا آمد و برخلاف روند معمول، که بازیکنان بعد از دوران بازی روی به مربیگری می‌آورند، از همان دوران جوانی حرفه مربیگری را آغاز کرد.

زندگینامه روبرت مورنو

بیوگرافی روبرت مورنو

فعالیت ورزشی 

با استعفای لوئیس انریکه از هدایت تیم ملی اسپانیا، دستیار او روبرت مورنو هدایت این تیم را تا پایان مدت زمان قراردادش (پایان رقابت های یورو ۲۰۲۰) به عهده گرفت تا در اولین تجربه سرمربیگری حرفه ای خود، روی نیمکت تیم ملی اسپانیا بنشیند.

اما سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا کیست؟ در ادامه قصد داریم نگاهی به کارنامه دوران حرفه ای او بیندازیم.

او اولین گام ها را در تیم های محلی کاتالونیایی برداشت و هدایت تیم های هوسپیتالت و کاستلدفلدس را به عهده گرفت.

او در ادامه روی نیمکت دام هم نشست که در پرورش بازیکنان جوان شهرت مناسبی دارد.

حضور در چنین تیمی و کار با جوانان او را در سال ۲۰۱۰ به بارسلونای بی رساند؛ زمانی که لوئیس انریکه به عنوان سرمربی این تیم مشغول به کار بود. او در فصل ۱۱-۲۰۱۰ به عنوان استعدادیاب برای بارسلونا فعالیت می‌کرد.

با حضور انریکه در رم در سال ۲۰۱۱، مورنو نیز به کادر مربیگری او در ایتالیا پیوست. اما اوضاع برای این زوج در پایتخت ایتالیا خوب پیش نرفت و آن ها بعد از تنها یک فصل و ناکامی در کسب سهمیه اروپایی، رم را ترک کردند.

نیمکت سلتاویگو بیوگرافی روبرت مورنو

بعد از یک فصل دوری، با حضور انریکه روی نیمکت سلتاویگو در سال ۲۰۱۳، همکاری این دو مجددا آغاز شد. در همین سال، کتاب مورنو با نام “نسخه من از ۲-۴-۴” با مقدمه ای از انریکه چاپ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ویسنته آرزه

روزگار خوش لوئیس انریکه در بالایدوس موجب شد تا او بعد از تنها یک فصل، هدایت بارسلونا را به دست گیرد. به این ترتیب مورنو نیز در سال ۲۰۱۴ بعد از ۳ سال دوری از بارسا این بار در قامت مربی تیم بزرگسالان به بلوگرانا بازمی‌گشت.

نخستین فصل برای آن ها به بهترین شکل ممکن پیش رفت و بارسا در فصل ۱۵-۲۰۱۴ برای دومین بار در تاریخ خود فاتح سه گانه شد. بعد از ۳ سال و کسب ۹ جام گوناگون، انریکه با پایان قراردادش در سال ۲۰۱۷ بارسلونا را ترک کرد و مورنو نیز به دنبال او از آبی اناری ها جدا شد. البته باید این نکته را یادآوری کرد که در دوران حضور انریکه در سلتا و بارسلونا، این خوان کارلوس اونزوئه بود که بیش از همه در کنار انریکه دیده می‌شد و اهمیت نقش اونزوئه در این دوران، بیش از مورنو بود.

استراحت انریکه بیوگرافی روبرت مورنو

با تصمیم انریکه مبنی بر استراحت در فصل ۱۸-۲۰۱۷، روبرت مورنو به سلتا بازگشت تا این بار در قامت مربی، در کنار خوان کارلوس اونزوئه فعالیت کند؛ دستیار سابق انریکه که ۶ سال بعد از هدایت نومانسیا، دوباره در راس هدایت یک تیم قرار می‌گرفت.

بعد از یک فصل، در جولای ۲۰۱۸ و با انتخاب لوئیس انریکه به عنوان سرمربی جدید تیم ملی اسپانیا، مورنو نیز به عنوان کمک مربی او برگزیده شد تا برای نخستین بار کار در عرصه ملی را هم تجربه کند.

این دو در کنار هم موفق به ثبت پیروزی های درخشانی مقابل انگلیس و کرواسی در رقابت های لیگ ملت های اروپا شدند؛ هرچند شکست در مقابل همین دو تیم موجب شد تا اسپانیا بعد از انگلستان در رده دوم گروه خود قرار گیرد و از راهیابی به فینال ان رقابت جدید بازبماند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سینا خادم‌پور
مقدماتی یورو ۲۰۲۰

با بازگشت بازی های ملی در ماه مارچ، اتفاق عجیبی افتاد.

اسپانیا روز ۲۴ مارچ در نخستین بازی خود در مرحله مقدماتی یورو ۲۰۲۰ در مستایا برابر نروژ قرار گرفت و بعد از پیروزی ۲-۱، احتمالا کمتر کسی تصور می‌کرد این آخرین حضور لوئیس انریکه روی نیمکت اسپانیا باشد.

انریکه به دلیل آنجه “مشکلات خانوادگی” ذکر شد،

به مرخصی رفت و سه روز بعد، این روبرت مورنو بود که

لاروخا را در جریان پیروزی ۲-۰ مقابل مالت رهبری می‌کرد،

روزی که مورنو از آن به عنوان بدترین روز دوران حرفه ای خود یاد کرد.

با ادامه دار شدن غیبت انریکه، مورنو در بازی های ملی ماه ژوئن هم

هدایت اسپانیا را به عهده داشت و با دو پیروزی ۴-۱ و ۳-۰ به ترتیب

مقابل جزایر فارو و سوئد، به ادامه روند ۱۰۰ درصد پیروزی اسپانیا در

مسابقات مقدماتی یورو ۲۰۲۰ کمک کرد.

مورنو در صحبت هایش از اشتیاق خود برای بازگشت انریکه به نیمکت

اسپانیا در بازی های ملی سپتامبر سخن گفته بود اما اکنون رسما به

عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا برگزیده شده است. او روز چهارشنبه

در این خصوص گفت: روز تلخ و شیرینی است. فکر نمی‌کردم که اینگونه

سرمربی شوم. امیدوارم بتوانیم به کار سطح بالایی که لوئیس آغاز کرده، ادامه دهیم.

تصمیمات فنی

آن گونه که شنیده شده، تصمیمات فنی در دوران غیبت انریکه توسط کادر مربیگری او به شکل جمعی اتخاذ می‌شده و مورنو در قامت یک تصمیم گیر نهایی حضور نداشته است. احتمالا از این به بعد نیز شاهد ادامه روندی خواهیم بود که اسپانیا در یک سال اخیر با سرمربی سابق بارسلونا در پیش گرفته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هکتور بلرین

به نظر نمی‌رسد اسپانیا مشکل خاصی در راه صعود به یورو ۲۰۲۰ پیدا کند و مورنو در این تورنمنت محکی جدی خواهد خورد. محکی که یا موجب سربلندی او خواهد شد و یا حس جام جهانی ۲۰۱۸ را بعد از تنها دو سال برای اسپانیایی ها زنده خواهد کرد؛ دوره ای که به نظر می‌رسید نبود یک “مربی” روی نیمکت، اصلی ترین دلیل ناکامی لاروخا در روسیه بوده است.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی روبرت مورنو
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه