بیوگرافی ایگور بلانوف

5 سال پیش
بیوگرافی ایگور بلانوف
Rate this post

بیوگرافی ایگور بلانوف به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ایگور بلانوف زادهٔ ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۰ یک بازیکن فوتبال اهل اوکراین است.

 زندگینامه ایگور بلانوف

بیوگرافی ایگور بلانوف

فعالیت ورزشی

زمانی که آندره شوچنکو کودک ده ساله ای در محلات دویرکیوسچینا بود، ایگور ایوانوییچ بلانوف با غلبه بر گری لینه کر به اولین اوکراینی تاریخ تبدیل شد که برنده توپ طلا شد.

بلانوف ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۰ در منطقه نظامی اودسا، مهمترین بندر دریای سیاه، به دنیا آمد. او در ۱۳ سالگی به باشگاه جوانان شهر، چورنومورتس اودسا پیوست. ۵ سال بعد ska odessa، مهمترین باشگاه فوتبالی ارتش شوروی در منطقه، بلانوف را به خدمت گرفت. بلانوف در ۶۸ بازی برای SKA odessa شانزده گل به ثمر رساند که آمار فوق العاده ای برای یک هافبک به شما می رفت؛ از این رو چورنومورتس اودسا او را برای تیم اصلی خود بازگرداند. او در ۱۱۶ بازی طی ۴ فصل حضور در چورنومورتس ۲۶ گل برای این تیم به ثمر رساند و همین امر سکوی پرتابی برای ایگور شد تا به دیناموکیف بپیوندد. ۴ فصل درخشان بازی برای دیناموکیف که توپ طلای ۱۹۸۶ را برای این بازیکن به ارمغان آورد، از او نام بزرگی در تاریخ فوتبال اوکراین و اتحاد جماهیر شوروی برجای گذاشت.

کسب توپ طلای ۱۹۸۶ توسط بلانوف به موجب بازی های درخشان او بعنوان وینگر شوروی سابق در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک بود، هرچند که شوروی سابق خیلی زود مقابل بلژیک حذف شد اما نمایش های درخشان این بازیکن در آن جام جهانی که منتهی به “دست خدا” و در نهایت قهرمانی آرژانتین مقابل آلمان غربی شد، به یادماندنی بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مصطفی احمدی
===

در اکتبر ۱۹۸۹، بلانوف اولین بازیکن اتحاد جماهیر شوروی در بوندسلیگا بود. باشگاه فوتبالی بورسیا مونشن گلادباخ بلانوف را به خدمت گرفت. به گفته مطبوعات، مبلغ انتقال این بازیکن از دیناموکیف، دو میلیون مارک آلمانی بود که این مبلغ، رکورد نقل و انتقالاتی تاریخ بوندسلیگا در تا آن زمان را شکسته بود. اما دوره بلانوف در مونشن گلادباخ، نماد بزرگ ضرب المثل از عرش به فرش رسیدن بود، او در ۲۴ بازی برای گلادباخ فقط چهار گل به ثمر رسانده بود و هیچ پاس گلی هم نداده بود، این نمایش های ضعیف باعث شد در زمستان نقل و انتقالات به آینتراخت برانشوایگ در بوندسلیگا دوم بپیوندد.

انتقال به برانشوایگ خبر از تمام شدن این ستاره دنیای آن زمان فوتبال می داد، بلانوف در طی چهار فصل بازی برای برانشوایگ فقط در ۶۷ بازی میدان رفت که ثمره آن ۲۱ گل برای برانشوایگ بود، برانشوایگ درچهار فصل حضور ایگور بلانوف، نتوانست به بوندسلیگا صعود کند و در نهایت بلانوف در فصل ۱۹۹۵-۹۶ به چورنومورتس بازگشت. اما ایگور دیگر آن ستاره قبل نبود، او در تمام طول فصل سه بار برای این تیم به میدان رفت اما با این حال او یک فصل دیگر این بار در ماریپول به میدان رفت و سپس از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

ایگور ایوانویچ بلانوف، درسال ۲۰۰۳، اکثریت سهام باشگاه ویل سوئیس را به دست آورد. تحت هدایت او، ویل اولین جام سوئیس را به دست آورد و فصل بعد در جام باشگاه های اروپا شرکت کرد. تفاوت های فرهنگی مختلف، باعث شدند بلانوف خیلی زود ویل را نیز ترک کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی یورگن کلینزمن

اطلاعات شخصی
نام کامل Igor Ivanovich Belanov
زادروز ۲۵ سپتامبر ۱۹۶۰ ‏(۵۸ سال)
زادگاه اودسا، جمهوری سوسیالیستی شوروی اوکراین
قد ۱٫۷۴ متر (۵ فوت ۸ ۱⁄۲ اینچ)
پست هافبک
باشگاه‌های جوانان
۱۹۷۳–۱۹۷۸ چورنومورتس اودسا

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ایگور بلانوف
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه