بیوگرافی کارلوس والدراما

5 سال پیش
بیوگرافی کارلوس والدراما
Rate this post

بیوگرافی کارلوس والدراما به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کارلوس آلبرتو والدراما پالاسیو (به اسپانیایی: Carlos Alberto Valderrama Palacio) (زاده ۲ سپتامبر ۱۹۶۱ ‏(۵۷ سال) در سانتا مارتا کلمبیا) که به نام ال‌پیپه (بچه) نیز شناخته می‌شود.

زندگینامه کارلوس والدراما

بیوگرافی کارلوس والدراما

فعالیت ورزشی

وی بازیکن فوتبال سابق کلمبیایی است. عمده معروفیت او به خاطر موهای طلائی بلند و عجیب و همچنین پاس‌های تک‌ضرب و دقیقش بود. او در سه دوره جام جهانی کاپیتان تیم ملی کلمبیا بود. وی طی ۱۴ سال (۱۹۸۵–۱۹۹۸) حضور در تیم ملی ۱۱۱ بازی ملی انجام داد و ۱۱ گل به ثمر رساند. در سال ۲۰۰۴ والدراما از سوی فیفا به عنوان یکی از صد بازیکن برتر قرن بیستم انتخاب شد.

دوران بازیگری

والدراما فوتبال را از باشگاه‌های کلمبیا آغاز کرد و پس از موفقیت در دیپورتیوو کالی به چهره‌ای مشهور تبدیل شد تا جایی که در سال ۱۹۸۷ عنوان مرد سال فوتبال آمریکای جنوبی را به دست آورد. درخشش اصلی والدراما مربوط به سال‌ها حضور وی در تیم ملی کلمبیا است. او در جام جهانی ۱۹۹۰ همراه تیمش به مرحله یک‌هشتم نهایی صعود کرد.

وی در دور گروهی و در دیدار با آلمان غربی در آخرین دقایق بازی پاس زیبایی به «رینکون» داد و او دروازه ژرمن‌ها را باز کرد تا کلمبیا به مرحله بعد راه یابد اما در یک‌هشتم نهایی اشتباه فاحش رنه هیگیتا دروازه‌بان جنجالی کلمبیا، باعث شکست آن‌ها مقابل کامرون (۲ بر یک) و حذف از جام جهانی شد.

===

۳ سال بعد در جریان دیدار با آرژانتین در مقدماتی جام جهانی، ۱۹۹۴ تیم کلمبیا به لطف هدایت والدراما و گلزنی آسپریلا و رینکون حریف پر قدرت خود را ۵ بر صفر درهم کوبید تا به عنوان یکی از مدعیان قدم به جام جهانی بگذارد اما در آمریکا تیم کلمبیا در دیدار اول مغلوب یاران گئورگی هاجی شد و پس از شکست ناباورانه مقابل میزبان، از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آیاندا پاتوسی

در جام جهانی ۱۹۹۸ هم دیگر صلابت گذشته در تیم کلمبیا دیده نشد و هر چند والدراما همچنان بازیکنی خلاق و تأثیرگذار نشان داد اما آن‌ها در مرحله اول با شکست از انگلستان و رومانی حذف شدند. او در سال ۱۹۹۶ به آمریکا رفت و در تیم تامپابی بسیار درخشید به‌طوری‌که در اولین فصل حضورش به عنوان بهترین بازیکن لیگ ام‌ال‌اس انتخاب شد. والدراما پس از ۲۲ سال حضور موفق در میادین فوتبال، برای همیشه با فوتبال وداع کرد.

افتخارات ورزشی

باشگاهی
فرانسه

قهرمان لیگ فوتبال فرانسه: ۱۹۹۰ به همراه مونپلیه
کلمبیا قهرمان لیگ کلمبیا به همراه آتلتیکو ۱۹۹۳، ۱۹۹۵

فردی
بازیکن سال آمریکا ۱۹۸۷، ۱۹۹۳
بهترین بازیکن لیگ آمریکا ۱۹۹۶

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کارلوس والدراما
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه