بیوگرافی آندرس اسکوبار

5 سال پیش
بیوگرافی آندرس اسکوبار
4.9/5 - (50 امتیاز)

بیوگرافی آندرس اسکوبار به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آندرس اسکوبار سالداریگا (به اسپانیایی: Andrés Escobar Saldarriaga) (زاده ۱۳ مارس ۱۹۶۷ – درگذشته در ۲ ژوئیه ۱۹۹۴) بازیکن فوتبال عضو تیم ملی فوتبال کلمبیا بود.

زندگینامه آندرس اسکوبار

بیوگرافی آندرس اسکوبار

فعالیت ورزشی

او در ۲ ژوئیه ۱۹۹۴ در شهر مدلین مورد اصابت ۱۲ گلوله قرار گرفت و کشته‌شد.

برخی این قتل را بر اثر گلی که اسکوبار به اشتباه به دروازه تیم خود در جام‌جهانی ۹۴ زد دانسته‌اند که این باعث باخت بسیاری از قماربازان در شرط‌بندی گردید.

تمام ماجرای قتل

شاید شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که گمان می‌کنند فوتبال تنها جنبه سرگرمی وشاید هم تجاری دارد، وبه هیچ وجه نمی‌تواند جنبه مرگ وزندگی داشته باشد، اما با این حال شاید هم باور نکنید که یک اشتباه در یک مسابقه فوتبال در جریان جام جهانی ۱۹۹۴ آمریکا باعث قتل ناجوانمردانه یک بازیکن شد.

کشور کلمبیا یکی از نا امن‌ترین کشورهای جهان است، قدرت گروه‌های بزهکار در این کشورها به حدی بالاست که حتی نیروهای دولتی نیز از مقابله با آن‌ها سرباز می‌زنند، گه گاه شنیده می‌شود که افرادی بسیاری در این کشور بر اثر قساوت‌های این گروه‌ها کشته می‌شوند. یکی از کسانی که ۲۰ سال پیش قربانی این خشونت‌ها شد آندرس اسکوبار مدافع وسط تیم ملی کلمبیا بود که به طرز ناجوانمردانه ای چند روز بعد از حذف کلمبیا از جام جهانی به قتل رسید.

آنچه که در زیر می‌خوانیم شرح حادثه قتل آندرس اسکوبار است:

در جریان جام جهانی ۱۹۹۴، کلمبیا در بازی اول ۳ بر یک مغلوب رومانی شده بود وبرای ماندن در تورنمنت نیاز به پیروزی در برابر آمریکا داشت، در هر صورت بازی بین این دو تیم در ساعت ۱۶:۳۰ روز ۲۲ ژوئن برگزار شد، بازی برای هر دو تیم به صورت متعادل در جریان بود تا اینکه در دقیقه‌ی ۳۵ مسابقه، جان هارکز از میانه‌های زمین نفوذی را انجام می‌دهد و توپ را به محوطه‌ی جریمه کلمبیا ارسال کرد، در این هنگام اسکوبار به سرعت برای قطع کردن توپ ارسالی تکلی بلند می‌رود، اما این تکل باعث می‌شود که توپ در درون دروازه کلمبیایی‌ها آرام بگیرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ناچو
===

در ادامه کلمبیا یکپارچه حمله می‌شود وهمین مسئله سبب می‌گردد تا استیوارت گل دوم آمریکایی‌ها را نیز به ثمر برساند وبدین ترتیب کلمبیا در آستانه وداع زود هنگام با جام جهانی قرار می‌گیرد، با اینکه گل دقیقه ۹۰ والنسیا کمی کلمبیایی‌ها را به ادامه مسابقه امیدوار کرد، اما در نهایت آنها با قبول شکست در مقابل میزبان با جام جهانی وداعی زودهنگام داشتند.

فردای روز این شکست رسانه‌های جهان حسابی شگفت زده بودند، چرا که تیم ملی کلمبیا بالاتر از برزیل، آرژانتین و اوروگوئه به جام جهانی راه یافته بود، آن‌ها در انتخابی این جام آرژانتینی‌ها را با نتیجه ۵ بر یک در بونیس آیرس تحقیر کرده به وند وبدون شکست راهی جام جهانی شده بودند. همگان از این تیم انتظار صعود به مرحله بعد را اشتند ولی حالا همه چیز برای مردان سرزمین قمار و کوکایین تمام شده بود.

گفته می‌شود که یک روز پیش ازمسابقه با ایالات متحده، بازیکنان کلمبیا روی صفحه تلویزیون‌های هتل محل اقامتشان پیغام‌های تهدیدآمیزی را دریافت می‌کنند، از کلمبیا خبر می‌رسد که برادرچنتو هرر، هافبک میانی این تیم به قتل رسیده استپس از مدتی نیزسرمربی تیم، تهدید می‌شود که اجازه ندارد به گومز بازی بدهد.همه این مسائل باعث می‌شود تا کلمبیایی‌ها مضطربانه بازی کنند و در نهایت اسکوبار آن اشتباه را انجام دهد واز دست بر قضا چند روزپیش از عزیمت به میلان در مدلین شهر زادگاهش به ضرب گلوله به قتل می‌رسد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آندرس اسکوبار
4.9/5 - (50 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه