بیوگرافی شکیل اونیل

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی شکیل اونیل به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

شکیل راشائون اونیل (به انگلیسی: Shaquille Rashaun O’Neal) ملقب به شکیل اونیل در ۶ مارس ۱۹۷۲ در نیوارک، بازیکن آمریکایی بازنشستهٔ ان بی ای است.

زندگینامه شکیل اونیل 

بیوگرافی شکیل اونیل

فعالیت ورزشی

او بسکتبال خویش را با تیم اورلاندو مجیک شروع کرد. بعدها به لوس انجلس لیکرز، میامی هیت و فینکس سانز و کلیولند کاوالیرز رفت. او در آخرین سال بازی خود به «بوستون سلتیکس» پیوست و در پایان فصل ۲۰۱۰–۲۰۱۱ بازنشسته شد.

او تاکنون چهار بار (سه بار با لوس انجلس لیکرز و یک بار با میامی هیت) قهرمان ان بی ای شده‌است.

وی یکی از پنجاه بازیکن برتر تمامی ادوار ان بی ای به حساب می‌آید. همچنین نام او در تالار افتخارات ان بی ای به ثبت رسیده‌است. او تنها بازیکن در تاریخ ان بی ای به‌شمار می‌رود که توانسته در سیزده فصل پیاپی و متوالی آمار ۲۰ امتیاز و ۱۰ ریباند را در کارنامه به ثبت برساند.

او گذشته از فیزیک غول آسا و خشن یکی از خوش‌اخلاق‌ترین بازیکنان لیگ مباشد و در سال ۲۰۰۳ به عنوان مرد اخلاق انتخاب شده‌است. او بارها و بارها در مسابقات ستارگان شرکت داشته و سه بار هم در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ و ۲۰۰۹ به عنوان بهترین بازیکن این مسابقات انتخاب شده‌است. او یکی از بهترین بازیکنان پست ۵ و یکی از نمادهای تاریخ ان بی ای به‌شمار می‌رود.

تخصص بازی او شوت‌های کوتاه و اسلم دانک‌های قدرتی است. او در پرتاب پنالتی ضعف دارد. بهترین آمار پرتاب پنالتی توسط وی ۶۰٪ به ثبت رسیده.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی لوسیانو ادینیو
زندگی شخصی

او در نیوجرسی به دنیا آمد و در سن آنتونیو در تگزاس دوران طفولیت خود را گذرانید. اونیل همواره یکی از معروفترین بازیکنان ان بی ای بوده‌است.

او در زمینه سینما و موسیقی هم فعالیت دارد.

پدر شکیل اونیل یک درجه دار ارتش آمریکا می‌باشد.

وی مذهب خود را اسلام معرفی کرده‌است.

لقب اول او شک و لقب دومش دیزل است.

اونیل با دو متر و شانزده سانتیمتر قد و ۱۵۴ کیلوگرم وزن، یکی از سنگین‌وزن‌ترین بازیکنان لیگ به‌شمار می‌رفت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی شکیل اونیل
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه