بیوگرافی کارل مالون

5 سال پیش
بیوگرافی کارل مالون
4.8/5 - (69 امتیاز)

بیوگرافی کارل مالون به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کارل مالون (انگلیسی: Karl Malone؛ زاده ۲۴ ژوئیهٔ ۱۹۶۳) یک بازیکن بسکتبال اهل ایالات متحده آمریکا است.

زندگینامه کارل مالون 

بیوگرافی کارل مالون

فعالیت ورزشی

از او به عنوان بهترین پست۴(power forward) تاریخ بسکتبال یاد می‌شود.

کارل از قدرتمندترین بازیکنان NBA محسوب می‌شد. هم چنین او رتبهٔ ۲ بیشترین امتیاز آوران تاریخ NBA را بعد از کریم عبدالجبار دارد. در سال‌های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ جایزه ارزشمندترین بازیکن NBA را کسب کرده‌است.

او بزرگترین ستارهٔ بسکتبال است که هیچ وقت عنوان قهرمانی لیگ NBA را بدست نیاورد. کارل در آخرین سال حضورش به تیم لیکرز رفت تا در کنار کوبی برایانت و شکیل اونیل و گری پیتون تیم فوق قدرتمندی برای قهرمانی تشکیل دهد. اما لیکرز در آن سال نتوانست حریف دیترویت در فینال ان بی ای شود و قهرمانی را از دست داد و کارل از دنیای بسکتبال خداحافظی کرد.

کودکی

کارل آنتونی ملون در تاریخ ۲۴ جولای ۱۹۶۳ در ایالت سامرفیلد لوییزیانا متولد شد. ملون و خانواده اش در مزرعه ای کوچک زندگی می کردند. این خانواده دارای ۹ فرزند بود که او کوچک ترین فرد در میان خواهران و برادران خود بود و تمام دوران کودکی اش در مزرعه سپری شد. وی در دوران کودکی مانند سایر کودکان آن زمان به چوب بریدن، شکار و ماهی گیری مشغول بود.

پس از گذشت دوران کودکی، کارل کوچک به دبیرستان سامرفیلد فرستاده شد و از آن جا زندگی بسکتبالی او آغاز شد. ملون از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۸۱ در سامرفیلد مشغول به یادگیری بسکتبال بود و پس گذشت دو سال، وارد دوره نوجوانی شد. به همین منظور کارل وارد کالج لوییزیانا تِک شد. از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۵ او در کالج به سر می برد و در مسابقات دانشگاهی نیز موفق بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کوین شپرد

در فصل ۸۴-۱۹۸۳ عملکرد بی نظیر ملون باعث شد تا زیر نظر قرار بگیرد. میانگین ۱۸٫۷ امتیاز و ۹٫۳ ریباند در هر بازی، چیزی نبود که مربیان به راحتی از کنار آن رد شوند. سر انجام کارل ملون در درفت سال ۱۹۸۵ در انتخاب سیزدهم به یوتا جاز پیوست.

شاید بتوان گفت جاز در مراسم آن سال شانس بسیار زیادی آورد. قرار بود ملون در انتخاب هشتم به دالاس موریکس بپیوندد اما یک باره نظر سران موریکس عوض شد و دتلف شرمپف، فوروارد آلمانی، را انتخاب کردند؛ بازیکنی که بعد از ۴ سال از NBA رفت.

اطلاعات شخصی

زاده ۲۴ ژوئیهٔ ۱۹۶۳ ‏(۵۶ سال)
Summerfield, Louisiana
ملیت ایالات متحده آمریکا
قد ثبت‌شده ۶ فوت ۹ اینچ (۲٫۰۶ متر)
وزن ثبت‌شده ۲۵۹ پوند (۱۱۷ کیلوگرم)
Career information
دبیرستان Summerfield (Summerfield, Louisiana)
درفت NBA ۱۹۸۵ / Round: ۱ / Pick: ۱۳
Selected by the یوتا جاز
بازی حرفه‌ای ۱۹۸۵–۲۰۰۴
پست فوروارد قدرتی
شماره ۳۲, ۱۱

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کارل مالون
4.8/5 - (69 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه