بیوگرافی ناصر الخلیفی

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی ناصر الخلیفی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ناصر الخلیفی (انگلیسی: Nasser Al-Khelaifi؛ زادهٔ ۱۲ نوامبر ۱۹۷۳) یک تاجر و سرمایه‌دار و همچنین بازیکن حرفه‌ای سابق تنیس اهل کشور قطر است.

زندگینامه ناصر الخلیفی

بیوگرافی ناصر الخلیفی

فعالیت ورزشی

او رئیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت BeIN Media Group، رئیس سرمایه‌گذاری‌های ورزشی قطر، رئیس فدراسیون تنیس قطر (QTF) و معاون فدراسیون تنیس آسیایی برای غرب آسیا (ATF) است.

وی همچنین هم‌اکنون مدیرعامل باشگاه فوتبال پاری سن ژرمن است. وی همچنین با خرید نیمار برای باشگاه فوتبال پاری سن ژرمنرکورد گران‌ترین انتقال تاریخ فوتبال را شکست.

کار او در رسانه‌های ورزشی

کار خود را به عنوان مدیر حقوقی در تلویزیون وررزشی جزیره شروع کرد. در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدیر عامل شبکه‌های ورزشی جزیره ترفیع پیدا کرد و سپس به رئیس شبکه‌های تلویزیونی بین سپورت تبدیل شد.

برعهده گرفتن ریاست پاری سن ژرمن

بعداز اینکه سازمان سرمایه‌گذاری قطر در سال ۲۰۱۱ باشگاه پاری سن ژرمن را خرید ناصر الخلیفی به عنوان رئیس آن انتخاب شد. او توانست با ستاره‌های بزرگی از قبیل نیمار، ابراهیموویچ، کاوانی، دیوید بیکام و کلیان امپامپه را به باشگاه جذب کند و ۱۳ جام در فوتبال کسب کند. در سال ۲۰۱۵ تمام صندلی‌های باشگاه را به صندلی‌های راحتی تبدیل کرد و ۱۰۰ میلیون دلار برای بهینه و افزایش کیفیت باشگاه در نظر گرفته شده‌است.

جریمه شدن توسط دادگاه اقتصادی مصر

در سپتامبر ۲۰۱۸ دادگاه اقتصادی مصر، شبکه‌های تلویزیونی بین سپورت و رئیس آن ناصر الخلیفی به دلیل مخالفت در ماده ۸ قانون حمایت از رقابت، ۴۰۰ میلیون جنیه جریمه کرد. شرکت بین اسپورت اقدام به قطع شبکه‌های خود از مشترکین در ماهواره مصری (نایل سات) شد؛ که آن‌ها را مجبور به تحویل دستگاه‌های رسیور سهیل سات کرد؛ و ضربه جدی به ماهواره مصری وارد شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رضا شربتی

زندگی
پدر و پدربزرگ او صیاد مروارید بودند. وقتی ۱۱ ساله بود رابطه او با امیر قطر شروع شد. فارغ‌التحصیل دانشگاه اقتصاد قطر است. به مدت ۵سال در تیم تنیس قطر بازی کرد واز سال ۲۰۰۸ رئیس اتحادتنیس قطر است. هفتمین ثروتمند باشگاه دار دنیا و جزو ۲۴۰ ثروتمندترین افراد دنیاست.

کشور قطر
تابعیت فرانسه
تولد ۱۲ نوامبر ۱۹۷۳ ‏(۴۵ سال)
قطر قطر
قد ۱۸۱ سانتی‌متر
حرفه‌ای شدن ۱۹۹۲
بازنشسته‌شدن ۲۰۰۳
بازی‌ها راست دست
جایزهٔ نقدی دلار آمریکا۱۶٬۲۰۱

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی ناصر الخلیفی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه