بیوگرافی یو درویش

5 سال پیش
بیوگرافی یو درویش
2/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی یو درویش به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

یو درویش متولد ۱۶ آگوست، سال ۱۹۸۶ در اوزاکا، ژاپن، یکی از مطرح‌ترین بازیکنان بیسبال در این کشور است.

زندگینامه یو درویش

بیوگرافی یو درویش

فعالیت ورزشی

یو از طرف پدر ایرانی است. پدرش فرزاد درویش و مادرش ایوکو در اواخر دهه ۱۹۷۰ هنگام تحصیل در یک دانشکده هنر در سنت پیترزبورگ، فلوریدا با هم آشنا شدند. فرزاد بازیکن تیم ملی فوتبال ایران و تیم فوتبال دانشگاهش بود و در مسابقات موتوکراس هم شرکت کرده بود. آن‌ها پس از ازدواج در ۱۹۸۲ به اوزاکا رفتند. در کشور ژاپن که خلوص نژادی دارای اهمیت بسیار زیادی است، یو توانسته‌است محبوبیت ملی کسب کند.

یو عضو تیم ملی بیسبال ژاپن در المپیک ۲۰۰۸ بود

درويش، ايراني قهرمان در ژاپن

يو درويش (كه نام اصلي او فريد درويش است) يكي از ستاره‌هاي بيسبال ژاپن و به تعبير بسياري از كارشناسان اين ورزش «تك خال جوان اين ورزش در ژاپن است داستان آشنايي پدر و مادر يو و ازدواج آنها جالب است: پدربزرگ يو، محمد درويش مالك يك آژانس بزرگ مسافرتي در ايران بود او پسر بزرگش فرشاد را براي تحصيل در دوران متوسطه در سال ۱۹۷۷ به آمريكا فرستاد و فرشاد تحصيلاتش را در مدرسه بركشاير كانتي در ماساچوست به اتمام رساند و سپس به كالج هنرهاي معاصر اكرد در سنت پترسبورگ فلوريدا رفت جايي كه در كنار درس خواندن در مسابقات موتوركراس هم شركت مي‌كرد و در حاشيه يكي از همين مسابقات بود كه با ايكيرو همسر آينده‌اش آشنا شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مجتبی ممشلی

اين دو تا دو سال بعد از ازدواج در آمريكا ماندند. اما در سال ۱۹۸۲ به شهر اوزاكاي ژاپن مهاجرت كردند و در اين شهر بود كه يو در شانزدهم آگوست ۱۹۸۶ به دنيا آمد.

در سال‌هاي اوليه فرشاد درويش (كه در منابع ژاپن آمده است كه زماني عضو تيم ملي نوجوانان و جوانان فوتبال ايران بوده) سعي كرد كه پسرش را يك فوتباليست كند اما يو از همان بچگي به ورزش بيسبال علاقه نشان داد و توانست پدرش را مجاب كند كه ورزش مورد علاقه خودش را ادامه بدهد. او در همان مدرسه ابتدايي به عنوان بهترين بازيكن مدرسه انتخاب شد و سپس جوانترين عضو تيم منتخب مدارس متوسطه منطقه شد. در شانزده سالگي او توانست با درخشش در مسابقات مدارس ژاپن تيمش را قهرمان اين رقابت‌ها كند و خودش هم به عنوان پديده اين مسابقات معرفي شود. در سال ۲۰۰۴ يودرويش بهترين بازيكن مسابقات قهرماني جوانان ژاپن شد و در همين سال پيشنهادهاي زيادي براي حضور در تيم‌‌هاي حرفه‌اي دريافت كرد.

چهره ای مشهور در ژاپن

يو ناگهان به چهره‌اي مشهور در ژاپن تبديل شد كه طرفداران بسياري داشت و جالب اينكه واكنش مثبت مردم ژاپن به اين پسر جوان خوش‌ قيافه و خوش صحبت از سوي بسياري از كارشناسان تغيير در رفتار سنتي ژاپني‌ها با دورگه‌ها و خارجي‌ها ارزيابي شد. در نهايت در ماه آخر سال ۲۰۰۴ يو با قراردادي ۱۵۰ هزار دلاري به تيم نيپون‌ هام فايترز در جزيره هوكايدو ژاپن پيوست.

او در حال ستاره شدن در مسابقات بود كه يك ماجراي جنجالي مشكل بزرگ براي او ايجاد كرد (تصويري از او در حال سيگار كشيدن در رسانه‌ها چاپ شد و چون در ژاپن سيگار‌كشيدن افراد زير بيست سال ممنوع است او مورد جريمه و انتقاد فراوان واقع شد) اما عذرخواهي يو و سپس درخشش در مسابقات فصل بعد باعث شد كه او محبوبيت گذشته‌اش را دوباره به دست بياورد. در سال ۲۰۰۶ درويش عنوان بهترين بازيكن تيمش را به دست آورد و باعث اصلي اولين قهرماني اين تيم در مسابقات دور ژاپن از سال ۱۹۶۱ شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهاد کاظمی
كونامي كاپ آسيا

وي در مسابقات جام «كونامي كاپ آسيا» كه بين قهرمانان باشگاه‌هاي ژاپن، چين، تايوان و كره‌جنوبي هم برگزار مي‌شود در تركيب تيم ژاپن بود و عنوان بهترين بازيكن اين رقابت‌ها را هم كسب كرد. در ا ين سال درويش پيشنهاد براي پيوستن به تيمي آمريكايي دريافت كرد اما در مصاحبه با رسانه‌ها گفت كه فعلاً قصد ندارد تا به اين كشور برود و مايل است به رشد محبوبيت بيسبال در ژاپن كمك كند. در نهم آگوست سال ۲۰۰۷ بود كه يودرويش پس از پيروزي تيمش در مقابل تيم توكاراكونن اعلام كرد كه قصد دارد با سائه كوماتو بازيگر مشهور ژاپن ازدواج كند.

او براي اين ازدواج بايد يكي از تابعيت‌هاي دوگانه‌اش را انتخاب مي‌كرد و او هم تابعيت ژاپن را انتخاب كرد تا در مسابقات المپيك پكن هم بتواند براي تيم ملي ژاپن بازي كند. او اولين بازي خود در پيراهن تيم ملي ژاپن را در مسابقات قهرماني آسيا در مقابل تيم تايپه در جريان مسابقات سال ۲۰۰۷ انجام داد.

يودرويش حالا جزء پردرآمدترين بازيكنان بيسبال ژاپن است .

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی یو درویش
2/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه