بیوگرافی مزدک میرزایی

5 سال پیش
بیوگرافی مزدک میرزایی
Rate this post

بیوگرافی مزدک میرزایی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

مزدک میرزایی متولد ۲۶ شهریور سال ۱۳۴۹ در تهران است. مزدک میرزایی متاهل بوده و خروج او از ایران، باعث به وجود آمدن حواشی بسیاری برای او شد.

زندگینامه مزدک میرزایی 

بیوگرافی مزدک میرزایی

فعالیت هنری

مزدک از سن ۱۱ سالگی به جمع‌آوری عکس بازیکنان فوتبال و مجلات ورزشی علاقه فراوانی داشت و تا ۱۷ سالگی در تیم نوجوانان باشگاه شهید عراقی حضور داشته است. وی فعالیت خود را در صدا و سیما، از سال ۱۳۷۶ شروع کرد. اولین تجربه گزارشگری او مسابقه فوتبال بین دو تیم نانت و موناکو بود که مزدک به مدت ۱۰ دقیقه قسمت‌هایی از این مسابقه را در کنار جواد خیابانی گزارش کرد. پس از این گزارش، او کم کم به گروه گزارشگران فوتبال شبکه سه پیوست.

شغل دوم

آقای میرزایی دوره‌های مربیگری C و D را گذرانده و مدرک آن را هم گرفته است و قبل از مهاجرت، آموزش فوتبال در مدرسه فوتبال شغل دوم او محسوب می‌شد. جالب است بدانید که فرزندان علی کریمی هم از شاگردان مزدک بودند. وی همچنین در یک‌ گفتگوی صمیمانه، در شبکه ورزش گفته بود: “من اگر گزارشگر نمی‌شدم توانایی انجام هیچ شغل دیگری را نداشتم”.

نقش فوتبال در زندگی مزدک
مزدک از تاثیر فوتبال در زندگی خود گفته است: ” توپ را نمی‌توان از زندگی من حذف کرد، در دوران جوانی و نوجوانی بیشتر به عنوان هافبک چپ و بک چپ در تیم‌های نوجوانان تهرانپارس، صنایع دفاع و … بازی می‌کردم. الان هم با دوستان فوتسال بازی می‌کنیم. “

زندگی شخصی

وی متولد ۲۶ شهریور سال ۱۳۴۹ در تهران بوده و مجری تلویزیون، گزارشگر فوتبال، نویسنده و مترجم است. پدر او اصغر میرزایی از کارگردانان سابق تلویزیون است. مزدک و خانواده‌اش تا سال ۱۳۶۱ در آبادان زندگی می‌کردند تا اینکه از سال ۱۳۶۱ که او ۱۲ ساله شد به تهران‌پارس نقل مکان کردند. او دارای مدرک دکترای حقوق بین‌الملل عمومی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران است. جالب است بدانید که مزدک تا نوجوانی فوتبالیست بوده و بعد به سمت گزارشگری رفته و در کنار آن نویسندگی در مطبوعات را نیز شروع کرده است. همچنین وی چندسالی است که ازدواج کرده و متاهل است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریستن چنووس
حاشیه ها

خروج از ایران
مزدک در تابستان سال ۱۳۹۸ برای پیوستن به شبکه ماهواره‌ای ایران اینترنشنال از ایران خارج شد. در برخی منابع گفته شده است که آقای میرزایی با خروج خود از ایران، بخش بزرگی از بایگانی صدا و سیما را هم با خود از ایران برده است. در ابتدا سید مرتضی میرباقری معاون صدا سیمای جمهوری اسلامی، این موضوع را رد کرد و گفت مزدک هیچ چیزی با خود نبرده است. اما به تازگی مرتضی میرباقری، این خبر را تأیید کرده و گفته است “مزدک قرار بود برنامه‌ای بسازد و برای این کار از مستند‌هایی استفاده کرد؛ او بخشی از آرشیو صدا و سیما را با خود برده است.”

آقای میرزایی پس از خروج از ایران پاسخ تماس هیچ کدام از دوستان خود حتی عادل فردوسی پور را نداده است و ترجیح می‌دهد در سکوت خبری به کار خود ادامه دهد.

مزدک در دو قسمت از برنامه نود به جای عادل فردوسی پور اجرای برنامه را بر عهده گرفت.
از دیگر حواشی وی، می‌توان به حواشی اشاره کرد که محمد مایلی‌کهن برای او ایجاد می‌کرد که منجر به دفاع عادل فردوسی‌پور از وی در مقابل مایلی‌کهن در برنامه نود گردید.
در سال ۱۳۹۸ پرویز مظلومی مربی وقت استقلال، مزدک را به طرفداری از تیم پرسپولیس در طول پخش بازی‌های این تیم متهم کرد.

مترجمی

او نویسنده گزارش لیگ قهرمانان اروپا در روزنامه‌های جام جم و سایت خبر آنلاین بوده و ترجمه مقالات ورزشی مجلات اروپایی را نیز بر عهده داشت.

شباهت با نیکلاس کیج
جالب است بدانید که از نظر بسیاری از افراد، مزدک شباهت زیادی به نیکلاس کیج، کارگردان و بازیگر مشهور آمریکایی دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی استیون گیگان

تیم مورد علاقه
مزدک طرفدار تیم یوونتوس ایتالیا و منچستر یونایتد انگلیس است و در بین تیم‌های ملی علاقه زیادی به ایتالیا دارد. او گفته است: ” که مسی را بیشتر از رونالدو دوست دارم با اینکه رونالدو حالا در تیم محبوب من حضور دارد، اما مسی را بیشتر دوست دارم.”

جوایز و افتخارات
وی در سال ۱۳۸۴ موفق به کسب جایزه بهترین گزارشگر صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران شد.

متن مصاحبه‌ای کوتاه

در پایان برای آشنایی بیشتر با مزدک می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با او را بخوانید.
چطور شد که طرفدار ایتالیا شدی؟
من از کودکی بازی‌های این تیم را دنبال می‌کردم. یکی دو بار اول که بازی‌هایشان را دیدم احساس کردم که از این تیم خوشم می‌آید. سال ۸۲ هم که قهرمان شدند، من احساس می‌کردم این تیم ممکن است خیلی قوی نباشد، اما چیزی دارد که باعث می‌شود از آن خوشم بیاید.

چه تیم‌هایی رو دوست نداری و از شکست آن‌ها حتی خوشحال هم می‌شوی؟

آلمان تیمی بوده که همیشه مورد تنفر من بوده است. مخصوصا که همیشه رقیب ایتالیا هم بوده است. اما از این آلمان اصلا بدم نمی‌آید و نمی‌دانم باید چه کار کنم. آن‌ها دیگر مثل قبل ماشینی بازی نمی‌کنند و فوتبال زیبایی ارایه می‌دهند.
اولین یورویی که دنبال کردی کدام بود؟
سال ۸۴. قهرمانی فرانسه و درخشش پلاتینی.

از دنبال کردن یورو چه خاطره خوبی داری؟

خاطره که زیاد است. اما تلخ‌ها بیشتر هستند.

اگر بخواهم خاطره شیرین بگویم باید به قهرمانی هلند در سال ۸۸ اشاره کنم.

هلند هم تیمی بوده که من همیشه آن را دوست داشته‌ام.
خاطره تلخ چطور؟
خاطره تلخ مربوط به سال ۱۹۹۶ است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سپند امیر سلیمانی

ایتالیا با کلکسیونی از ستاره‌ها حتی از گروه خود هم بالا نرفت.

ایتالیا مغلوب خودش شد.

البته آریگو ساکی هم کار‌های عجیب و احمقانه زیادی انجام داد.

مثلا با جو تیم همراه نبود.
کدام صحنه از بازی‌های یورو را هیچ وقت فراموش نمی‌کنی؟

گل مارکو فان باستن به شوروی در سال ۸۸.
بازی‌هایی را که خودت گزارش نمی‌کنی، چگونه دنبال می‌کنی؟ ممکن است که با دوستان دور هم جمع شوید و بازی‌ها را ببینید؟
بله؛ خیلی از بازی‌های مهم را این طور می‌بینم. وقتی طرفداران متضاد در کنار هم جمع می‌شوند، جو جالبی به وجود می‌آید. من هم برخلاف بازی‌هایی که خودم گزارش می‌کنم، به راحتی می‌توانم هیجان خود را بروز دهم.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی مزدک میرزایی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه