بیوگرافی آزیتا ترکاشوند

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی آزیتا ترکاشوند به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آزیتا ترکاشوند بازیگر جوان و خوش چهره کشورمان است که همه بازی زیبای او در فیلم قلاده‌های طلا را به خاطر داریم. او مدرک کارشناسی ادبیات فارسی دارد و هنر بازیگری را در مدارس اساتیدی همچون رسول ملاقلی پور و رویا افشار فراگرفته است.

زندگینامه آزیتا ترکاشوند 

بیوگرافی آزیتا ترکاشوند

فعالیت هنری

آزیتا ترکاشوند بازیگر سینما و تلویزیون ایران، امسال یکی از از پرکارترین هنرمندان است که حسابی خوش درخشیده است. این بازیگر محبوب کشورمان که از سال ۱۳۸۴ تا کنون مشغول فعالیت است، امروز‌ها با سریال پرطرفدار هیولا و بوی باران مهمان خانه‌های مردم است.در زمینه سینما نیز، او دو فیلم قسم به کارگردانی محسن تنابنده و زهرمار به کارگردانی جواد رضویان را بر پرده‌های سینما دارد. به همین مناسبت در ادامه بیوگرافی کاملی را از آزیتا ترکاشوند خواهید خواند.

آزیتا ترکاشوند متولد ۳۰ خرداد سال ۱۳۵۹ در شهرستان بروجرد، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. او در رشته ادبیات فارسی به تحصیل کرده و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ادامه داده است. به خاطر علاقه‌اش به هنر، وارد این عرصه شد.
آزیتا تا ۱۲ سالگی ساکن بروجرد بود و پس از آن به تهران مهاجرت کرد. در حال حاضر او سفیر انجمن معلولین شهرستان ملارد است و در زمینه‌های ترک اعتیاد و کار‌های خیریه فعالیت‌های مستمری دارد. ایشان با دیگر بازیگر ایرانی خانم فریبا ترکاشوند هیچ نسبتی ندارند، اما هر دوی آن‌ها اهل شهر بروجرد هستند.

کلاس های بازیگری

فعالیت هنری ترکاشوند با شرکت در کلاس‌های بازیگری اساتیدی، چون رسول ملاقلی پور و رویا افشار آغاز شد. او پیش از اینکه در سینما یا تلویزیون بازی کند مدت زیادی در تئاتر فعالیت داشت. اولین تجربه حضور این بازیگر جوان در مقابل دوربین به سال ۱۳۸۴ و سریال طبقه دوم به کارگردانی شاهین باباپور بازمی‌گردد. پس از آن درچندین فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخت، از مشهورترین فیلم‌های سینمایی که آزیتا در آن به ایفای نقش پرداخته است می‌توان قلاده‌های طلا به کارگردانی ابولقاسم طالبی را نام برد. او در این فیلم همبازی بازیگران بزرگ و مشهوری چون محمدرضا شریفی نیا و امین حیایی بود و توانست در کنار این بزرگان به هنرنمایی بپردازد.

ترکاشوند در سریال پر طرفدار هیولا به کارگردانی مهران مدیری نیز ایفای نقش کرده، این سریال هم اکنون در حال پخش است. از دیگر آثار هنری این بازیگر جوان کشورمان می‌توان به سریال‌های بوی باران و گاندو و فیلم‌های قسم به کارگردانی محسن تنابنده و زهرمار به کارگردانی جواد رضویان اشاره کرد.

ازدواج آزیتا ترکاشوند

تا به حال هیچ عکس یا خبری مبنی بر ازدواج این بازیگر منتشر نشده و به نظر می‌رسد این بازیگر ۳۹ ساله کشورمان مجرد است.

ماجرای اجاره نشینی

این بازیگر جوان با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه، عنوان کرد که هنوز صاحب خانه شخصی نیست. البته ایشان به پویش صاحبخانه خوب نیز پیوسته، پویش صاحبخانه خوب برنامه‌ای برای کمک به اجاره نشینیان و ساده کردن شرایط برای مستاجرین است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی الیزابت پرکینز

راز جوان ماندن و زیبایی آزیتا ترکاشوند

این بازیگر محبوب حسابی اهل ورزش و رندگی سالم است وحتی کمر بند مشکی کاراته در سبک گوجوریو دارد. همچنین در مصاحبه‌های متعدد گفته است که رژیم غذایی مخصوص به خودش را دارد.
او در یکی از مصاحبه‌های خود گفت: «از دوره دبیرستان بسکتبال رو شروع کردم و عضو تیم مدرسه بودم. در سن ۱۹ سالگی کاراته در سبک گوجوریو رو شروع کردم و بعد‌ها به ورزش‌های تی‌آرایکس، بدنسازی و شنا پرداختم.»
آزیتا در ادامه اشاره کرد که تا این سن چیزی به نام رژیم غذایی را درک نکرده و در طول روز ۱۲ تا ۱۳ وعده غذایی با حجم کم میل می‌کند تا بتواند تناسب اندام خود را حفظ کند.

خانواده آزیتا ترکاشوند

همانطور که ذکر شد او متولد بروجرد است. پدرش نظامی بود و بخاطر شغل پدر از ۱۲ سالگی به تهران آمد. آزیتا در مصاحبه‌ای در برنامه سلام صبح بخیر در شبکه سه درباره اصالت خود گفت: «با افتخار یک لر هستم و حتی در خانه هنور به زبان لری صحبت می‌کنیم.» او در ادامه با خنده گفت: «اگر پدر بفهمد به زبان فارسی صحبت میکنیم ناراحت می‌شود»
ترکاشوند درباره تعداد خواهر‌ها و برادر‌های خود با خنده گفت ما یک تیم فوتبال هستیم، ۵ برادر و ۵ خواهریم.

فعالیت های خیر خواهانه

ترکاشوند به همراه بهنوش بختیاری سفیر انجمن ترک اعتیاد امید رهایی راگا هستند. به علاوه آزیتا به عنوان سفیر انجمن معلولین شهرستان ملارد نیز فعالیت دارد.

متن یک مصاحبه با آزیتا ترکاشوند

از کار‌های ماندگارآزیتا ترکاشوند بگویید؟
در میان کار‌های زیادی که انجام داده ام شاید گذر از رنج‌های فریدون حسن پور، دختری به نام آهو، ملکوت، کلاه پهلوی، سرگشته، قسم و پاتوق از سریال‌هایی هستند که فکر میکنم مردم با آن‌ها بیشتر خاطره داشته باشند.
خرداد ماهی‌ها چطور آدمایی هستند؟
بسیار عالی و خوب (باخنده)، اکثرا وقتی می‌گویند خردادی، افراد می‌گویند خردادی‌ها انسان‌هایی دو شخصیته هستند، اما منظور چند بعدی بودن این افراد است، مثلا در یک گالری هنری از هنر و در آشپزخانه از جا افتادن غذا به خوبی سر در می‌آورند.
نظر شما درباره بازی کردن ورزشکاران در سینما و تلویزیون چیست؟
من نظر کارشناسی نمی‌توانم بدهم، اما به نظر من اگر استعداد بازیگری دارند چرا که نه، اما اگر فقط برای به دست آوردن شهرت به این حرفه روی می‌آورند اصلا خوب نیست.

خودتون وقتی بازیگر شدن ورزشکاران را می‌بینید چه احساسی دارید؟ دوست نداشتید آن‌ها به کار خودشون بپردازند؟
بعد از دیدن بازی یک عده از آن‌ها واقعا تحسینشون کردم، ولی بعضی دیگر را که دیدم با خودم گفتم آخه چرا؟‌
می‌تونید نام می‌برید؟
نه فکر می‌کنم صورت خوشی نداره
از محل تولدتون بگید؟
من در بروجرد متولد شدم و بسیار این شهرو دوست دارم. بروجرد شهر فرزانگان است. شعرا و عرفای زیادی در این شهر بودند و خاک این شهر برای من تقدس خاصی دارد، چرا که آیت الله بروجردی در آن قدم گذاشتند. ایشون یکی از عرفای بزرگ بودند که بسیار براشون احترام قائل هستم. شهر بروجرد شهر ادب و هنره است.
تهران یا بروجرد؟
من وقتی ۱۲ ساله بودم به اتفاق خانواده به تهران آمده ام. ولی هنوز خود را بروجردی میدانم. البته همه ایران سرای من است، چه فرقی میکند (با خنده).
از بین غذا‌های شهر بروجرد کدوم‌ها معروف هستند؟
آبگوشت بروجرد و کباب کوبیده و بستنی سنتی آنجا خیلی معروف است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جکی شروف
میانه تون با پرخوری چطوره؟

نه اصلا پرخور نیستم.
یعنی به شدت رعایت می‌کنید؟
نه، من تا به این سن رسیدم اصلا رژیم غذایی را درک نکردم. من در طول روز ۱۲-۱۳ وعده غذای خیلی کم حجم می‌خورم.

من تا ۵-۶ وعده شنیدم، ولی ۱۲-۱۳ تا؟!
این صحیح‌ترین شیوه خوردن هست و یک نوع رژیم غذایی خیلی خوب محسوب می‌شود.
دوران کودکی خودتون را چطور گذراندید؟
خیلی آرام و مظلوم بودم. طوری که خانوادم فکر می‌کردن شاید افسردگی دارم، اما در دوران مدرسه کامل جبران کردم و خیلی شیطنت کردم به طوری که انرژیم کامل تخلیه می‌شد.
تو مدرسه چه شیطنت‌هایی می‌کردین؟
مثلا یه بار رو صندلی معلم کلی آدامس چسبوندم، یا کاغذ پرت می‌کردم سمت تابلو یا یهو وسط کلاس میدویدم. همه این‌ها وقتی بود که معلم حواسش نبود و پشت به تابلو داشت درس می‌داد، اما میدونست کار من بود و برمی گشت و می‌گفت: ترکاشوند، بیرون! (با خنده)

چقدر به ورزش اهمیت می‌دید و برای آن وقت می‌گذارید؟

من خواهش می‌کنم همه ورزش کردن را جدی بگیرند. اصلا ما حدیث داریم که عقل سالم در بدن سالم است. هر کسی هم می‌گوید وقت ندارم به نظر من بهانه تراشی میکنه، چون ما ساعت‌ها از وقت خودمون رو در فضای مجازی مثل تلگرام و … سپری می‌کنیم.
از بین اعضای خانوادتون چه کسانی ورزش می‌کنند؟
دو تا از خواهرانم نجات غرق هستند. یکی از برادرانم بسکتبال بازی می‌کند و یکی دیگر از برادرانم نیز ورزش زورخانه‌ای را دنبال می‌کند.

خاطره جالبی از ورزش کردن دارید؟
بله، یه خاطره بامزه دارم. در مسابقات جام رمضان حریف مقابل من یه خانم قد کوتاه و خیلی ریز نقش بود و من با قد بلندی که داشتم فکر می‌کردم که خیلی زود شکستش میدم. با شروع راند نفهمیدم چی شد که با ضربه آن خانم به صورتم روی زمین افتادم! و باعث شد فک من آسیب جدی ببینه. موقع زمین افتادن دقیقا ضرب المثل “فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه” را حس کردم.
چند ماه پیش هم در جریان اسب سواری، کله اسب به ابروی من برخورد کرد و ابروم آسیب دید!
ورزش‌های رزمی چه کمکی می‌توانند به بازیگری بکنند؟
داشتن فیزیک خوب یکی از مولفه‌های خیلی مهم برای رفتن جلو دوربین هست. علاوه بر آن با ورزش کردن انسان از لحاظ جسمی و روحی سالم می‌ماند و باعث افزایش اعتماد به نفس و البته خلاقیت بیشتر می‌شود. همه این‌ها به بازیگری کمک میکنند.
مهمترین خصوصیات اخلاقی شما چیست؟
هم خیلی آرام هستم و هم خیلی شیطون (با خنده) هم خیلی نامهربون و هم خیلی مهربون! هر بعدی تو وجود من هست و من معمولا آینه مقابل هر آدم هستم.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مهدی برکشلی
به فیلم‌های رزمی علاقه دارید؟

نه، بیشتر فیلم‌های هنری را دوست دارم.
یعنی تو فیلم‌های اکشن بازی نمی‌کنید؟
بازی می‌کنم، ولی اوقات فراغتم را دوست دارم کار‌های هنری ببینم.
اوقات فراغتتون رو چطور سپری می‌کنید؟
بیشتر کتاب میخوانم. به مطالعات روانشناختی و فلسفی علاقه دارم.
پست‌های “پیام امروز فرشتگان” تو اینستاگرام شما چه معنایی دارند؟

فرشته‌ها همون انرژی‌ها هستند و اگر ما سنسورهای خودمان را روشن کنیم خیلی خوب می‌توانیم پیام آن‌ها را درک کنیم.
آخرین باری که از ته دل گریه کردید یا خندیدید کی بود؟
آخرین باری که گریه کردم، مرگ برادرم بود. آخرین باری که از ته دل خندیدم را یادم نیست، چون من به طور کلی بلند نمی‌خندم.
در شرایط سخت زندگی چه‌کاری می‌کنید؟
من در این مواقع تمام تلاشم را می‌کنم و هر کاری لازم باشه انجام میدم، اما در نهایت به خدا واگذار می‌کنم. به این اعتقاد دارم که هر سختی برای آدم یه درس است و به خدا می‌گویم خدایا کاش زودتر این دوران بگذرد و من درسم را بگیرم.

کارنامه هنری

سینما
قسم (محسن تنابنده، ۱۳۹۷)
زهرمار (سید جواد رضویان، ۱۳۹۷)
بچه‌های کلاس هشتم (مسعود منصوری، ۱۳۹۷)
دا (سینا عطاییان، ۱۳۹۷)
اشنوگل (علی سلیمانی و هادی حاجتمند، ۱۳۹۵)
سیانور (بهروز شعیبی، ۱۳۹۵)
چهل مروارید (هادی حاجتمند، ۱۳۹۵)
مستانه (محمد حسین فرحبخش، ۱۳۹۳)
شانس، عشق، تصادف (آرش معیریان، ۱۳۹۳)
رسم رفاقت (رهبر قنبری،۱۳۹۳)
لالایی (محمد علی صباغی، ۱۳۹۴)
فرشتگان قصاب (سهیل سلیمی، ۱۳۹۱)
قصه خاطره (محمد باقر آبادی، ۱۳۹۱)
ساغر (عباس جهانبخش، ۱۳۹۱)
من و زیبا (فریدون حسن پور، ۱۳۹۰)
قلاده‌های طلا (ابوالقاسم طالبی، ۱۳۹۰)

تلویزیون

ایلوگ (فریدون نجفی، ۱۳۸۹)
ارتباط خانوادگی (نادر مقدس، ۱۳۸۹)
بوی باران (محمد عباسپور بحرانی، ۱۳۹۸)
گاندو (جواد افشار، ۱۳۹۸)
کوبار (فریدون حسن پور، ۱۳۹۷)
گذر از رنج‌ها (فریدون حسن پور، ۱۳۹۳)
شب شیشه‌ای (مسعود رشیدی، ۱۳۹۲)
کلاه پهلوی (سید ضیا ء الدین دری، ۱۳۹۱)
دختری به نام آهو (قدرت الله صلح میرزایی، ۱۳۹۱)
تهران پلاک ۱ (مهدی مظلومی، ۱۳۹۱)
چمدان (خسرو ملکان، ۱۳۹۱)
توطئه فامیلی (رامبد جوان، ۱۳۹۰)
ملکوت (محمد رضل آهنج، ۱۳۸۹)
پاتوق (شاهین باباپور، ۱۳۸۸)
همسفران باد (شهرام بابا پور، ۱۳۸۸)
سرگشته (محمد حسن حقیقی، ۱۳۸۵)
طبقه دوم (شاهین باباپور، ۱۳۸۴)

شبکه نمایش خانگی

هیولا (مهران مدیری، ۱۳۹۸)

تئاتر
خسرو و شیرین (ویدا لقمانی، ۱۳۹۸)
ابر‌های استراتوس (علی برقی، ۱۳۹۴)
معرکه در معرکه (محسن آزاد، ۱۳۹۳)

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آزیتا ترکاشوند
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه