بیوگرافی نورگل یشیلچای

5 سال پیش
بیوگرافی نورگل یشیلچای
Rate this post

بیوگرافی نورگل یشیلچای به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نورگل یشیلچای یکی از مشهورترین بازیگران فیلمها و سریال های ترکی بوده که به دلیل بازی در یک فیلم سینمایی ایرانی به نام جن زیبا از معروفیت بیشتری در ایران برخوردار است.

زندگینامه نورگل یشیلچای 

بیوگرافی نورگل یشیلچای

زندگی شخصی

نورگل یشیلچای در تاریخ ۲۶ مارس ۱۹۷۶ در شهر افیون قره حصار ترکیه به دنیا آمد پدرش شوکر و مادرش نازگل یشیلچای هستند. جالب است بدانید یشیلچای در زبان ترکی معنای چای سبز دارد.

مشخصات ظاهری نورگل یشیلچای
نورگل یشیلچای دارای قد ۱۶۵ سانتی متری و وزن ۶۲ کیلو گرمی است و مو‌های قهوه‌ای تیره و چشمانی سبز دارد.

تحصیلات
نورگل یشیلچای بزرگ شده شهر ازمیر بوده و دوران راهنمایی و دبیرستان خود را نیز در ازمیر گذراند. وی دارای لیسانس تئاتر از دانشگاه دولتی آنادلو است.

ازدواج و طلاق
نورگل یشیلچای در سال ۲۰۰۴ با بازیگر نقش مکمل خود جم اورزدر یکی دیگر از بازیگران شناخته شده ترکی سریال جزیره فرشتگان ازدواج کرد و در ماه‌های اخر بارداری اش از ادامه سریال منصرف شد. حاصل این ازدواج یک پسر به نام عثمان نژات است. این ازدواج پس از گذشت شش سال در سال ۲۰۱۰ به طلاق منجر شد.

حواشی پیرامون زندگی این بازیگر
نورگل بازیگری منعطف و انتقاد پذیر به شمار می‌آید، تا جایی که در خصوص بوتاکس چهره اش گفت که خودش نیز از این کار پشیمان است و چهره قبلی اش زیباتر بود و بوتاکس چهره اش را متوقف کرد. وی شباهت زیادی به برادرش دارد وی با منتشر کردن عکسی به همراه برادرش باعث توجه هر چه بیشتر همگان به خود شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی مرضیه صدرایی
فعالیت هنری

نورگل یشیلچای فعالیت هنری خود را در سال ۲۰۰۱ با بازی در نمایشنامه هملت و اتوبوسی به نام هوس آغاز کرد. همچنین وی تجربه حضور در تئاتر خیابانی را هم دارد. اولین حضورش در تلوزیون در زمان دانشجویی و با نقش گلسوم در سریال دومین بهار رقم خورد.

افتخارات و جوایز نورگل یشیلچای

نورگل از پر افتخار‌ترین بازیگران زن ترکیه است. از جمله افتخارات وی دریافت جایزه پرتقال طلایی به خاطر حضورش در فیلم وجدان بوده و ازدیگر افتخارات او می‌توان به بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم عروس موقتی در فستیوال فیلم آدانا به کارگردانی عاتف ییلمازه و بهترین بازیگر نقش مکمل زن در فیلم آدم وشیطان اشاره کرد.

تجربه سینمایی نورگل یشیلچای در ایران

فیلم جن زیبا محصول مشترک ایران و ترکیه است که یک شرکت ترکی به نام آلتینای، به عنوان سرمایه گذار و تهیه کننده در آن حضور داشت. این فیلم در اصفهان تصویر برداری شد. نورگل در این فیلم، نقش یک زن لال به نام دلارام را به عنوان نقش مکمل فرهاد اصلانی بازی کرد. وی در این فیلم برخلاف دیگر تجربه‌های هنری اش با پوشش و حجاب چادر ظاهر شده است. او درباره این نوع پوشش می‌گوید چادر به او زیبایی راز آلودی همراه بامعنویت می‌دهد و اگر چه ابتدا سرکردن چادر کمی برایش سخت بوده، ولی در حال حاضر برایش راحت‌تر شده است.

همچنین عنوان کرده است که وقتی چادر می‌پوشد حس خوبی دارد. او مردم ایران را مهمان نواز و فهمیده و در کار حرفه‌ای می‌داند. همچنین در زلزله کرمانشاه ابراز همدردی کرده و پیامی با عنوان “ایران کنارت هستیم” منتشر کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سایمون رکس

فعالیت‌های سینمایی نورگل یشیلچای

نورگل یشیلچای در فیلم های زیر حضور داشته است:
فیلم سینمایی جن زیبا در سال ۲۰۱۷
فیلم سینمایی عشق قرمز است در سال ۲۰۱۳
فیلم سینمایی لبه بهشت در سال ۲۰۰۷

فعالیت‌های تلوزیونی نورگل یشیلچای
سریال عشق و جزا در نقش یاسمین در سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱
سریال گوزل در نقش گوزل در سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶
سریال ماه پیکر در نقش کوشم سلطان در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶
سریال گل پری در نقش گلپری در سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹

فعالیت‌های مجازی نورگل یشیلچای
به منظور دسترسی به صفحه اینستاگرام نورگل یشیلچای، لینک زیر را دنبال کنید.

@nurgulyesilcayy

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نورگل یشیلچای
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه