بیوگرافی اد هریس

5 سال پیش
بیوگرافی اد هریس
Rate this post

بیوگرافی اد هریس به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

ادوارد آلن هریس که به اختصار اد هریس شناخته می شود بازیگر، تهیه کننده، کارگردان و نویسنده ی اهل آمریکا است. اد هریس تا به حال در فیلم های زیادی حضور داشته است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به «دنیای غرب»، «ذهن زیبا» و «نمایش ترومن» اشاره نمود.

زندگینامه اد هریس 

بیوگرافی اد هریس

زندگی شخصی

دوران کودکی و نوجوانی اد هریس

اد هریس در ۲۸ نوامبر سال ۱۹۵۰ در محله ای به نام انگلوود واقع در نیوجرسی آمریکا به دنیا آمد. او هم اکنون در کالیفرنیای آمریکا زندگی می کند. مادرش مارگارت نام داشت و در یک آژانس مسافرتی کار می کرد؛ پدر اد نیز رابرت ال. هریس نام داشت، وی علاوه بر خوانندگی در گروه فرد وارینگ، در کتاب فروشی انستیتوی هنر شیکاگو مشغول به کار بود.

اد هریس در دوران راهنمایی به واسطه ی استعداد خوبی که در فوتبال داشت، کاپیتان تیم فوتبال مدرسه بود. او در سال ۱۹۶۹ به دانشگاه رفت و دو سال پس از ورودش به دانشگاه همراه با خانواده ی خود به اوکلاهما کوچ کردند. در همین حین بود که هریس دیوانه وار به هنرپیشگی علاقه مند شد و تصمیم گرفت در رشته هنرهای نمایشی ادامه تحصیل بدهد. پس از آن به لس آنجلس رفت تا در دانشگاه هنر کالیفرنیا به تحصیل بپردازد.

فعالیت هنری

در سال ۱۹۷۶ بود که اد هریس به واسطه ی یک نقش فرعی در فیلم «گیبزویل» به تلویزیون راه پیدا کرد. او همچنین تا قبل از سال ۱۹۸۰ در سریال هایی نظیر «کارآگاه راکفورد» و «بارنابی جونز» ایفای نقش کرد؛ همچنین برای بازی در نقش های کوچکی در فیلم های «هاوارد هیوز شگفت انگیز»، «جویندگان» و «بیگانگان» انتخاب شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرهنگ شریف

قبل از آن یعنی در سال ۱۹۷۸ برای ایفای یک نقش کوتاه در حد چند دقیقه، به فیلم سینمایی «اغما» دعوت شد و دو سال بعد با بازی در فیلم «خط مرزی» نامش بر سر زبان ها افتاد. اد هریس در سال ۱۹۸۰ با بازی در فیلم Borderline ساخته ی Jerrold Freedman مقابل لنز دوربین قرار گرفت.

این فیلم موفقیت چندانی برای اد هریس نداشت، تا این که او در فیلم «دنیای غرب» حضور پیدا کرد و به واسطه ی همکاری با هنرمندانی همچون Charles Bronson، Bert Remsen، مایکل لرنر و برونو کیربی تجارب بسیار با ارزشمندی به دست آورد و درخشش او در این فیلم فرصت های خوبی برای هریس به ارمغان آورد.

===

اد هریس همین طور در سال ۱۹۸۱ در فیلم «رویا» حضور پیدا کرد و این حضور باعث درخشش بیشتر او شد. هریس در این فیلم یک جوان با اراده بود که برای گذران زندگی تلاش می کرد. در همان سال ها بود که به واسطه ی آشنایی با جورج رومرو در فیلم «موتور سوار» در نقش اصلی قرار گرفت. پس از درخشش در این فیلم سال بعد رومرو، اد هریس را برای بازی در فیلم Creepshow که محصول مشترک رومرو و استیون کینگ بود، دعوت کرد.

به جرات می توان گفت که سال ۱۹۸۳ سال شکوفایی اد هریس بود، او در این سال با بازی در فیلم هایی نظیر «زیر آتش» توانست به شهرت خود بیفزاید؛ همچنین اد هریس با بازی در نقش یک فضانورد به نام جان گلن موفق به دریافت جوایز بسیار زیادی شد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی نیک نولتی

سال ۱۹۸۴ نیز یک سال بسیار پر مشغله برای اد هریس بود. وی در این سال در فیلم های بی نظیری نظیر شیفت عصر و قلب حضور یافت و از این طریق استعداد خود را در ژانرهای اکشن به همگان نشان داد.

زندگی خصوصی اد هریس

اد هریس در یکی از کارهایی که در سال ۱۹۸۳ حضور داشت، با دختری به نام امی مدیگان همان بازیگر محبوب آشنا شد و سرانجام با وی ازدواج نمود. هریس و همسرش در فیلم خلیج آلامو هم بازی بودند. همچنین اد هریس زمانی که ۴۲ ساله بود لذت پدر شدن را تجربه کرد.

لیست جوایز و افتخارات اد هریس

اد هریس در سال ۱۹۹۸ به خاطر هنرنمایی در فیلم نمایش ترومن کاندیدای بفتای بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

همچنین در سال ۲۰۰۲ به خاطر هنرنمایی در فیلم ساعت ها کاندید بفتای بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

لیست فیلم ها و آثار اد هریس

به همین خیال باش – ۱۹۸۱

رویاهای شیرین – ۱۹۸۵

ورطه – ۱۹۸۹

چاقوی ضامن دار – ۱۹۸۹

کلاه پوستی گلن روز – ۱۹۹۲

شرکت – ۱۹۹۳

آپولو ۱۳ – ۱۹۹۵

نیکسون – ۱۹۹۵

انگیزه ی عدالت – ۱۹۹۵

صخره – ۱۹۹۶

چشم در برابر چشم – ۱۹۹۶

قدرت مطلق – ۱۹۹۷

مادر خوانده – ۱۹۹۸

یک ذهن زیبا – ۲۰۰۱

سربازان بوفالو – ۲۰۰۱

دشمن پشت دروازه ها – ۲۰۰۱

ساعت ها – ۲۰۰۲

رادیو – ۲۰۰۳

ننگ بشری – ۲۰۰۳

گنجینه ی ملی: کتاب رمز – ۲۰۰۷

وضعیت مطلوب – ۲۰۰۸

راه بازگشت – ۲۰۱۰

مردی روی لبه – ۲۰۱۲

مطلب مرتبط:  بیوگرافی سارا صوفیانی

شبح – ۲۰۱۳

رنج و گنج – ۲۰۱۳

جاذبه – ۲۰۱۳

برف شکن – ۲۰۱۳

در نبردی مشکوک – ۲۰۱۶

دنیای غرب (مجموعه تلویزیونی) – ۲۰۱۶

مادر – ۲۰۱۷

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی اد هریس
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه