بیوگرافی متیو مک کانهی

5 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی متیو مک کانهی به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

متیو دیوید مک کانهی که به اختصار مک کانهی نامیده می شود، بازیگر، نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ی مشهور آمریکایی است که از دهه ی نود به خوبی در سینما درخشید. از آثار شاخص و پرطرفدار او می توان به فیلم مات و مبهوت، زمانی برای کشتن، آمیستاد، گرگ وال استریت و در میان ستارگان اشاره نمود.

زندگینامه متیو مک کانهی 

بیوگرافی متیو مک کانهی

زندگی شخصی

متیو دیوید مک کانهی در ۴ نوامبر سال ۱۹۶۹ در محله ای به نام یووالد واقع در تگزاس آمریکا به دنیا آمد. میتو فرزند کوچک خانواده بود. او دو برادر بزرگ تر از خودش دارد. مادرش مری اهل نیوجرسی است و به عنوان معلم مهد کودک و نویسنده مشغول به کار بود. نام پدرش هم جیمز بود و یک پمپ بنزین داشت. اجداد متیو مک کانهی اهل اسکاتلند بودند.

متیو از دانشگاه ارتباطات تگزاس با مدرک کارشناسی رادیو و تلویزیون فارغ التحصیل شد. دوران دبیرستان خود را در شهر لانگویو گذراند و در دوران مدرسه به خاطر چهره ی جذابش خواهان زیادی داشت.

فعالیت هنری

متیو مک کانهی برای اولین بار در سال ۱۹۹۱وارد حرفه ی بازیگری شد و بدین منظور در تبلیغاتی که متعلق به روزنامه ی شهر آستین بود، در معرض دید قرار گرفت و چند خط دیالوگ گفت. او برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ در فیلم کمدی مات و مبهوت حضور پیدا کرد.

سال ۲۰۰۰ بود که مک کانهی برای بازی در فیلم های احساسی و طنز انتخاب شد. در سال ۲۰۰۱ در فیلم طراح مراسم ازدواج بازی کرد و به واسطه ی درخشش خود در این فیلم، نامش بیشتر از هر زمانی بر سر زبان ها افتاد. پس از آن در فیلم های چگونه مردی را در ۱۰ روز از دست بدهیم، شکست در اجرا، طلای احمق ها، ارواح دوست دخترهای سابق حضور پیدا کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی آماندا پیت

دیوید مک کانهی پس از آن یعنی در سال ۲۰۱۰ دیگر نقش های احساسی را قبول نکرد و در فیلم هایی از قبیل وکیل لینکلن، برنی، جوی قاتل، ماد، مجیک مایک و … حضور یافت. سال ۲۰۱۳ را می توان اوج شکوفایی متیو دانست. او در این سال با بازی در فیلم باشگاه خریداران دالاس در نقش یک گاوچران آلوده به ایدز توانست نگاه ها را بار دیگر به سمت خود جذب کند. از سوی دیگر با بازی در فیلم در میان ستارگان به کارگردانی کریستوفر نولان، موفق شد یک نقش مهم و تاثیرگذار را ایفا کرده و تحسین همگان را برانگیزد.

زندگی خصوصی متیو مک کانهی

متیو مک کانهی در سال ۲۰۰۶ با کامیلا آلوز، مدل مشهور برزیلی آشنا شد. آن ها در سال ۲۰۱۱ نامزد شدند و سرانجام در سال ۲۰۱۲ ازدواج کردند. حاصل این ازدواج دو فرزند پسر به نام های لوی و لیوینگستون و همچنین یک فرزند دختر به نام ویدا می باشد.

لازم به ذکر است که متیو مک کانهی یک بنیاد خیریه تاسیس کرده است. تمرکز این بنیاد خیریه روی کودکان و نوجوانان است تا بتواند با پرداختن به امور آن ها آینده بهتری را برایشان رقم بزند. جالب است بدانید که او موفق شده که جان چند حیوان را از بلایای طبیعی و غیرطبیعی نجات دهد.

لیست جوایز و افتخارات مک کانهی

در سال ۲۰۱۴ به خاطر هنرنمایی در سریال کارآگاه حقیقی موفق به دریافت جایزه ی منتخب منتقدین تلویزیون، جایزه امی ساعات پر بیننده برای بهترین بازیگر نقش اول مرد در مجموعه درام شده است.

مطلب مرتبط:  بيوگرافی سپیده خداوردی

در سال ۲۰۱۴ به خاطر هنرنمایی در فیلم باشگاه خریداران دالاس موفق به دریافت جایزه ی اکتا، اسکار، اتحادیه زنان روزنامه نگار سینمایی شده است.

در سال ۲۰۱۳ به خاطر هنرنمایی در فیلم گرگ وال استریت توانست رتبه ی دوم را از انجمن منتقدان فیلم بوستون به عنوان بهترین بازیگر دریافت نماید.

در سال ۲۰۱۳ به خاطر هنرنمایی در فیلم باشگاه خریداران دالاس نامزد جایزه ی بهترین بازیگر مرد از انجمن فیلم شیکاگو، جایزه ی بهترین بازیگر از گاتهام، جایزه ی اسکار بهترین بازیگر مرد، جایزه ی گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام شد. همچنین به خاطر هنرنمایی در فیلم مجیک مایک نامزد جایزه گزینش منتقدان فیلم بهترین بازیگر مرد شد.

در سال ۲۰۱۴ به خاطر هنرنمایی در فیلم کارآگاه حقیقی موفق به دریافت جایزه ی جنایی و طلا دربی شد.

در سال ۲۰۰۶ به خاطر هنرنمایی در فیلم صحرا موفق به دریافت جایزه برگزیده ی مردم شد.

لیست فیلم ها و آثار متیو مک کانهی

مات و مبهوت – ۱۹۹۳

بدون پسران زندگی معنا ندارد – ۱۹۹۵

تردید در درخشش – ۱۹۹۵

بزرگتر از زندگی – ۱۹۹۶

ستاره تنها – ۱۹۹۶

زمانی برای کشتن – ۱۹۹۶

تماس – ۱۹۹۷

کشتار با اره برقی در تگزاس: نسل بعدی – ۱۹۹۷

آمیستاد – ۱۹۹۷

پسران نیوتن – ۱۹۹۸

یو-۵۷۱ – ۲۰۰۰

طراح مراسم ازدواج – ۲۰۰۱

سرزمین مجازات – ۲۰۰۲

سلطنت آتش – ۲۰۰۲

سیزده گفتگو در مورد یک چیز – ۲۰۰۲

چگونه مردی را در ۱۰ روز از دست بدهیم – ۲۰۰۳

کوتاهی پا مشکلی نیست – ۲۰۰۳

پاپاراتزی – ۲۰۰۴

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هان گااین

صحرا – ۲۰۰۵

دو نفر برای پول – ۲۰۰۵

شکست در اجرا – ۲۰۰۶

ما مارشال هستیم – ۲۰۰۶

پیمایشگر، شخص – ۲۰۰۸

تندر استوایی – ۲۰۰۸

پیریت – ۲۰۰۸

ارواح دوست دخترهای سابق – ۲۰۰۹

وکیل لینکلن – ۲۰۱۱

جوی قاتل – ۲۰۱۱

برنی – ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲

پسر روزنامه فروش – ۲۰۱۲

مجیک مایک – ۲۰۱۲

ماد – ۲۰۱۲

گرگ وال استریت – ۲۰۱۳

باشگاه خریداران دالاس – ۲۰۱۳

کارآگاه حقیقی – ۲۰۱۴

در میان ستارگان – ۲۰۱۴

دریای درختان – ۲۰۱۵

دولت آزاد جونز – ۲۰۱۶

کوبو و دو تار – ۲۰۱۶

آواز – ۲۰۱۶

طلا – ۲۰۱۶

برج تاریک – ۲۰۱۷

ریک پسر سفید پوست – ۲۰۱۸

بطری ساحلی – ۲۰۱۹

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی متیو مک کانهی
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه