بیوگرافی آیشواریا رای

4 سال پیش
3/5 - (1 امتیاز)

بیوگرافی آیشواریا رای به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

آیشواریا رای بازیگر زیبارو و دوست داشتنی هندی است که در سال ۱۹۹۴ به عنوان دختر شایسته ی دنیا معرفی شد. کمتر کسی است که آوازه زیبایی او را نشنیده باشد. او در بمبئی زندگی می کند. گفته شده که در حرفه ی خوانندگی و مدلینگ هم فعالیت دارد.

زندگینامه آیشواریا رای 

بیوگرافی آیشواریا رای

فعالیت هنری

آیشواریا رای متولد ۱ نوامبر ۱۹۷۳ است که در منگلوردر جنوب هند چشم به جهان گشود. پدر آیشواریا، کریشنارج نام دارد و مهندس زیست شناسی دریا است. مادرش هم بریندا نام دارد که یک نویسنده موفق است. او یک برادر دارد که او هم مهندس نیروی دریایی است. گفته شده است که در ساخت یکی از فیلم های آیشواریا با او همکاری کرده است.

اقوام آیشواریا رای بیشتر از مردم بونت بنگلور بودند و والدین او قبل از به دنیا آمدن آیشواریا به بمبئی آمدند. آیشواریا رای دارای زبان مادری تولو است و او می تواند به زبان های هندی، انگلیسی، ماراتی و تامیل به خوبی صحبت کند.

آیشواریا در سنین نوجوانی به مدت پنج سال در کلاس های موزیک و رقص کلاسیک حضور داشته است. او بسیار به جانورشناسی علاقه دارد. لازم به ذکر است که او ابتدا وارد رشته ی پزشکی شد، ولی نتوانست در آن موفق شود. به همین خاطر به معماری که رشته مورد علاقه اش بود روی آورد. در نهایت توانست از دانشگاه روپارل شهر ماتونگ از رشته معماری فارغ التحصیل شود.

آغاز فعالیت حرفه ای و ورود به دنیای مدلینگ

آیشواریا رای از سال ۱۹۹۷ تا به امروز فعالیت هنری داشته است. او در زمان دانشجویی استادی داشت که علاوه بر رشته ی خود در عکاسی نیز مهارت زیادی داشت. او از آیشواریا درخواست کرد تا مدلش بشود و او هم قبول کرد. جالب است بدانید که او بیشتر به خاطر این که استادش این پیشنهاد را داده بود آن را قبول کرد، در صورتی که اصلا به عنوان شغل به این حرفه نگاه نمی کرد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ملینا کاناکاریدیز

آیشواریا فقط دانشجوی این خانم بود و آن استاد باعث شد تا او بتواند به همه صاحب سبک های این حرفه معرفی شود. وی با شرکت در تبلیغات شرکت پپسی کم کم در این حرفه مشهور شد و نام او زبانزد خاص و عام گردید.

راه بازیگر شدن آیشواریا رای

این بازیگر زیبا بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه وارد سینما شد. او در اولین فیلمش شکست خورد، ولی بالاخره با بازی در فیلم به تو دل دادم و دوداس توانست پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی کند و به موفقیت برسد.

آیشواریا رای در سال ۲۰۰۸ در هندوستان به عنوان بهترین بازیگر زن معرفی شد. وی همچنین طی یک نظرسنجی در رتبه بعد از رانی موکرجی، کارینا کاپور و کاترینا کایف قرار گرفت.

زندگی خصوصی آیشواریا رای

آیشواریا رای مدتی را با سلمان خان بازیگر بزرگ سینمای هند نامزد بود، ولی بعد از مدتی از هم جدا شدند. بعد از آن با ویوک اوبروی نامزد شد، ولی سرانجام کارشان به جدایی رسید. تا این که با آبیشک باچان وارد رابطه شد و سرانجام آن ها در سال ۲۰۰۶ باهم ازدواج کردند و حاصل ازدواج این دو هنرپیشه مشهور هندی دو فرزند به نام های آرادیا و حیدر است.

همان طور که می دانید آبیشک باچان پسر آمیتاب باچان بازیگر مطرح سینمای هند است. لازم به ذکر است که عروسی این دو هنرپیشه سه روز طول کشید، و مراسم عروسی آن ها بعد از عروسی پرنسس دایانا گران ترین عروسی شناخته شده است.

آیشواریا رای اولین فرزند خود را در ۱۶ نوامبر سال ۲۰۱۱ به دنیا آورد. اولین فرزند او یک دختر بود که نامش آرادیاست. که آیشواریا در جشن تولد یک سالگی دخترش به او یک ماشین مینی کوپر قرمز رنگ کادو داد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید آیشواریا رای بزرگترین کلکسیون ساعت و مجسمه های عتیقه را دارد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی حسین عمومی (آوازخوان)

او چشم های زیبایی دارد که روزها سبز رنگ و در شب ها آبی رنگ می شود. وی همچنین در مصاحبه ای گفته که لباس های هندی را بسیار دوست دارد، ولی بیشتر تمایل دارد که لباس های راحتی و مشکی رنگ بپوشد.

لیست فیلم ها و آثار آیشواریا رای

و عشق اتفاق افتاد -۱۹۹۷
دوتا -۱۹۹۷
دوقلوها -۱۹۹۸
دلدادگان -۱۹۹۹
بیا، بیایید به عقب بازگردیم -۱۹۹۹
ریتم -۱۹۹۹
نفرت -۲۰۰۰
من دیده ام -۲۰۰۰
قلبم باتوست -۲۰۰۰
محبت ها -۲۰۰۰
دو و نیم نامه عاشقانه -۲۰۰۰
جنون -۲۰۰۰
شاهد -۲۰۰۲
دوداس -۲۰۰۲
ما کمتر ازدیگران نیستیم -۲۰۰۲
من مال تو هستم عزیزم -۲۰۰۲
رشته محبت -۲۰۰۳
ماسه در چشم -۲۰۰۳
هیچی نگو -۲۰۰۳
خاکی -۲۰۰۴
بارانی -۲۰۰۴
دیدی چی شد -۲۰۰۴
عروس و تعصب -۲۰۰۴

بونتی و بابلی -۲۰۰۵
کلمات -۲۰۰۵
بانوی ادویه جات -۲۰۰۵
تحریک -۲۰۰۶
عمر و جان -۲۰۰۶
موج ۲ -۲۰۰۶
آخرین لژیون -۲۰۰۷
گورو -۲۰۰۷
سرکار راج -۲۰۰۸
جودها اکبر-۲۰۰۸
پلنگ صورتی ۲ -۲۰۰۹
تکرار زندگی -۲۰۱۰
پلید -۲۰۱۰
روبات -۲۰۱۰
درخواست -۲۰۱۰
راوانا -۲۰۱۰
احساس -۲۰۱۵
ساربجیت -۲۰۱۶
ای دل مشکل -۲۰۱۶
فنی خان -۲۰۱۸

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی آیشواریا رای
3/5 - (1 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه