بیوگرافی دیلیپ کومار

5 سال پیش
بیوگرافی دیلیپ کومار
Rate this post

بیوگرافی دیلیپ کومار به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

محمد یوسف خان یکی از سرشناس ترین بازیگران کشور هند و صنعت سینمای هند است که همه او را با نام دیلیپ کومار می شناسند و در دنیای بالیوود به او لقب پادشاه تراژدی را داده اند. او از جمله بازیگرانی است که به صورت کاملا تصادفی وارد دنیای سینما شد، اما توانست با تلاش و سخت کوشی فراوان به جایگاه بسیار بالایی در صنعت سینمای پر رونق بالیوود دست پیدا کند. به گونه ای که یکی از اسطوره های زنده این سینما به حساب می آمد.

زندگینامه دیلیپ کومار

بیوگرافی دیلیپ کومار

فعالیت هنری

محمد یوسف خان یا همان دیلیپ کومار در ۱۱ دسامبر سال ۱۹۲۲ در کشور پاکستان در خانواده ای ۱۲ نفره چشم به جهان گشود. خانواده او در دوران نوجوانی به بمبئی نقل مکان کردند. در رابطه با کودکی و نوجوانی دیلیپ کومار باید بدانید که اکثر اعضای خانواده او در ارتش و یا تجارت مشغول به فعالیت بودند، شغل هایی که او به هیچ وجه علاقه ای به آن ها نداشت.

از همین رو کار کردن در یک رستوران را انتخاب کرد، اما از آنجایی که شنیدن حرف های زور برای او گران تمام می شد، پس از گذشت مدتی آنجا را ترک کرده و به خانه برگشت. اما نکته اینجاست که بازگشت به خانه نیز برای او خوش یمن نبوده و پس از یک دعوای سخت با خانواده اش، خانه را ترک کرده و به شهر دیگری رفت. اما تقدیر دوباره او را بمبئی کشاند.

گذر زندگی !

دیلیپ کومار در این مدت به فعالیت های مختلفی از جمله تراشکاری، صافکاری و… پرداخت، تا این که کار در یک دفتر روزنامه را برعهده گرفت. او در این دفتر وظیفه مصاحبه با بازیگران و افراد مشهور را بر عهده داشت. در واقع می توان گفت که کار در این روزنامه به طور کلی مسیر زندگی او را تغییر داد؛ زیرا در یکی از مصاحبه هایش با دیویکا رانی این بازیگر مشهور، از نوع سخن گفتن و رفتار دیلیپ کومار استقبال کرد و به او پیشنهاد بازی در یکی از فیلم های در حال ساخت را ارائه داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کریم قربانی

به عبارت دیگر در آن روزها دیویکا رانی در حال بازی در فیلم جوار بهاتا بود و دیلیپ کومار را به عنوان یک چهره جدید به کارگردان فیلم معرفی کرد. حال به بزرگترین نقطه زندگی یوسف خان می رسیم، در واقع در آن زمان به دلیل اختلافات مذهبی اکثر بازیگران مسلمان نام هایی مستعار برای خود انتخاب می کردند، که یوسف خان نیز از این قاعده مستثنی نبود. به این ترتیب او با بازی در این فیلم، به طور رسمی وارد دنیای سینمای هند شد.

آغاز فعالیت حرفه ای

همان طور که گفته شد دیلیپ کومار اولین بازی حرفه ای خود را برای فیلم جوار بهاتا انجام داد و پس از آن در دو فیلم کم فروغ دیگر به فعالیت پرداخت. اما باید بدانید که بازی در فیلم جانگو در سال ۱۹۷۴ او را به نقطه اوج رساند و سینمای هند او را به عنوان یک چهره جدید در دنیای بالیوود شناخت.

در طی این سال او پیشنهاد بازی در فیلم «انداز» را در کنار بازیگرانی همچون راج کاپور و همچنین نرگس پیدا کرد. موفقیت مادی که این فیلم با خود به همراه داشت در تبدیل شدن دیلیپ کومار به یک ستاره نقش بسیار زیادی داشت. نکته قابل توجه این است که فیلم انداز در همان سال رکورد پرفروش ترین فیلم بالیوود را شکست؛ هر چند که این رکورد دوام چندانی نداشت.

اگر بخواهیم به سایر فیلم هایی که این بازیگر معروف در آن ایفای نقش کرده است بپردازیم، باید به فیلم هایی همچون دیوداس در سال ۱۹۵۵، آزاد در سال ۱۹۵۵، مغول اعظم در سال ۱۹۶۰، قانون در سال ۱۹۸۲ و کارما در سال ۱۹۸۶ اشاره کرد که هر کدام از آن ها در رده پرفروش ترین فیلم های صنعت سینمای هند قرار گرفته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی دنیل ردکلیف
===

دیلیپ کومار در فیلم های زیادی ایفای نقش کرده است، اما باید بدانید که به دلیل مشکلات خانوادگی او به مدت ۵ سال تصمیم گرفت به خود استراحت بدهد، به همین منظور از دنیای سینما کناره گیری کرد. اما دیلیپ کومار در سال ۱۹۸۱ با یک بازی انفجاری در فیلم پرفروش کرانتی به سینما بازگشت و پس از گذشت سال ها و بازی در فیلم قلعه، بازنشستگی خود را به طور رسمی اعلام نمود.

زندگی شخصی

در رابطه با زندگی شخصی و خصوصی دیلیپ کومار در ابتدا توضیحات مختصری خدمت شما ارائه دادیم، اما باید بدانید که او زندگی عاشقانه ای را در طی سالیان زندگی خود طی کرده است. او برای اولین بار شیفته مدهو بالا، دختر زیبا و جذابی که او را فرشته زیبای بالیوود نام نهاده بودند شد. اما این دلدادگی دوامی نداشت و پس از گذشت مدت زمانی از یکدیگر جدا شده و هر کسی راه خود را در پیش گرفت.

در واقع می توان گفت که افراد زیادی در زندگی خصوصی دیلیپ کومار حضور داشتند، اما در نهایت او با سایرا بانو ازدواج کرد، که این ازدواج دقیقا مانند یک بمب در دنیای بالیوود منفجر شد. سایرا بانو دختر نسیم بانو بازیگر زن سینمای هند است که به خاطر زیبایی فراوانش لقب پری چهره را به او داده بودند.

زندگی پر فراز و نشیب آن ها با بازی در دو فیلم موفق سینمایی با نام های گوپی و بیراگ ادامه داشت، تا این که خلاء نداشتن فرزند در زندگی آن ها احساس شد و بسیاری از منتقدان بر این عقیده اند که یکی از دلایل دوری دیلیپ کومار از سینما همین مسئله می باشد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی رجینا کینگ
افتخارات و جوایز دیلیپ کومار

دیلیپ کومار نخستین بازیگر مرد است که توانسته جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم فیر را از آن خود کند. او با دریافت ۸ جایزه فیلم فیر در کنار شاهرخ خان رکورددار سینمای بالیوود می باشد.

لیست فیلم های سینمایی دیلیپ کومار

دیلیپ کومار در کارنامه هنری خود ایفای نقش در ۶۰ فیلم را ثبت کرده است که برخی از مهم ترین فیلم های آن ها عبارتند از:

قانون

رام و شام

میلان

پیغام

سوداگر

یهودی

دوداس

آزاد

قانون از ماست

مغل اعظم

سبک

غرور

مادهوماتی

مشعل

شهید

کارما

عصر جدید

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی دیلیپ کومار
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه