بیوگرافی نیکول کیدمن

4 سال پیش
Rate this post

بیوگرافی نیکول کیدمن به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

نیکول کیدمن یکی از بازیگر مطرح هالیوود است که تا به امروز جوایز بسیاری را در دنیای بازیگری از آن خود کرده است. او اصالتا ریشه­ی استرالیایی دارد و در دوران میانسالی به سر می برد. فعالیت اصلی نیکول کیدمن همان طور که همه ی ما به خوبی می دانیم، بازیگری است؛ اما در سال های اخیر و به ویژه پس از ازدواجش با کیث اربِن، فعالیت های موسیقایی او و به ویژه خوانندگی، بیشتر شده است.

زندگینامه نیکول کیدمن 

بیوگرافی نیکول کیدمن

فعالیت هنری

جالب است بدانید که او تا به امروز بیش از سیصد بار نامزد دریافت جوایز گوناگونی در دنیای سینما بوده و همچنین بیش از صد جایزه معتبر را نیز در کارنامه هنری خود دارد که از میان آن ها می توان به ۵ گلدن گلوب، ۱ اسکار و ۱ بفتا اشاره کرد. از اولین حضورهای موفق او بر روی پرده سینما می توان به فیلم روزهای تندر محصول سال ۱۹۹۰ اشاره کرد که موجب آشنایی وی با تام کروز گردید. همین آشنایی بود که به گفته بعضی ها، یکی از دلایل اصلی موفقیت او می باشد.

نیکول کیدمن در اواخر دهه نود و در اوایل سال های ۲۰۰۰ در فیلم های معتبری همچون چشمان کاملا بسته، مولن روژ، ساعت ها و دیگران حضور داشت؛ که بازی در فیلم ساعت ها محصول سال ۲۰۰۲ برای او جایزه اسکار را به ارمغان آورد. البته لازم است بدانید یک سال قبل نیز او برای بازی در فیلم مولن روژ، کاندید دریافت این جایزه گردیده بود و در عین حالی که بسیاری از منتقدین اعتقاد داشتند، این جایزه می بایست به او می رسید، اما این اتفاق نیفتاد.

دوران کودکی و نوجوانی نیکول کیدمن

نیکول کیدمن در ۲۰ ژوئن ۱۹۶۷ در شهر هونولولو هاوایی به دنیا آمد. نیکول فرزند آنتونی دیوید کیدمن است که یک متخصص شیمی بود و مادرش ژانِن آن است که او نیز به حرفه پرستاری مشغول بوده است. علت تولد نیکول در آمریکا در حالی که والدین او استرالیایی هستند، تحصیلات والدینش در اواسط دهه شصت در آمریکا بوده است. آن ها زمانی که نیکول تنها شش سال داشت، به علت شغل پدر روانه واشنگتن شدند و تا مدت ها در آن جا مشغول به زندگی بودند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جودی مری کامر

آغاز فعالیت حرفه ای

همان طور که در معرفی نیکول کیدمن گفتیم، کارنامه هنرش ای مملو از فیلم های فوق العاده موفق بسیاری است. نیکول کیدمن از آن دسته بازیگرانی است که تقریبا در تمامی دهه های زندگی خود پر کار بوده و کارنامه قابل دفاعی دارد. همگان از وی به عنوان بازیگری سخت کوش و در عین حال بسیار منظم یاد می کنند. او برای ایفای نقش باور پذیر در فیلم هایش، خود را مجبور به یادگیری فعالیت های مختلفی از جمله، یادگیری زبان و آموزش پیانو کرده است.

نیکول کیدمن تقریبا دوست دارد هر کاری را در نقطه­ی اوجش انجام دهد. او به قدری این سال ها خود را مشغول موسیقی کرده و برای آن اهمیت قائل بوده است که با تمرین زیاد همسرش کیث را قانع کرد تا در یکی از کنسرت ها به صورت مشترک اجرا داشته باشند؛ که اتفاقا این کار بسیار هم مورد توجه قرار گرفت.

جالب است بدانید او برای این که در نقش ویجینا ولف در فیلم ساعت ها، طبیعی به نظر بیاید، نوشتن بی نقص با دست راست را فرا گرفت، در حالی که پیش از این هرگز از دست راستش برای نوشتن استفاده نکرده بود. فیلمی که برای او و تنها برای ایفای بیست و پنج دقیقه برنده جایزه اسکار شد. نمونه های بسیاری از تلاش نیکول کیدمن برای ایفای نقش هایش وجود دارد.

بیوگرافی نیکول کیدمن

یکی از معروف ترین این موارد اصرار او به اجرای تمامی سکانس های رقص توسط خودش در فیلم مولن روژ بود. اتفاقی که موجب شد در یکی از تمرین ها دچار شکستگی دنده و آسیب شدید پا شود. محبوبیت نیکول کیدمن علاوه بر طرافداران سینما و منتقدین در میان بازیگر مطرح نیز بسیار وجود دارد. تا جایی که مریل استریپ او را یکی از بهترین بازیگران دوران خود می داند.

از دیگر فیلم های شاخص نیکول کیدمن در این دوران طلایی از بازیگری اش می توان به کوهستان سرد و تولد اشاره کرد. نیکول کیدمن در سال ۲۰۱۱ برای بار سوم با فیلم تحسین شده لانه خرگوش توانست نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن باشد. در همین اواخر نیز برای بازی در فیلم شیر برای بار چهارم و البته این بار برای بازیگر نقش مکمل، نامزد دریافت اسکار شد. در حال حاضر فیلم پر فروش آکوامَن با هنرنمایی او بر روی پرده های سینما است که اگر بتواند به همین میزان فروش شگفت انگیز ادامه دهد، قطعا پر فروش ترین فیلم سال خواهد بود.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی امید حاجیلی
زندگی خصوصی نیکول کیدمن

ازدواج اول نیکول کیدمن با تام کروز بسیار سریع و در همان اولین سال های حضور او در دنیای حرفه ای بازیگری صورت گرفت. البته که تام کروز آن سال ها در اوج محبوبیت و شهرت بود. آن ها به مدت تقریبا ده سال، یک زندگی فوق العاده موفق شخصی و هنری را تجربه کردند و در چند همکاری که شاید معروف ترین آن ها چشمان کاملا بسته باشد، به ایفای نقش در مقابل یکدیگر پرداختند.

جالب است بدانید هر دو فرزند آن ها، به فرزند خواندگی گرفته شده بودند. آن ها در سال ۲۰۰۱ از یکدیگر جدا شدند تا دنیای رسانه ای هالیوود شاهد پایان یکی از معروف ترین روابط خود باشد. البته نیکول آن سال ها را به خوبی پشت سر گذاشت و بنا به گفته خودش، سعی کرد خودش را در بازیگری غرق کند. آن دو همیشه بعدها با احترام از رابطه شان و یکدیگر، سخن گفتند.

نیکول کیدمن در سال ۲۰۰۵، یعنی زمانی که ۳۸ ساله بود، با خواننده معروف استرالیایی به نام کیث اربن آشنا شد؛ آشنایی آن ها یک سال بعد به ازدواج آن دو منجر شد. آن ها دو فرزند دارند و در کنار یکدیگر زندگی آرام و به دور از هیاهوی رسانه ای را تجربه می کنند. البته که نیکول همچنان فردی بسیار پر کار است.

فهرست برخی از جوایز و افتخارات نیکول کیدمن

کاندیدای جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم به خاطرش کردم در سال ۱۹۹۵

کاندیدای جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم دیگران در سال ۲۰۰۱

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جان مدن

دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم ساعت ها در سال ۲۰۰۲

دریافت جایزه خرس نقره ای بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره برلین برای فیلم ساعت ها سال ۲۰۰۳

برنده جایزه بفتا بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم ساعت ها در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳

لیست فیلم ها و آثار هنری نیکول کیدمن

بازیگری – سینما

گروه سارقین بی‌ام‌اکس ۱۹۸۳

برندگان ۱۹۸۵

ویتنام ۱۹۸۷

سکوت قبرستانی ۱۹۸۹

روزهای تندر ۱۹۹۰

بیلی باتگیت ۱۹۹۱

لاس زدن ۱۹۹۱

دور و دورتر ۱۹۹۲

عناد ۱۹۹۳

زندگی من ۱۹۹۳

بتمن برای همیشه ۱۹۹۵

به خاطرش مردن ۱۹۹۵

تصویر یک بانو ۱۹۹۶

مصلح ۱۹۹۷

جادوی عملی ۱۹۹۸

چشمان کاملاً بسته ۱۹۹۹

دیگران ۲۰۰۱

دختر روز تولد ۲۰۰۱

مولن روژ! ۲۰۰۱

ساعت‌ها ۲۰۰۲

داگویل ۲۰۰۳

کوهستان سرد ۲۰۰۳

ننگ بشری ۲۰۰۳

تولد ۲۰۰۴

همسران استپفورد ۲۰۰۴

مترجم ۲۰۰۵

افسونگر ۲۰۰۵

خز ۲۰۰۶

تهاجم ۲۰۰۷

مارگو در مراسم عروسی ۲۰۰۷

قطب‌نمای طلایی ۲۰۰۷

استرالیا ۲۰۰۸

ناین ۲۰۰۹

لانه خرگوش ۲۰۱۰

تجاوز ۲۰۱۱

فقط باهاش کنار بیا ۲۰۱۱

پسر روزنامه فروش ۲۰۱۲

مرد راه‌آهن ۲۰۱۳

سوخت رسان ۲۰۱۳

استوکر ۲۰۱۳

گریس موناکو ۲۰۱۴

پدینگتون ۲۰۱۴

قبل از این که بخوابم ۲۰۱۴

راز در چشمان‌شان ۲۰۱۵

استرانگرلند ۲۰۱۵

شهبانوی بیابان ۲۰۱۵

خانواده فانگ ۲۰۱۵

نابغه ۲۰۱۶

شیر ۲۰۱۶

چطور با دخترها در مهمانی‌ها گپ بزنیم ۲۰۱۷

کشتن گوزن مقدس ۲۰۱۷

فریب‌خورده ۲۰۱۷

دروغ‌های کوچک بزرگ ۲۰۱۷ – مجموعه تلویزیونی

آکوامن ٢٠١٨

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی نیکول کیدمن
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه