بیوگرافی رنه زلوگر

4 سال پیش
بیوگرافی رنه زلوگر
Rate this post

بیوگرافی رنه زلوگر به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

رنه زلوگر بازیگر مشهور آمریکایی است که در کنار بازیگری به تهیه کنندگی هم مشغول است. او یکی از پر افتخارترین و مطرح ترین زنان بازیگر دنیای هالیوود است. رنه در کارنامه هنری اش یک جایزه اسکار، یک جایزه بفتا و سه گلدن گلوب را دارد. او همچنین سه بار هم موفق به دریافت جایزه SAG شده است.

زندگینامه رنه زلوگر 

بیوگرافی رنه زلوگر

فعالیت هنری

رنه زلو گر متولد ۲۵ آوریل ۱۹۶۹ در کِیتی تگزاس است. پدرش امیل اریک اصالتا سوئیسی بود و در بخش مهندسی مکانیک و الکترونیک صنایع نفتی مشغول به کار بود. مادرش ایرنه نیز اصالتا نروژی بود. رنه از همان دوران کودکی استعدادهای بازیگری و نمایش خود را در مدرسه به نمایش گذاشت. او در دوران مدرسه جزو تیم تشویق کنندگان مدرسه و همچنین عضو تیم ژیمناستیک کودکان بود.

رنه زلو گر در کودکی علاقه بسیاری به ورزش داشت و به صورت پراکنده فوتبال، بسکتبال، بیسبال و فوتبال آمریکایی بازی می کرد. او در کنار ورزش یک بچه­ بسیار درس خوان هم بود و مقاله او در سال آخر دبیرستان در جایگاه سومین مقاله برتر مدرسه هوستون قرار گرفت. او لیسانس هنر خود را در سال ۱۹۹۱ و در دانشگاه هنرهای آستین تگزاس به دست آورد.

در سال های پایانی تحصیل او، پدرش که از کار بیکار شده بود، دیگر قادر به تامین هزینه های تحصیل دانشگاه وی نبود، به همین دلیل او در یک بار مشغول به کار شد. از همان سال ها بود که او به ایفای نقشه های محدودی در حرفه بازیگری پرداخت و نهایتا موفق به دریافت مجوز بازیگری خود شد.

آغاز فعالیت حرفه ای

در بین سال های ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ رنه زلو گر در چند فیلم، نقش های کوتاهی داشت که آن فیلم ها هم غالبا با بودجه محدودی تهیه می شدند. تا این که اولین نقش او در کشتار با اره برقی در تگزاس، مورد توجه قرار گرفت. او در همان سال در فیلم جنایی – کمدی، عشق و تفنگ چهل و پنج میلیمتری به ایفای نقش پرداخت، که تقریبا نقشی اصلی بود. در همان سال او موفق شد اولین جایزه دوران حرفه ای اش را از انجمن فیلم های مستقل دریافت کند و یک سال بعد در فیلم امپراطور رکوردها به ایفای نقش پرداخت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی اولیویا وایلد

اما اتفاق بزرگ در سال ۱۹۹۶ در انتظار رنه زلو گر بود. او در این سال در فیلم جری مک کوایر با تام کروز همبازی شد و یکی از نقش های ماندگارش را ایفا کرد. این فیلم با تحسین جهانی روبرو شد و با فروش ۲۷۳ میلیون دلار، اولین فیلم پرفروش او قرار گرفت. جالب است بدانید پیشنهاد انتخاب رنه زلو گر توسط تام کروز به تهیه کنندگان و کارگردان داده شد. پس از این فیلم، رنه در چند فیلم غیر تجاری حضور یافت که با این حال که فروش مجموع کمی داشتند، اما توجه بسیاری را به سمت او جلب کرد.

وی در فیلم یک چیز حقیقی در کنار مریل استریپ حضور یافت. او در سال ۲۰۰۰ در کنار جیم کری در فیلم طنز من خودم و ایرِن، به ایفای نقش پرداخت. این فیلم کمدی با فروش ۱۴۹ میلیون دلاری، یکی از فیلم های موفق آن سال بود. رنه که دیگر جایگاه مناسبی در هالیوود پیدا کرده بود، در سال های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ به طرز شگفت انگیزی درخشید.

===

رنه زلو گر نقشی کوتاه اما اثرگذار در فیلم امپراطور رکوردها داشت. او در سال ۲۰۰۰ و با ایفای نقش در فیلم پرستار بتی، توانست اولین جایزه گلدن گلوب خود را تصاحب کند. او برای ایفای نقش های متفاوت موفق شد، در دو سال متوالی کاندید دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن شود. منتقدین سینما ایفای نقش او را در سری فیلم های بریجیت جونز بسیار پسندیدند و توانست معتبرترین جوایز دنیای بازیگری را به خاطر ایفای نقش در این سری فیلم ها به دست آورد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی هانس زیمر

رنه زلو گر در یک سال برای ایفای نقش یک مزرعه دار در فیلم تحسین شده کوهستان سرد، موفق به دریافت سه جایزه ارزشمند اسکار، گلدن گلوب و بفتا شد. کوهستان سرد در سال ۲۰۰۳ و با موضوع جنگ های داخلی آمریکا بر روی پرده سینماهای سراسر جهان رفت و تحسین های بسیاری برای او به ارمغان آورد.

رنه زلو گر که نه سیگاری بود و نه اضافه وزن داشت و نه حتی یک بار در زندگی اش انگلیسی را با لهجه بریتانیایی صحبت کرده بود، در این فیلم مجبور به ایفای نقش کاراکتری بود که تمام این ویژگی ها را داشت. او برای این فیلم ۱۰ کیلو وزن اضافه کرد، مدت ها حتی با دوستانش انگلیسی را با لهجه بریتانیایی حرف می زد و شروع به کشیدن سیگارهای گیاهی کرد. او تا مدت ها یک استاد آموزش لهجه بریتانیایی داشت. این نقش برای او دومین نامزدی گلدن گلوب و اولین نامزدی اسکار و بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن را به ارمغان آورد. این فیلم در سراسر جهان به فروش ۲۸۱ میلیون دلار رسید.

===

بازی او در فیلم مرد سیندرلایی یکی دیگر از بازی های شاخص دوران بازیگری رنه زلوگر است. او در این فیلم در نقش همسر جیمز براداک، بوکسور افسانه ای آمریکائی حاضر شد و به خوبی از پس ایفای نقش دشوار این بازی بر آمد. او در سال ۲۰۰۲ در فیلم شیکاگو حضور داشت که در همان سال جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد. او در این سال ها در فیلم های دیگری مانند میس پاتر نیز حضور یافت. رنه از سال ۲۰۱۰ به مدت شش سال در هیچ فیلمی بازی نکرد و از سال ۲۰۱۶ تا به امروز نیز در پنج فیلم حضور یافته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی معصومه مهرعلی

زندگی خصوصی رنه زلوگر

رنه زلوگر از سال ۲۰۱۲ با خواننده، آهنگ ساز و تهیه کننده موسیقی معروف آمریکایی، دویل برایهام در ارتباط است و هنوز آن ها با یکدیگر ازدواج نکرده اند. در ۲۴ می سال ۲۰۰۵ او ستاره خود را در پیاده روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد.

فهرست فیلم ها و آثار هنری رنه زلوگر

سینما :

۱۹۹۳ Dazed and Confused

My Boyfriend’s Back

۱۹۹۴ Reality Bites

Shake, Rattle and Rock!

۸ Seconds

Love and a .45

Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation

۱۹۹۵ Empire Records

The Low Life

۱۹۹۶ The Whole Wide World

Jerry Maguire

۱۹۹۷ Deceiver

۱۹۹۸ A Price Above Rubies

One True Thing

۱۹۹۹ The Bachelor

۲۰۰۰ Me, Myself & Irene

Nurse Betty

۲۰۰۱ Bridget Jones’s Diary

۲۰۰۲ White Oleander

Chicago

۲۰۰۳ Down with Love

Cold Mountain

۲۰۰۴ Shark Tale

Bridget Jones: The Edge of Reason

۲۰۰۵ Cinderella Man

۲۰۰۶ Miss Potter

۲۰۰۷ Bee Movie

۲۰۰۸ Leatherheads

Appaloosa

۲۰۰۹ New in Town

Monsters vs. Aliens

My One and Only

Case 39

۲۰۱۰ My Own Love Song

۲۰۱۶ The Whole Truth

Bridget Jones’s Baby

۲۰۱۷ Same Kind of Different as Me

۲۰۱۸ Here and Now

۲۰۱۹ Judy

تلویزیون :

۱۹۹۲ A Taste for Killing

۱۹۹۳ Murder in the Heartland

۱۹۹۴ Shake, Rattle and Rock!

۲۰۰۱ King of the Hill

۲۰۰۸ Living Proof

TBA What/If

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی رنه زلوگر
Rate this post
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه