بیوگرافی سارا رسول زاده

4 سال پیش
3/5 - (5 امتیاز)

بیوگرافی سارا رسول زاده به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

سارا رسول زاده مجری، عروسک گردان و بازیگر جوان و پر انگیزه تئاتر و سریال های نمایش خانگی است که با ایفای نقش در سریال «عاشقانه» توانست محبوبیت زیادی به دست آورد و بیش از پیش توجه مخاطبان را به سمت خود جلب نماید.

زندگینامه سارا رسول زاده 

بیوگرافی سارا رسول زاده

زندگی شخصی

سارا رسول زاده متولد سال ۱۳۶۸ و آخرین فرزند یک خانواده ی شش نفری است. او اصالتا تبریزی است. والدین سارا دو اصل را در تربیت فرزندان خود همیشه مد نظر داشته اند :

برخورداری از تحصیلات عالیه از دیدگاه مادر
مشغولیت به یک رشته ورزشی برای سلامتی از دیدگاه پدر

بر اساس همین دو اصل سارا رسول زاده از همان دوران کودکی با هندبال آشنا شد و یکی از علاقه مندی هایش تداوم تحصیلات دانشگاهی است. او چندین سال عضو تیم هندبال نفت بود. فعالیتی که نگرانی مادر را برای عدم صرف زمان کافی برای تحصیلات او در پی داشت. سارا در دوران دانش آموزی چندین تئاتر عروسکی داشت و چند اجرای تئاتر هم در آن دوران با بازی او همراه بوده است.

تحصیلات

پیگیری های مادر برای ادامه تحصیل فرزندان، موجب گردیده است تا یکی از خواهرهای سارا اکنون دانشجوی مقطع دکترا و دیگری مشغول به ادامه تحصیل در رشته حقوق باشد. برادر سارا هم در رشته مکانیک فارغ التحصیل شده است. خود سارا رسول زاده نیز دارای مدرک کارشناسی مدیریت صنعتی است.

فعالیت هنری

جالب است بدانید که سارا رسول زاده هیچ دوره آکادمیکی را در زمینه بازیگری پشت سر نگذاشته است. تنها حضور او در یک دوره آموزش بازیگری، به وُرک شاپ های استاد علی رفیعی مربوط می شود. او از یک معلم قدیمی در دوران دبیرستان با نام «آیدا کریمی» هم به عنوان تنها استادش قبل از علی رفیعی نام می برد.

سارا رسول زاده راه آشنایی با مخاطبان خود را از سال های قبل، با فعالیت در حوزه ی مجری گری و تئاتر آغاز کرده بود. اما در سال ۱۳۹۴ و با شروع سریال «عاشقانه» چهره او در قالب بازیگری، بیش از پیش معرفی شد. سارا رسول زاده در کارنامه هنری خود سابقه ای طولانی در تئاتر عروسکی دارد. او از دوران کودکی با این سبک از تئاتر آشنا شد و تا دوران دانشجویی همچنان این فعالیت را گاه و بی گاه انجام می داد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی زاون اوهانیان

رسول زاده در حوزه تئاتر هم، در همین زمان کوتاه، اثر درخشان «یِرما» از استاد علی رفیعی را در کارنامه هنری خود دارد. او با تلاش و همچنین به پشتوانه سابقه تئاتری خود برای حضور در وُرک شاپ های علی رفیعی انتخاب شد. انتخابی که نهایتا حضور در نقش آملیا در نمایش یرما را برای او به ارمغان آورد. او پس از حضور در نمایش تحسین شده یرما، یک بار دیگر هم در سال ۱۳۹۶ و در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر، بر روی صحنه آمد. او این بار در یک تراژدی خانوادگی با نام «یک زندگی بهتر» به کارگردانی شهاب الدین حسین پور ایفای نقش کرد.

مجری گری با یک تماس نا آشنا

سارا رسول زاده در اوایل سال ۱۳۸۸ با تماس از طرف شخصی که هنوز هم می گوید او را به جا نیاورده، جهت شرکت در تست مجری گری به سازمان صدا و سیما دعوت می شود. سارا خیلی خوب از پس این تست برمی آید و اولین بار در قاب تلویزیون با برنامه ای به نام «ترمه طلا» ظاهر می شود. این برنامه به سفارش گروه کودک و به کارگردانی «محمد رضا حیدری» توجه مخاطبان را جلب می کند. تا جایی که رسول زاده می گوید: «بسیاری مرا با نام طلا می شناسند.»

رسول زاده کار اجرا را بسیار سخت می داند و تجربه تئاتری اش را علت موفقیت در حوزه مجری گری می داند. او پس از موفقیت برنامه ترمه طلا در همان شبکه دوم سیما، مجری برنامه زنده آفتابگردان شد. رسول زاده پس از موفقیت در این برنامه راهی شبکه ی جام جم می شود. او مجری گری برنامه «دوستان» به تهیه کنندگی مسعود ساکت را که پیش از آن توسط زهرا عاملی از مجریان شناخته شده صدا و سیما اجرا می شد، در دست گرفت.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی میلا کونیس
===

سارا برای مدت کوتاهی در برنامه ی «مثبت من» از شبکه ی پنج سیما مشغول به فعالیت بود. آخرین حضور سارا در جایگاه مجری گری به برنامه با کیفیت «سپید پر رنگ» با تهیه کنندگی الهه بهبودی باز می گردد. این برنامه که تا اواسط سال ۱۳۹۳ ادامه داشت؛ یکی از موفق ترین برنامه های سارا رسول زاده بوده است. او الهه بهبودی را به سبب برنامه «جمع ما» که آن روزها با اجرای آزاده نامداری پخش می شد، می شناخت. به قول خودش پس از دعوت به همکاری از طرف خانم بهبودی تنها نگرانی اش از عدم کنار آمدن تهیه کنندگان و مجریان خانم با یکدیگر بود. اتفاقی که هرگز در سپید پر رنگ به وجود نیامد.

سارا رسول زاده که در ترمه طلا با کودکان سخن می گفت و سپس با آفتابگردان مخاطبین نوجوان را مورد توجه قرار داده بود، این بار در سپید پر رنگ از مشکلات جوانان می گفت. سپید پر رنگ یک برنامه ای میهمان محور بود، که در هر برنامه به موضوعی خاص در رابطه با جوانان می پرداخت. سارا میهمانان بنام بسیاری را به برنامه اش دعوت کرد که از آن میان می توان به شقایق دهقان، الهام حمیدی و بهاره رهنما اشاره کرد. یکی دیگر از ویژگی های برنامه سپید پر رنگ که به نظر می آمد با دقت بسیاری در آن سال ها تهیه و تولید می شد، طراحی لباس متفاوت مجری آن بود.

===

او پس از اجرای پنج برنامه موفق در صدا و سیما، بزرگترین نقطه ضعف خود را برای انجام این حرفه، تاثیرپذیر بودن اجرایش از حال و هوا و روحیات درونی اش می داند. همکاران سارا رسول زاده در صدا و سیما، انتقاد پذیری او در کنار تلاش همیشگی اش برای ارائه بهترین اجرا را اصلی ترین ویژگی او و همچنین مسبب رشد سریع او در این رشته می دانند. رسول زاده پس از اتمام سپید پر رنگ در شهریور ماه ۱۳۹۶ تا به امروز اجرای دیگری در صدا و سیما نداشته است. شاید این رسم همچون بسیاری از هنرمندان موفق این روزهای سینما برای او هم اتفاق بیفتد؛ جایی که بازیگری از ایستگاه اجرای تلویزیونی عبور می کند.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی کاظم سیاحی
ایفای نقش در سریال ها

اولین نقش سارا رسول زاده در یک سریال نقش هاجر،

در کار «پرده نشین» به کارگردانی بهروز شعیبی در سال ۱۳۹۳ بود. او در این فیلم نقش همسر محسن کیایی را ایفا می کرد. ایفای نقش سارا در سریال موفق نمایش خانگی به نام «عاشقانه» به کارگردانی منوچهر هادی موجب شد، تا فصل جدیدی از بازیگری او آغاز شود.

سارا پس از این نقش پیشنهادات سینمایی بسیاری را دریافت کرد.

پیشنهاداتی که به طرز عجیبی تا به امروز به تمامی آن ها پاسخ منفی داده است.

زندگی خصوصی سارا رسول زاده

سارا رسول زاده اثر سینمایی ماندگار علی رفیعی با نام «ماهی ها هم عاشق می شوند» را بسیار دوست دارد

و آرزو دارد روزی در فیلمی با کارگردانی علی رفیعی بر روی صحنه سینما ظاهر شود.

سارا دوست دارد مسیر بازیگری منحصر به فرد خودش را با

توجه به ویژگی های ظاهری و توانایی های درونی اش داشته باشد.

او هیچ گاه از بازیگر خاصی به عنوان الگو نام نبرده است،

اما بازیگران مورد علاقه بسیاری در میان اهالی سینمای ایران دارد.

او از رویا تیموریان، گلشیفته فراهانی و فاطمه معتمد آریا به همراه پرویز پرستویی،

فرهاد اصلانی و سیامک صفری به عنوان بازیگران مورد علاقه اش نام می برد.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی سارا رسول زاده
3/5 - (5 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه