بیوگرافی کیت وینسلت

4 سال پیش
2/5 - (3 امتیاز)

بیوگرافی کیت وینسلت به همراه داستان زندگی شخصی و عکس های اینستاگرامی

کیت وینسلت بازیگر زن پر آوازه ی هالیوود است، و او را بیشتر با نقش های ماندگارش در فیلم های تایتانیک، جاده انقلابی و کتابخوان می شناسیم. کیت وینست جوان ترین بازیگری است که تا امروز ۷ بار نامزد جایزه اسکار شده است. او دو بار جایزه اسکار را از آن خود کرده و بارها برنده و نامزد معتبرترین جوایز سینمایی جهان شده است. در کارنامه هنری کیت دریایی از نقش های ماندگار در ژانرهای گوناگون وجود دارد.

زندگینامه کیت وینسلت 

بیوگرافی کیت وینسلت

فعالیت هنری

او متولد ۵ اکتبر ۱۹۷۵ در برکشایر انگلستان است و دومین فرزند از یک خانواده ی شش نفری می باشد. اولین نقش او، بازی در یک آگهی بازرگانی موزیکال بود. کیت در سن ۱۱ سالگی با ثبت نام در کلاس های بازیگری موسسه ای با نام Redroofs اولین گام بازیگری را برداشت. کیت در خانواده ای اهل نمایش به دنیا آمد. پدرش راجر وینسلت و مادرش سالی بریج بودند و در کنار آن ها پدربزرگ و مادربزرگی داشت که یک مرکز تئاتر را اداره می کردند. او در ۱۶ سالگی برای اولین بار در تلویزیون ظاهر شد.

آغاز فعالیت حرفه ای

کیت وینسلت با تئاتر، آگهی بازرگانی و سریال های تلویزیونی کار خود را آغاز کرد. کیت در اولین فیلم بلندی که حضور یافت، درخشید. او فیلم موجودات بهشتی را در سال ۱۹۹۴ و به کارگردانی پیتر جکسون، کار کرد. کیت از میان ۱۷۵ شرکت کننده این نقش را برنده شد. درخشش کیت وینسلت در این فیلم نگاه های سایر کارگردانان را هم به او جلب کرد. سال بعد کیت در فیلم عقل و احساس به کارگردانی انگ لی ظاهر شد و دوباره درخشید. این درخشش توسط آکادمی اسکار هم دیده شد و کیت برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شد؛ اتفاقی که قرار بود شش بار دیگر هم برای او اتفاق بیفتد.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی فرخ ترک زاده (فرخ)
کیت وینسلت – تایتانیک و درخششی باور نکردنی

داستان های زیادی در رابطه با پا فشاری کیت برای گرفتن نقش رز در فیلم سینمایی تایتانیک از جیمز کامرون وجود دارد؛ بسیاری از آن ها از طرف وی پذیرفته و برخی دیگر هم رد شده اند؛ اما قطعا یک چیز واضح است، کیت وینسلت برای گرفتن این نقش جنگیده است. کیت در این فیلم برای اولین بار در مقابل لئوناردو دی کاپریو قرار گرفت. این اتفاق آغاز دوستی آن ها برای ۲۲ سال آینده بود. لئوناردو صمیمی ترین دوست کیت است و از معدود افرادی است که در کنار خانواده کیت در مراسم عروسی او حضور داشته اند. فرزندان کیت او را عمو لئو صدا می کنند. نقش «رز» شهرت جهانی و نامزدی اسکار دوم را برای کیت وینسلت به ارمغان آورد.

او در سال ۲۰۰۴ فیلم تحسین شده The Eternal Sunshine of the Spotless Mind را بازی کرد. فیلمی از کارگردان معتبر و فرانسوی میشل گندری؛ کیت همیشه از این فیلم به عنوان، فیلم مورد علاقه اش یاد می کند. او در این فیلم همبازی جیم کری بود و با این فیلم برای بار چهارم نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

سال ۲۰۰۹ – طلائی تر از رویا

در سال ۲۰۰۹ کیت وینسلت در یک سال برنده ۲ جایزه گلدن گلوب و یک جایزه اسکار شد. او برای فیلم های Reader و Revolutionary Road در یک سال دو جایزه گلدن گلوب بازیگری را برد و به سومین نفری در تاریخ سینما بدل شد که این افتخار را داشته است. او در همین سال برای فیلم Reader در ششمین نامزدی اسکارش، اولین اسکار را در گنجه ی افتخاراتش قرار داد. کیت وینسلت به سبب اعتبارش در صنعت سینما طبیعتا درآمد خوبی هم دارد، او برای فیلم تایتانیک ۲ میلیون دلار و برای فیلم در جستجوی ناکجا آباد ۶ میلیون دلار دستمزد داشته است.

مطلب مرتبط:  بیوگرافی ژاله درستکار

زندگی خصوصی کیت وینسلت

کیت در سال ۱۹۹۸ با جیم تراپلیتون که دستیار کارگردان فیلم Hideous Kinky بود در همین فیلم آشنا شده و مدتی بعد ازدواج می کند. ولی پس از مدتی از یکدیگر جدا می شوند، کیت از ازدواج اول خود صاحب فرزند شده است.

کیت در جولای ۲۰۱۲ با ند راک اند رول در یک مراسم خصوصی در نیویورک ازدواج کرد. در این مراسم تنها فرزندان کیت، اعضای اصلی خانواده اش و لئوناردو دی کاپریو حضور داشتند. کیت دومین فرزندش را جو الفی نامید. او در سن ۲۸ سالگی پسرش را به دنیا آورد.

نکات جالبی که شاید در مورد کیت وینسلت ندانید

شاید ندانید که کیت یک جایزه گرمی هم در بخش بهترین آلبوم حمایتی از کودکان برنده شده است.
او افتتاحیه فیلم تایتانیک را برای حضور در مراسم خاکسپاری دوست صمیمی اش استفان تردر از دست داد.
او از آپریل سال ۲۰۰۶ تا آپریل سال ۲۰۰۷ را کاملا بدون هیچ فعالیت سینمایی گذراند، و اعلام کرد می خواهد با خانواده اش وقت بگذارد.

او در سال ۲۰۰۵ حضور در فیلم تحسین شده ضربه نهایی به کارگردانی وودی آلن را به بهانه استراحت و حضور در کنار خانواده در آخرین دقایق رد کرد.
در زمانی که پیشنهاد اولین فیلمش را گرفت به عنوان شغل دوم در یک اغذیه فروشی کار می کرد.
تصویر کیت تا امروز حداقل بر روی جلد ۳۰۰ مجله ی معتبر جهانی رفته است.
وینسلت یک فعال خیریه در زمینه ی اوتیسم هم هست.
در سال ۲۰۱۴ تا ۵ ماهگی دوران حاملگی خود، بر سر صحنه فیلم Divergent حضور داشت.

لیست جوایز و افتخارات کیت وینسلت

کیت وینسلت را شاید بتوان رکوردار متنوع ترین رکوردهای دریافت جایزه نامید! در اینجا تنها به لیست جوایز او در سه جشنواره معتبر فیلم پرداخته ایم؛ به لیست جوایز و نامزدی های او نگاه کنید :

اسکار :

برنده :
کتابخوان ۲۰۰۹

نامزد :
عقل و احساس ۱۹۹۶

مطلب مرتبط:  بیوگرافی جولین بلالوک

تایتانیک ۱۹۹۸

آیریس ۲۰۰۲

درخشش ابدی یک ذهن پاک ۲۰۰۵

بچه های کوچک ۲۰۰۷

بفتا :

برنده :
عقل و احساس ۱۹۹۶

کتابخوان ۲۰۰۹

نامزد :
آیریس ۲۰۰۲

درخشش ابدی یک ذهن پاک ۲۰۰۵

در جستجوی نا کجاآباد ۲۰۰۵

بچه های کوچک ۲۰۰۷

جاده انقلابی ۲۰۰۹

کتابخوان ۲۰۰۹

گلدن گلوب :

برنده :
کتابخوان ۲۰۰۹

جاده انقلابی ۲۰۰۹

میلدرد پیرس ۲۰۱۲

لیست فیلم ها و آثار کیت وینسلت

در اینجا به برخی از آثار شاخص کارنامه بلند کیت وینسلت به صورت مختصر نگاهی داریم :

بازیگری – فیلم سینمائی :

موجودات آسمانی – ۱۹۹۴ : در نقش ژولیت هوم

هملت – ۱۹۹۶ : در نقش اوفلیا

تایتانیک – ۱۹۹۷ : در نقش رز دویت بوکیتز

قلم پرها – ۲۰۰۰ : در نقش مدلین ( مدی ) لکرک

بازی جنگ – ۲۰۰۱ : در نقش آنی ( صداپیشگی )

درخشش ابدی یک ذهن پاک – ۲۰۰۴ : در نقش کلمنتاین کروچنسکی

در جستجوی ناکجا آباد – ۲۰۰۴ : در نقش سیلویا لولین دیویس

بچه های کوچک – ۲۰۰۶ : در نقش سارا پیرس

جاده انقلابی – ۲۰۰۸ : در نقش آوریل ویلر

کتابخوان – ۲۰۰۸ : در نقش حنا اشمیتز

استیو جابز – ۲۰۱۵ : در نقش جوانا هافمن

چرخ شگفت انگیز – ۲۰۱۷ : در نقش جینی

بازیگری – تلویزیون و نمایش خانگی :

کیت وینسلت در ۹ اثر تلویزیونی و نمایش خانگی حضور داشته است که سه اثر معروف آن عبارتند از :

سریال «اکستراس» که در سال ۲۰۰۵ پخش شد و کیت در نقش خودش بازی کرد.
سریال «میلدرید پیرس» در نقش اصلی میلدرد پیرس در سال ۲۰۱۱
و سریال «دختر دکمه ای» که کیت در آن نقش روایتگر را داشت.

عکس های اینستاگرامی بیوگرافی کیت وینسلت
2/5 - (3 امتیاز)
0
برچسب ها :

دیدگاه شما

بدون دیدگاه